Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervang de binnenband van je fiets zonder het wiel te demonteren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervang de binnenband van je fiets zonder het wiel te demonteren.

Gaadi binnenband, vervangen zonder je wiet te demonteren.

Re: Vervang de binnenband van je fiets zonder het wiel te demonteren.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Gaadi binnenband, vervangen zonder je wiet te demonteren.

http://www.gaadi.de/index.php?id=2&L=3
    Knap!
    Wel spijtig dat je de defecte band moet doorsnijden en daardoor niet meer herstelbaar is. Maar dat zal wel mierenneuken zijn voor onze wegwerpmaatschappij.
    Ik heb bij de fietsenhersteller ook al een band zien vervangen zonder het wiel er uit te halen. Met een speciaal gereedschap werd de achtervork gesperd en kon de band er zo op. Wordt vooral gedaan bij fietsen met gesloten kettingwielkasten.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Mooi zo ! Je moet er maar aan denken. De meerprijs zal wel het gemak verantwoorden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier zullen de fietsenmakers niet blij mee zijn.

Jan

Comment

Vooral bij elektrische fietsen zal dat kostenbesparend zijn, want naar het schijnt mag je daar niet zomaar het achterwiel uithalen (dat heb ik toch ergens gehoord).
          En bij fietsen met naafversnelling en een gesloten kettingkast is het gewoonlijk ook een heel gedoe om het achterwiel te demonteren.

Dat niemand daar eerder is opgekomen... (ik heb er zelf ook nooit aan gedacht).

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

Jan
          Dat zal wel meevallen, tegenwoordig kunnen de meeste fietsers zelfs hun ketting nog niet meer smeren, die fietsers zullen ook zo'n binnenband zelf niet vervangen.
          Ik was 10 jaar toen mijn vader een keer voordeed hoe ik een fietsband moest repareren, vanaf toen moest ik dat zelf doen.
          Ik denk niet dat "de jeugd van tegenwoordig" dat thuis nog aangeleerd krijgt, als er iets aan een fiets mankeert, dan wordt die door pa naar de fietsenmaker gebracht.
          Last edited by Black B@ndit; 25 maart 2013, 17:54.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            ...

Dat zal wel meevallen, tegenwoordig kunnen de meeste fietsers zelfs hun ketting nog niet meer smeren, die fietsers zullen ook zo'n binnenband zelf niet vervangen.
            Ik was 10 jaar toen mijn vader een keer voordeed hoe ik een fietsband moest repareren, vanaf toen moest ik dat zelf doen.
            Ik denk niet dat "de jeugd van tegenwoordig" dat thuis nog aangeleerd krijgt, als er iets aan een fiets mankeert, dan wordt die door pa naar de fietsenmaker gebracht.
            Mensen hebben geen plaats meer om te "bricoleren" Bart en een binnenband stoppen, daar worden de handen vuil van hoor .
            Spijtige tendens vrees ik.
            Ik heb me een kleine 2 jaar geleden een garage met atelier gezet. Iedereen verklaarde me gek om een atelier te bouwen (10*4m zonder de garage) en zie, nu het is afgewerkt vinden ze het allemaal schitterend (maar toch willen ze er zelf geen hebben).

Comment

je kan ook soort tang kopen om je frame beetje open te wringen, moet je wiel er ook niet echt uit , maar kost wel iets en is dus pas interessant wanneer je meerdere fietsers in gezin hebt...
              bij sommige electrische fietsen kan je idd niet zomaar wiel losmaken maar dit is minderheid. ik denk dat het sommige gazelle modellen zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Vooral bij elektrische fietsen zal dat kostenbesparend zijn, want naar het schijnt mag je daar niet zomaar het achterwiel uithalen (dat heb ik toch ergens gehoord).
                En bij fietsen met naafversnelling en een gesloten kettingkast is het gewoonlijk ook een heel gedoe om het achterwiel te demonteren.

Dat niemand daar eerder is opgekomen... (ik heb er zelf ook nooit aan gedacht).

Hier is het andersom. Mijn ouders komen naar mij om een band te plakken/ketting te smeren/remmen te repareren etc.

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                je kan ook soort tang kopen om je frame beetje open te wringen, moet je wiel er ook niet echt uit , maar kost wel iets en is dus pas interessant wanneer je meerdere fietsers in gezin hebt...
                bij sommige electrische fietsen kan je idd niet zomaar wiel losmaken maar dit is minderheid. ik denk dat het sommige gazelle modellen zijn ?
                Als je een stalen fiets hebt, is dat een optie. Met een aluminiumframe zou ik dat toch niet zo snel doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  En waarom niet?
                  Mensen die het nu zelf kunnen en willen doen ... die doen het zelf, anderen gaan naar de fietsenmaker.
                  Denk je dat dit zal veranderen? Die het nu niet zelf willen of kunnen, die doen dat met deze ook niet.
                  Trouwens denk ik dat deze banden ook veel meer kosten, dus op de verkoop alleen al zullen ze meer verdienen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

mijn oplossing:
                    Pechhulp van de Wegenwacht voor elk type fiets. 24/7 pechhulp voor elektrische fiets, bakfiets en sportfiets.

grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En waarom niet?
                      Mensen die het nu zelf kunnen en willen doen ... die doen het zelf, anderen gaan naar de fietsenmaker.
                      Denk je dat dit zal veranderen? Die het nu niet zelf willen of kunnen, die doen dat met deze ook niet.
                      Trouwens denk ik dat deze banden ook veel meer kosten, dus op de verkoop alleen al zullen ze meer verdienen.
                      Omdat mensen die het nu niet zelf kunnen maar wel willen doen niet meer naar de fietsenmaker hoeven....

Jan

Comment

Worden er nog fietsen gemaakt zonder snelsluiting die het wiel vasthoudt?
                        Op de mijne kost een binnnenband vervangen slechts een paar minuten... Heb bij fietstochten altijd reserve mee, en kan de kapotte band thuis op het gemak plakken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Worden er nog fietsen gemaakt zonder snelsluiting die het wiel vasthoudt?
                          Op de mijne kost een binnnenband vervangen slechts een paar minuten... Heb bij fietstochten altijd reserve mee, en kan de kapotte band thuis op het gemak plakken...
                          Bij stadsfietsen is het uithalen van het achterwiel tegenwoordig een hele klus. Volledig gesloten kettingkast losmaken, naafversnellingen afkoppelen, trommelrem losmaken. Moeren loszetten spanning van de ketting te halen. Wiel los zetten om de ketting eraf te halen en dan pas kan je het wiel eruithalen.

Dan je band blakken of vervangen en het proces weer omgekeerd doen. Bij een koersfiets of mountainbike is het vaak de moeite niet, maar bij een moderne stadsfiets komt er toch vaak behoorlijk wat werk bij kijken. Het voorwiel valt dan nog wel mee, dan is het vaak enkel de voorrem loskoppelen en de stekker uit de dynamo halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            Bij stadsfietsen is het uithalen van het achterwiel tegenwoordig een hele klus. Volledig gesloten kettingkast losmaken, naafversnellingen afkoppelen, trommelrem losmaken. Moeren loszetten spanning van de ketting te halen. Wiel los zetten om de ketting eraf te halen en dan pas kan je het wiel eruithalen.

Dan je band blakken of vervangen en het proces weer omgekeerd doen. Bij een koersfiets of mountainbike is het vaak de moeite niet, maar bij een moderne stadsfiets komt er toch vaak behoorlijk wat werk bij kijken.
                            vandaar maar mijn oplossing.(#10)
                            en dat voor maar 21 Euro per jaar.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Mensen hebben geen plaats meer om te "bricoleren" Bart en een binnenband stoppen, daar worden de handen vuil van hoor .
                              Spijtige tendens vrees ik.
                              Ik heb me een kleine 2 jaar geleden een garage met atelier gezet. Iedereen verklaarde me gek om een atelier te bouwen (10*4m zonder de garage) en zie, nu het is afgewerkt vinden ze het allemaal schitterend (maar toch willen ze er zelf geen hebben).
                              Ik begrijp dit volkomen.
                              Het stuk van mijn huis dat me het meest heeft opgebracht heet : "smeerput".
                              Het duurste ding dat de meeste meerwaarde heeft opgebracht is een rode doos met daarop "Facom". De goedkoopste (merkenloze) dingen met de meeste meerwaarde heten "truweel", "kruiwagen", ...
                              Het extra leuke aan die dingen is dat ze bovendien niet verslijten.
                              Maar ik heb wel regelmatig vuile handen

Comment

Working...
                              X