Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En we hebben een paus!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: En we hebben een paus!

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    Goed nieuws! Omdat de verkiezing van de nieuwe paus gisteren voor heel wat verschuivingen in de programmatie zorgde, bieden we alle later gestarte programma's gratis aan via Ooit Gemist.

Zegt Eén op Facebook.
    Ik heb het net even gecontroleerd, en ik moet er toch voor betalen, en daar heb ik geen zin in (ik koop nooit tv-programma's of films, en daar begin ik nu ook niet aan).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb het net even gecontroleerd, en ik moet er toch voor betalen, en daar heb ik geen zin in (ik koop nooit tv-programma's of films, en daar begin ik nu ook niet aan).
      Man van mijn hart

Deze week zag ik Rundskop op tv, heeft me niets gekost
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Nu op dit ogenblik staat er bij ons (bij Telenet) voor Thuis en Volt 13/3 0€ hoor.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Man van mijn hart

Deze week zag ik Rundskop op tv, heeft me niets gekost
          OT deze week zag ik 5 min van die miskleum en ik vroeg mij af wie er in godsnaam weeral ons belastingsgeld naar de k... gegooid heeft! enfin .. sic transit

en nu het pauselijk stof wat gezakt is ... voor wie er wat aan heeft, nu het voordeel van de twijfel? een aartsconservatieve jezuiet die een frisse wind door de KK moet laten waaien? hij is sterk begaan met de armoede maar verder is hij tegen zowat alles en nogwat dat zou kunnen indruisen tegen de middeleeuwse kerkelijke moraal? 'on aura tout vu' zoals ze in Brussel zeggen! afwachten ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
            Eigenlijk zei hij: "Godsdienst is opium van het volk". Een subtiel onderscheid...
            Indeed, en om in de "geest" van dit topic te blijven: "mea culpa"
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              OT deze week zag ik 5 min van die miskleum en ik vroeg mij af wie er in godsnaam weeral ons belastingsgeld naar de k... gegooid heeft! enfin .. sic transit

en nu het pauselijk stof wat gezakt is ... voor wie er wat aan heeft, nu het voordeel van de twijfel? een aartsconservatieve jezuiet die een frisse wind door de KK moet laten waaien? hij is sterk begaan met de armoede maar verder is hij tegen zowat alles en nogwat dat zou kunnen indruisen tegen de middeleeuwse kerkelijke moraal? 'on aura tout vu' zoals ze in Brussel zeggen! afwachten ..
              Tja, we zijn misschien anders maar ik vond die film ook niet zo in vergelijking met wat ik er van gehoord had.
              Het verhaal was natuurlijk dramatisch en vreselijk. Maak het maar mee als klein kind. Je leven is naar de kl....

De nieuwe paus
              De verpakking is nieuw en wat de inhoud wordt moeten we idd. afwachten.
              Mijn puntje is dat gelovigen het moeten hebben van het geloof en zeker van de hoop
              Het geloof is nogal veel bezig met wat was en heel zeker met het hiernamaals.
              Deze paus kent echter ook iets van het heden omdat hij dicht bij de mensen heeft geleefd.
              Het wordt dus tijd dat het heden op het voorplan komt.
              Mensen leven NU.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Tja, we zijn misschien anders maar ik vond die film ook niet zo in vergelijking met wat ik er van gehoord had.
                Het verhaal was natuurlijk dramatisch en vreselijk. Maak het maar mee als klein kind. Je leven is naar de kl....

De nieuwe paus
                De verpakking is nieuw en wat de inhoud wordt moeten we idd. afwachten.
                Mijn puntje is dat gelovigen het moeten hebben van het geloof en zeker van de hoop
                Het geloof is nogal veel bezig met wat was en heel zeker met het hiernamaals.
                Deze paus kent echter ook iets van het heden omdat hij dicht bij de mensen heeft geleefd.
                Het wordt dus tijd dat het heden op het voorplan komt.
                Mensen leven NU.
                Hoe conservatiever en wereldvreemder, hoe beter. Des te meer mensen zullen zich afkeren van de kerk en dat is een goede zaak: de kerk is niet bepaald goed geplaatst om ons te helpen bij de enorme uitdagingen van deze eeuw: de klimaatwisseling, het tekort aan schoon water, de menselijke overbevolking en de gevolgen daarvan, de nood om wereldwijd duurzaam energie op te wekken, het behoud van biodiversiteit enz.

Walter
                D850

Comment

Moderator Note: Hiermee is weer voldoende gezegd, neem ik aan? Als ik de reglementen zeer strict zou toepassen, zou deze topic er onmiddellijk uitgevlogen zijn wegens maatschappelijk, politiek, religieus... Maar het is het nieuwste nieuws, en zolang een discussie niet echt uit de sporen loopt.
                  Maar nu sluit ik de hekken.
                  Let op: dit is niet een reactie op één welbepaalde post, maar op de algemene teneur en inhoud van de topic.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X