Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Swiffer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Swiffer

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Volgens Black B@ndit kan je dit beter met een natte dweil doen.
    Uit de gebruiksaanwijzing van mijn Philips TV:

Maak het scherm en de behuizing schoon met een zachte, vochtige doek.
    Gebruik nooit stoffen zoals alcohol, chemicaliën of schoonmaakmiddelen voor de tv.

Er is dus niet vermeld dat je daarvoor Swiffer doekjes moet gebruiken, ik gebruik een vochtige, zachte doek zoals dat in de gebruiksaanwijzing staat.
    Toen ik mijn tv kocht heb ik mij ook een veel te duur reinigingsproduct voor beeldschermen laten aansmeren, ik heb dat spul wel een keer gebruikt, maar het gaat net zo goed met de methode die in de gebruiksaanwijzing is vermeld.
    Als Philips banden had met Procter & Gamble, dan zou er misschien wel in de gebruiksaanwijzing staan dat je het scherm zuiver moet maken met Swiffer doekjes.

Wat is nu eigenlijk het beste?
    Een papierke dat simpelweg in de verbrandingsoven terecht komt en waar niets van overblijft of vuil water dat gefilterd moet worden, de gebruikte (chemische) producten dat je toevoegt en eveneens voor de nodige milieuvervuiling zorgt?

De vloer wordt hier ook met water gekuist en de kasten worden ontstoft met een swiffer of vochtig zeemvel (afhankelijk van waar, wanneer en hoe vuil).

Ge kunt over alles negatieve bemerkingen vinden als ge wilt.

P.S. Let dan ook op de energieverspilling om uw reactie te posten.
    Je hebt gelijk, die doekjes plukken ze van de Swifferdoekjesboom die naast de winkel groeit.
    Op die manier hebben ze geen grondstoffen nodig, geen energie voor de productie en transport van de grondstoffen en de doekjes over de hele wereld, en ze hebben dan ook geen chemicaliën en water nodig tijdens de productie.
    De verpakking van die doekjes plukken ze van de swiffer-verpakkingsboom, die naast de Swifferdoekjesboom groeit...
    Last edited by Black B@ndit; 22 maart 2013, 17:48.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Uit de gebruiksaanwijzing van mijn Philips TV:

Maak het scherm en de behuizing schoon met een zachte, vochtige doek.
      Gebruik nooit stoffen zoals alcohol, chemicaliën of schoonmaakmiddelen voor de tv.

Er is dus niet vermeld dat je daarvoor Swiffer doekjes moet gebruiken.
      Bij mijn nieuwe tv kreeg ik een blauw doekje: microvezels.
      Ik heb er zo'n aantal in huis hoor en in alle maten
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Je hebt gelijk, die doekjes plukken ze van de Swifferdoekjesboom die naast de winkel groeit.
        Net zoals ze die vochtige doekjes van de vochtigedoekenstruik plukken en ze de verpakking van die doek van de vochtigedoekenverpakkingsboom halen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Bij mijn nieuwe tv kreeg ik een blauw doekje: microvezels.
          Ik heb er zo'n aantal in huis hoor en in alle maten
          Daar is inderdaad zo'n doekje bijgeleverd ... maar blijkbaar was het niet echt het seizoen van de blauwedoekjesboom want de vrucht is nogal klein uitgevallen.

Die microvezeldoekjes kan je ondertussen wel overal vrij vlot vinden voor een schappelijke prijs.
          Maar als je die eens durf wassen, dan zijn ze nooit meer hetzelfde.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Heb je er eigenlijk al eens over nagedacht hoeveel ton afval er per jaar bij komt sinds ze zo'n "handige" wegwerpdoekjes op de markt hebben gebracht?
            Hier komt zo'n spul niet in huis, er waren vroeger voldoende middelen die hetzelfde deden zonder de afvalberg, en die kan je nu ook nog altijd gebruiken.

Een vochtige dweil doet hetzelfde, voor een kleine oppervlakte moet je ook geen hele emmer vullen, een beetje water is voldoende.

Maar omdat die fabrikanten zo'n enorme reclamecampagnes opzetten denkt iedereen tegenwoordig dat ze niet meer zonder al die overbodige spullen kunnen.
            Inderdaad Bart,

Maar om het even op je eigen terrein te spelen, velen kiezen nu voor een koelcel in hun keuken,
            een kelder moet bijna niemand meer, zelfde verhaal dat je kan doortrekken tot een oneindige discussie.

Je gebruikt amper een paar van die doekjes, pakweg 5 gram, vergelijk dat met de Kilos reklamepapier dat elke week in je bus steekt.

Of papieren filters in je koffiezet, je kan ook hier nog een ouderwetse frutzak uit oma's tijd gebruiken.

Wat betreft die Swifferdoekjes, deze kan je veel goedkoper en evenwaardig kopen bij Auchan in Frankrijk Theo.

Comment

Daar is inderdaad zo'n doekje bijgeleverd ... maar blijkbaar was het niet echt het seizoen van de blauwedoekjesboom want de vrucht is nogal klein uitgevallen.

Die microvezeldoekjes kan je ondertussen wel overal vrij vlot vinden voor een schappelijke prijs.
              Maar als je die eens durf wassen, dan zijn ze nooit meer hetzelfde.
              Juist, ze worden rapper vuil.
              Wel nooit wassen met waterverzachter of spoelmiddel.

En ja; dat is echt een mini-doekje voor een scherm van 46".
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Inderdaad Bart,

Maar om het even op je eigen terrein te spelen, velen kiezen nu voor een koelcel in hun keuken,
                een kelder moet bijna niemand meer, zelfde verhaal dat je kan doortrekken tot een oneindige discussie.

Je gebruikt amper een paar van die doekjes, pakweg 5 gram, vergelijk dat met de Kilos reklamepapier dat elke week in je bus steekt.

Of papieren filters in je koffiezet, je kan ook hier nog een ouderwetse frutzak uit oma's tijd gebruiken.

Wat betreft die Swifferdoekjes, deze kan je veel goedkoper en evenwaardig kopen bij Auchan in Frankrijk Theo.
                Heb gezocht maar vind het niet direct
                Via Kortrijk kan ik er geraken
                Gaat me dat niet veel kosten aan transport?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Heb gezocht maar vind het niet direct
                  Via Kortrijk kan ik er geraken
                  Gaat me dat niet veel kosten aan transport?
                  Voor ons is dat niet zo ver hé Theo, nog geen 30 Km en als je wat de reklames volgt
                  toch wel de moeite, waspoeder en producten voor de vaatwas kosten er over het algemeen
                  de helft van de Belgische prijs, dan spreek ik over merken als Persil enz. je kan er een waaoh kaart
                  aanvragen, en als je dat in het oog houdt krijg je dikwijls de helft terug op je spaarkaart, twee weken geleden
                  kochten wij voor iets van 230€ en hadden meteen 104€ op ons kaart, maar dan moet je wel bewust winkelen en de reklames volgen.
                  Auchan in Roncq is wel een redelijk grote winkel, (zo een 100 à 120 betaalkassa schat ik) waar je meer vlaams dan frans hoort praten.

Waspoeders, plastic flessen enz. worden er naar het schijnt niet belast op milieu. KLIK voor een folder, als je er eens doorheen bladert zal je zien dat 50% korting geen uitzondering is, en dat op een prijs die zowiezo reeds lager is dan bij ons.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Voor ons is dat niet zo ver hé Theo, nog geen 30 Km en als je wat de reklames volgt
                    toch wel de moeite, waspoeder en producten voor de vaatwas kosten er over het algemeen
                    de helft van de Belgische prijs, dan spreek ik over merken als Persil enz. je kan er een waaoh kaart
                    aanvragen, en als je dat in het oog houdt krijg je dikwijls de helft terug op je spaarkaart, twee weken geleden
                    kochten wij voor iets van 230€ en hadden meteen 104€ op ons kaart, maar dan moet je wel bewust winkelen en de reklames volgen.
                    Auchan in Roncq is wel een redelijk grote winkel, (zo een 100 à 120 betaalkassa schat ik) waar je meer vlaams dan frans hoort praten.

Waspoeders, plastic flessen enz. worden er naar het schijnt niet belast op milieu. KLIK voor een folder, als je er eens doorheen bladert zal je zien dat 50% korting geen uitzondering is, en dat op een prijs die zowiezo reeds lager is dan bij ons.
                    Zeer interessant voor de mensen die in die grensstreek wonen Geert
                    Maastricht en Aken bijv. is ook niet zo ver van thuis maar winst halen door er gaan te winkelen haal ik er toch niet uit,
                    of ik moet een massa kopen zodat de verplaatsing de moeite waard is.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Working...
                    X