Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw peeceetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuw peeceetje

Hallo allemaal,

Kunnen jullie je deskundig licht eens laten schijnen over deze samenstelling, met als voornaamste vereisten:
    - stil (of toch geluidsarm, pc staat in de living)
    - geschikt voor fotobewerking (intensief) en videobewerking (beperkt)

Case Antec performance one P-280
    Voeding Be Quiet! Pure Power 530W
    Mobo MSI Z77A-G45 socket 1155
    CPU Intel I5 3570K
    CPU koeler Cooler Master Hyper 412 Slim
    Geheugen Corsair 16GB DD3-1600 quad kit
    nVidea PCIe N650Ti Power Edition 1GD5/OC
    SSD OCZ VTX-4 128GB
    (overige HDD komt uit huidige PC)
    Blu-Ray LG BH10LS38
    OS MS Windos 8 64-bit

Groetjes,
    K@rel
    Last edited by k@rel; 22 maart 2013, 10:04. Reden: Grafische kaart toegevoegd
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Re: Nieuw peeceetje

En de grafische kaart is?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oeps, vergeten te vermelden
      Toegevoegd: PCIe nVidea MSI N650Ti Power Edition 1GD5/OC

Groetjes
      K@rel

Comment

Intussen wat gelezen op be.hardware.info en ik kan wel zeggen dat de componenten stil zijn
        Het hart van de pc blijft de cpu.
        Nu ik heb die CPU Intel I5 3570K ook in mijn reservepc en die doet het zeer goed.
        Je kan die ook overclocken. (xxxxK)

Deze site is interessant voor het vergelijken van grafische kaarten.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Toffe link! Merci, Theo

Comment

Misschien toch overwegen om een Samsung SSD te nemen, eentje van 256GB.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ziet er goed uit. Voor de voeding zou ik gaan voor een Seasonic M12II 520, gewoon omdat ik een Seasonic voeding heb en die is erg stil.

Voor de SSD zou ik gaan voor de OCZ Vector, die toch beter uit de verf komt in reviews. 128GB vind ik voldoende.

Ik heb altijd een AsRock moederbord gehad, nooit problemen mee gehad, goedkoop en de bios wordt snel doorlopen. Bij sommige merken duurt de bios een eeuwigheid waardoor je pc trager opstart.

Voor de rest prima.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
                Zou ik ook doen
                Die SSD is snel, goed en ligt goed in kostprijs.
                En je krijgt software om die SSD te beheren, vind ik imo ook belangrijk.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Persoonlijk zou ik die SSD toch ook wat ruimer nemen dan 128 GB. Ik heb er eentje van effectief 238 GB, en de eerste 84 zijn al gaan vliegen, zonder zot te doen... (windows, office, Adobe master CS6, Lightroom 4 en nog 2 CAD programma's). En dan zorg ik dat alle temp files en wisselbestand elders belanden. Continu werken met een systeemschijf die 80% vol is, zou ik toch niet aanraden.
                  Mijn SSD is een Crucial M4 256 GB : is niet de snelste, maar is betrouwbaar en redelijk goedkoop.
                  Die samsungs (zeker de pro versies) zijn heel goed, maar wat zwaarder op de portemonnee.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Persoonlijk zou ik die SSD toch ook wat ruimer nemen dan 128 GB. Ik heb er eentje van effectief 238 GB, en de eerste 84 zijn al gaan vliegen, zonder zot te doen... (windows, office, Adobe master CS6, Lightroom 4 en nog 2 CAD programma's). En dan zorg ik dat alle temp files en wisselbestand elders belanden. Continu werken met een systeemschijf die 80% vol is, zou ik toch niet aanraden.
                    Mijn SSD is een Crucial M4 256 GB : is niet de snelste, maar is betrouwbaar en redelijk goedkoop.
                    Die samsungs (zeker de pro versies) zijn heel goed, maar wat zwaarder op de portemonnee.
                    Ik heb al goesting om die Samsung van 500 GB aan te schaffen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

SSD's presteren ook beter als ze niet veel meer dan halfvol zijn. Een 128 Gig SSD kopen (is dan nog wat minder in effectieve gigabytes) en dan voor 85-90% vol zetten is ver van ideaal. Liever een 256GB SSD en daar 100-150 gig van gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ben een BTO aan het samenstellen. Had een 256Gb SSD Crucial M4 in gedachten. Kan voor de dezelfde prijs een een Samsung 840 nemen. Beter Samsung dan en waarom ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ben een BTO aan het samenstellen. Had een 256Gb SSD Crucial M4 in gedachten. Kan voor de dezelfde prijs een een Samsung 840 nemen. Beter Samsung dan en waarom ?
                          Je moet dit maar eens lezen : link....
                          Als dat een Samsung 840 Pro is, moet je die zeker nemen. Als het de gewone is, is het verschil een pak kleiner en kan je eigenlijk evengoed de Crucial nemen.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Als het de gewone is, is het verschil een pak kleiner en kan je eigenlijk evengoed de Crucial nemen.
                            Is de gewone 840, de Pro kan mijnen bruinen niet trekken
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Is de gewone 840, de Pro kan mijnen bruinen niet trekken
                              De mijnen ook niet . Als ze toch hetzelfde kosten : gewoon kiezen wat je het meest aanstaat. Veel verschil zal het niet direct uitmaken...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X