Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een testje nederlands-TWEE TOPICS SAMENGEVOEGD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoeveel Nederlandse woorden kennen jullie?

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Kudos
    Ik weet niet wat Kudos betekent, toch bedankt.
    Ik heb wel een beetje twijfels bij die test. Er wordt gevraagd naar opleidingsniveau, maar mijn niveau, LST stond er niet bij. Andere vraag. Hoeveel talen ken je? Ik kan mij behelpen in het Frans, Duits, Engels en zelfs het Tsjechisch, maar ben ik dan een kenner? Mijn eega, universitaire, heeft de test ook gedaan en kreeg heel andere woorden. Zou er een verband zijn tussen de persoonlijke gegevens en de vragen?

Google mijn vriend heeft me de betekenis van het woord bezorgd. Maar goed dat het niet in mijn taaltest zat.
    Last edited by Hasseltenaar; 16 maart 2013, 18:22.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik weet niet wat Kudos betekent, toch bedankt.
      Ik heb wel een beetje twijfels bij die test. Er wordt gevraagd naar opleidingsniveau, maar mijn niveau, LST stond er niet bij. Andere vraag. Hoeveel talen ken je? Ik kan mij behelpen in het Frans, Duits, Engels en zelfs het Tsjechisch, maar ben ik dan een kenner? Mijn eega, universitaire, heeft de test ook gedaan en kreeg heel andere woorden. Zou er een verband zijn tussen de persoonlijke gegevens en de vragen?

Google mijn vriend heeft me de betekenis van het woord bezorgd. Maar goed dat het niet in mijn taaltest zat.
      Inderdaad, dat schreef ik in mijn openingspost. Ik kreeg plots woorden die heel erg Engels/Nederlands waren, echte instinkers omdat ik als beste 2de taal Engels had gekozen (zo goed als mijn 2de moedertaal).
      Iemand die Frans machtig is zal, denk ik, andere woorden krijgen.

Comment

ik had 91% en 10% fout, een totaal van 81% en je hoort hiermee tot de topgroep
        fijn maar zo slim voel ik me anders niet
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Heb jij even geluk dat dit een Frans woord is.
          ja vooral omdat het surtout geschreven wordt

Comment

De logica van de slotconclusie ontgaat mij enigszins ... Hoe kan ik "30% van de niet bestaande woorden verkeerd herkend" hebben, en toch "96% van de woorden juist herkend" hebben .. daar wringt toch wel iets ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              De logica van de slotconclusie ontgaat mij enigszins ... Hoe kan ik "30% van de niet bestaande woorden verkeerd herkend" hebben, en toch "96% van de woorden juist herkend" hebben .. daar wringt toch wel iets ..
              je kiest uit een zeer grote groep woorden, juiste en foute... die 4 procent die je fout hebt kan zijn dat daar een aantal niet bestaande woorden bijzitten die je niet herkend hebt, als je die woorden niet kent gaan ze ervan uit dat je uit heel de reeks niet bestaande woorden ongeveer 1/3 van die woorden ook fout zou beoordelen. Dus: die vandaar die 30%
              De uitleg van de woordreeksen staat erbij, simpel uitgelegd, hun idee en hun manier van werken. Het is universitair, dus zal er een hele hoop statistiek achter zitten, en ook al snap ik maar 10% van statistiek (statistisch bewezen) het werkt wel!!!

Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ik heb de test snel gemaakt, zonder nadenken. Blijkbaar de beste manier :-)

Je hebt 89% van de woorden juist herkend.
                Je hebt 3% van de niet bestaande woorden verkeerd herkend.
                Dit geeft je een gecorrigeerde score van 89% - 3% = 86%
                D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  je kiest uit een zeer grote groep woorden, juiste en foute... die 4 procent die je fout hebt kan zijn dat daar een aantal niet bestaande woorden bijzitten die je niet herkend hebt, als je die woorden niet kent gaan ze ervan uit dat je uit heel de reeks niet bestaande woorden ongeveer 1/3 van die woorden ook fout zou beoordelen. Dus: die vandaar die 30%
                  De uitleg van de woordreeksen staat erbij, simpel uitgelegd, hun idee en hun manier van werken. Het is universitair, dus zal er een hele hoop statistiek achter zitten, en ook al snap ik maar 10% van statistiek (statistisch bewezen) het werkt wel!!!

Tom
                  Dit slaat absoluut nergens op! Universitair of niet (en geloof mij, ik weet waar ik over spreek) Als men over een % spreekt dan bedoelt men een fraktie van een bekende "hoeveelheid" genormaliseerd naar 100. Simpel gezegd: Als ik 100 woorden krijg en ik scoor 96% dan heb ik 96 woorden juist. Al de rest is random zever. Maar ik heb geen 100 woorden gekregen want als ik naar de detail kijk heb ik er maar 3 fout! Nog zoiets! (en ééntje "mistypt" dus virtueel waren het er maar 2 maar kom, at speelt niet voor de score, enkel voor het ego )

Comment

Mijn score: 94-9=85%
                    Website: cameraobschuura.nl
                    Twitter: @CameraObSchuura
                    FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Valt mee, voor nen buitenlander, niet?
                      (En "ambidexter" was geen optie toen men om mijn "handigheid" vroeg )
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        ... (En "ambidexter" was geen optie toen men om mijn "handigheid" vroeg )
                        Had je 'Les MacGyver' moeten kiezen.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Had je 'Les MacGyver' moeten kiezen.
                          Ik ben zowel links- als rechtshandig, maar eigenlijk helemaal niet handig. Onhandig is het juiste woord.
                          Last edited by LesC; 17 maart 2013, 15:14.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Je hebt 89% van de woorden juist herkend.
                            Je hebt 4% van de niet bestaande woorden verkeerd herkend.
                            Dit geeft je een gecorrigeerde score van 89% - 4% = 85%.
                            Hiermee behoor je tot de absolute topgroep!

=)
                            Canon 550D + 18mm-135mm + 50mm

Comment

Re: Weer een testje nederlands-TWEE TOPICS SAMENGEVOEGD

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                              Je hebt 82% van de woorden juist herkend.
                              Je hebt 0% van de niet bestaande woorden verkeerd herkend.
                              Dit geeft je een gecorrigeerde score van 82% - 0% = 82%.
                              Hiermee behoor je tot de absolute topgroep!
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                das heel knap.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X