Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Functioneel naakt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Functioneel naakt?

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ik vind het wel jammer dat de Paus zijn nieuwe functie
    niet in lingerie van start gaat. Dan zou ik tenminste de zekerheid hebben dat
    er in onze opperkerk iets veranderde. Functioneel dus. En artistiek.
    Met nen dikke wollen onderbroek met pampervoorziening.

Comment

Ik dacht dat er op Facebook geen naakt toegelaten was !
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik dacht dat er op Facebook geen naakt toegelaten was !

Inderdaad, er zit een Facebook een soort (gezichtsherkenning) ingebouwd maar dan voor naakt,
        probeer er maar eens een naakt op te zetten, zal normaal niet lukken, tenzij je zwarte vakjes aanbrengt.
        Ik heb er een tijd geleden eens iets willen opzetten waar een vrouw met blote borsten te zien was, lukte dus niet,
        maar bij het plaatsen van twee zwarte vakjes, geen probleem, dat wisten we dan ook alweer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Inderdaad, er zit een Facebook een soort (gezichtsherkenning) ingebouwd maar dan voor naakt,
          probeer er maar eens een naakt op te zetten, zal normaal niet lukken, tenzij je zwarte vakjes aanbrengt.
          Ik heb er een tijd geleden eens iets willen opzetten waar een vrouw met blote borsten te zien was, lukte dus niet,
          maar bij het plaatsen van twee zwarte vakjes, geen probleem, dat wisten we dan ook alweer.
          Komt er nog bij dat verschillende inzenders, zowel fotografen als modellen gewoon een ban hebben opgelopen van 30 dagen !
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
            Hey iedereen,

Plus daarbij komend nog eens dat er vaak naakt en lingerie is, terwijl dat totaal geen functie heeft?
            Boudoirshoot, ja, maar een model in lingerie aan een treinstation? of op een voetbalveld?
            Of valt mij dat alleen op?
            just checking...
            Daarom is dat het enige forum onderdeel dat ik niet open: Model, Studio & Glamour.
            Gepolijste kronkelende dames al dan niet in lingerie heeft weinig of niets met kunst te maken en niet origineel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Zelfs een meisje in bad, waar NIETS te zien was, behalve haar elleboog..... die toevallig op haar borst leek...
              werd gebanned
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nu we toch bezig.
                De voorwaarde: een frontfoto van een forumlid van BD.
                De enige attributen: een paar witte sokken aan de voeten, een horloge om de pols en een blauwe helm op het hoofd.
                Alle attributen moeten natuurlijk zichtbaar zijn op de foto.
                Wie durft functioneel poseren?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Nu we toch bezig.
                  De voorwaarde: een frontfoto van een forumlid van BD.
                  De enige attributen: een paar witte sokken aan de voeten, een horloge om de pols en een blauwe helm op het hoofd.
                  Alle attributen moeten natuurlijk zichtbaar zijn op de foto.
                  Wie durft functioneel poseren?
                  Geen probleem met dit te fotograferen, maar om zo te poseren. No way, Jose.

Trouwens, als je van de ene dag op de andere, een spook forum wilt hebben, dan ben ik de ideale kandidaat. Niet voor niets dat ik gekozen heb om te fotograferen ipv gefotografeerd te worden. LOL
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Daarom is dat het enige forum onderdeel dat ik niet open: Model, Studio & Glamour.
                    Gepolijste kronkelende dames al dan niet in lingerie heeft weinig of niets met kunst te maken en niet origineel.
                    oei, dan moeten we uit 40.000 jaar kunstgeschiedenis nogal wat weggooien.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      oei, dan moeten we uit 40.000 jaar kunstgeschiedenis nogal wat weggooien.
                      Kunst gooi je niet weg Putor
                      Als je een Rubens op overschot hebt laat het me maar weten
                      Gewoonlijk brengt kunst veel geld op...als de kunstenaar overleden is.
                      Dus er is nog hoop voor al die collega's die in het betreffende forumonderdeel hun functionele naakten hebben gepubliceerd.
                      Hun over-over-kleinkinderen kunnen er maar goed mee zijn he
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hoe moderner de mens hoe meer problemen hij met zijn eigenbeeld krijgt.

Vroeger was naakt in kunst helemaal geen probleem. Ja, men liep er niet mee te koop, maar het kon en mocht.
                        Je moet maar goed kijken naar alle artistieke getuigenissen uit het verre verleden.
                        Problemen zijn er pas gekomen wanneer enkele puriteinen het niet meer kunnen vonden. Deze strekking is nog niet zolang voorbij waar alles wat ook maar naakt was of leek taboe werd.
                        In het Justitiepaleis te Brussel is bij diverse beelden duidelijk de hak, afhak-praktijk te zien toen niets meer getollereerd werd. Spijtig, want wat ooit een mooi beeld was is nu een verhakkeld iets.

Er is natuurlijk wel nog een verschil tussen naakt en uitdagend naakt. Of laat ons stellen dat de functionaliteit van naakt er ene moet zijn van waw, dat is mooi, dat is kunst. Maar wat is kunst nu eigenlijk ?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Vroeger was naakt in kunst helemaal geen probleem. Ja, men liep er niet mee te koop, maar het kon en mocht.
                          Je moet maar goed kijken naar alle artistieke getuigenissen uit het verre verleden.
                          Problemen zijn er pas gekomen wanneer enkele puriteinen het niet meer kunnen vonden. Deze strekking is nog niet zolang voorbij waar alles wat ook maar naakt was of leek taboe werd.
                          In het Justitiepaleis te Brussel is bij diverse beelden duidelijk de hak, afhak-praktijk te zien toen niets meer getollereerd werd. Spijtig, want wat ooit een mooi beeld was is nu een verhakkeld iets.
                          heeft allemaal niets met de moderne mens te maken. Het afhakken was definitief in het justitiepaleis, maar er zijn daar muurschilderingen waarvan de piemels al verscheidene keren verstopt en terug bovengehaald zijn. Als crisis is => bloot weg, crisis voorbij => bloot boven.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Hoe moderner de mens hoe meer problemen hij met zijn eigenbeeld krijgt.

Er is natuurlijk wel nog een verschil tussen naakt en uitdagend naakt. Of laat ons stellen dat de functionaliteit van naakt er ene moet zijn van waw, dat is mooi, dat is kunst. Maar wat is kunst nu eigenlijk ?
                            Kunst is op een unieke manier van iets vertellen, dat kan met vele middelen waaronder film/fotografie; toneel; muziek; schilderen; beeldhouwen, schrijven; architectuur. kunst is drama kunst is emotie op originele of unieke wijze gebracht.
                            Naakt tonen kan kunst zijn, maar is vooral bij veel fotografen een mom hun bezigheid te rechtvaardigen. Opvallend dat hun modellen voor 90% gepolijste jonge vrouwen zijn die met allerlei trukjes op een zeer onnatuurlijk wijze op onzinnige locaties poseren.
                            Puriteins hoeft niets met antie-naakt te maken te hebben: ik ben van kinds af aan vele jaren aangesloten geweest bij een naturistenvereniging en als er ergens veel puriteinen rondlopen dan was het daar wel. Met veel meer strenge regeltjes dan buiten de rietmatten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Kunst is op een unieke manier van iets vertellen, dat kan met vele middelen waaronder film/fotografie; toneel; muziek; schilderen; beeldhouwen, schrijven; architectuur. kunst is drama kunst is emotie op originele of unieke wijze gebracht.
                              Naakt tonen kan kunst zijn, maar is vooral bij veel fotografen een mom hun bezigheid te rechtvaardigen. Opvallend dat hun modellen voor 90% gepolijste jonge vrouwen zijn die met allerlei trukjes op een zeer onnatuurlijk wijze op onzinnige locaties poseren.
                              Puriteins hoeft niets met antie-naakt te maken te hebben: ik ben van kinds af aan vele jaren aangesloten geweest bij een naturistenvereniging en als er ergens veel puriteinen rondlopen dan was het daar wel. Met veel meer strenge regeltjes dan buiten de rietmatten.
                              Kan ik het mee eens zijn
                              En als een fotograaf tegenwind krijgt of negatieve kritiek, afkeuring enz., dan is de discussie over kunst niet ver weg.
                              Zo staat de Playboy vol met kunst

De echte kunstboeken liggen stof te vangen in de boekenwinkels.

Toen ik pas in Hasselt woonde leerde ik de oude fotograaf Bartok kennen.
                              Destijds een bekend figuur.
                              In zijn winkel had hij o.a. reflextoestellen van het merk 'Mamiya Sekor'.
                              Hij wilde me overtuigen door me dia's te tonen van "schoon meiskes".
                              Ik ben daar helemaal niet vies van, van die mooie meisjes
                              Maar wat wilde hij eigenlijk he, wat had hij zich daarbij gedacht.
                              Om mij zogezegd te verleiden is er toch iets meer nodig dan een paar dia's.

Dezelfde verkooptechniek vind je ook terug bij piano's, orgels, elektronische muziektoestellen.
                              Men hoort zo iemand fantastische spelen op zo'n apparaat en dan kan het gebeuren he, mensen kopen dan.
                              Dat die iemand er jaren over gedaan heeft om die kwaliteit (dat soort van kunst?) te halen wordt er zelden bij gezegd
                              Zo zal er in "menig" huiskamer een toestel staan mooi te zijn die moeder elke week mag afstoffen.
                              Behalve dan bij Willy Claes die niet zo ver van mijn thuis woont. Hij kan spelen en de poetsvrouw neemt het stof af

Het zijn geen perfecte voorbeelden maar je ziet wel een soort dubbele werking, effect.
                              Waarom wordt gekocht. Wat doet de gebruiker met zijn aankoop. Hoever denkt de gebruiker te geraken en wat is zijn uiteindelijke bedoeling.
                              Snel succes? Populariteit winnen? Opvallen? Of bewijzen wat die kan?
                              Dat is imo allemaal goed, men mag proberen he
                              Als je niets doet dan is het zoal niets.

Het doet me nu spontaan denken aan (oud?) collega Max hier op BD.
                              Die kan het en die heeft het
                              Die werd soms ook niet gespaard van kritiek.
                              En de discussies gingen dezelfde kant op als deze nu.

Vergelijken kan niet maar ik denk nu ook aan Stephan Vanfleteren.
                              Zijn nieuw boek met loden omslag. Allemaal van foto's van huisgevels.
                              Ik moet zijn biografie eens lezen maar hij is ook ergens ooit moeten beginnen.
                              Het gaat mij om het idee en het eerste wat ik dacht: "Dju, waarom heb ik daar niet aan gedacht"
                              Maar het kan nog hoor

Jan Fabre en zijn plafond in het paleis.
                              Er zijn zo veel voorbeelden van ideeën die ook omgezet zijn.
                              Ik weet niet of Jan F. ons iets wilde vertellen maar ik kan alleen maar bewondering hebben voor dat werk
                              en de 'kunst' om dat voor elkaar te krijgen.

Hetzelfde gevoel heb ik bij onze oude meesters zoals Rubens, Van Eyck enz.
                              Bewondering hebben voor dat werk, de techniek, het geduld en de 'kunst' om dat voor elkaar te krijgen.
                              Iemand die DAT kan is voor mij een kunstenaar.
                              Vooral het weergeven van de realiteit (voor mij toch).
                              Heeft niks te maken met oubolligheid of niet meegaan met de tijd.

Als ik wil meegaan met de tijd dan moet ik tegenwoordig heel lang luisteren naar heel veel uitleg
                              waarmee een kunstenaar me overspoelt als hij of zij z'n werk presenteert.
                              Ik denk dat tegenwoordig dit (de) kunst is: veel uitleg

OK het blijft ook een zeer persoonlijk smaak, een persoonlijke mening.
                              Iedereen is anders en maar goed ook.
                              Wil wel niet zeggen dat andersdenkenden barbaren zijn he
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Als ik wil meegaan met de tijd dan moet ik tegenwoordig heel lang luisteren naar heel veel uitleg
                                waarmee een kunstenaar me overspoelt als hij of zij z'n werk presenteert.
                                Ik denk dat tegenwoordig dit (de) kunst is: veel uitleg
                                Theo, en hier komen we tot de eigenheid van de problematiek. Of er eigenlijk wel problematiek is.

Ik volg je volledig. Iet is mooi omdat het je aanspreekt en in je gevoelens op roept. Een goed gevoel.
                                Daar heb je helemaal geen uitleg bij nodig.
                                Wanneer er echter bergen informatie nodig is om toch maar te bewijzen dat de foto, schilderij, ... in feite als kunst en mooi moet bekeken worden, dan is er voor mij het woordje kunst teveel aan. Noem het eerder brol.

Zo is er mij deze week gevraagd om foto's te beoordelen.
                                Zaten daar foto's bij waar de fotograaf in pagina's tekst voorzag om aan te geven wat hij in feite bedoelde en zo mij probeerde ervan te overtuigen te zeggen waw, mooi iets.
                                Foto in vuilbak gekieperd. Kunst is mooi omdat ik het graag zie en niet omdat ik er uitleg moet over lezen alvorens ik het snap.
                                Hetzelfde dient bij naaktfotografie. EN zoals altijd is het niet de naam van de uitvoerder die bepaalt of iets mooi is, maar het werk zelf.
                                Idem bij portretfotografie of modelfotografie.
                                Heb hier nog mar zelden een foto gevonden met een door ouderdom getaande huid en waar je automatisch eerbied voor de figuur op bracht.
                                Ik zie ook graag schoon madammekes en daar stopt het dan. (sst, die van ons komt mee lezen )

En eerlijkhiedshalve moet ik bekennen dat ik hier nog maar weinig echt mooi naakt, evenals modelfotografie als kunstwerk heb zien passeren buiten uitzonderingen na.
                                Last edited by Wim.Vanmaele; 21 maart 2013, 17:49.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
                                X