Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En we hebben een paus!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: En we hebben een paus!

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    verder denk ik dat we binnenkort toch een waarschuwing gaan krijgen,
    want het lijkt op een maatschappelijke discussie als het over de paus gaat
    Ik zie hier toch geen maatschappelijke discussie in. Het gaat eigenlijk niet eens over de paus

Om een quote van "De laatste showband" te gebruiken:
    As gaa paast da de paas an aa paast, paast dan ma gaa iet anders.... (Voor de noorderburen: Als jij denkt dat de paus aan jou denkt, denk dan maar vlug iets anders, maar dan in het Mechelse dialect )
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

"When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Daar lijkt het niet op, dat is het. Dat is het per definitie wanneer het over godsdienst of politiek gaat.
        Volgens de regels kan de moderator dit topic verwijderen

Comment

Wie is ze,
          want niet alle media wilt vereenzelvigd worden natuurlijk.
          In dit geval is "ze" de VRT en VTM verslaggeving en de kranten en ... de media. Volgens hun charter moeten ze neutraal blijven. Wel, dan moet je ook neutrale termen gebruiken. Ik behoor niet tot de media, en ik kan zeggen, "Zij hebben een nieuwe paus!" en de pastoor en zijn gelovigen kunnen zeggen: "We hebben een nieuwe paus!"

Dat is toch duidelijk dacht ik. De krant van de kerk kan ook "we" gebruiken, omdat zij duidelijk geassocieerd zijn. Maar elke andere krant of media die zich niet willen kenbaar maken, moeten een term gebruiken die niet kan terugslaan op hun overtuiging, indien ze natuurlijk neutraal willen blijven. Met de verslaggeving over de Paus, is het duidelijk dat zij die het te zeggen hebben in de media, aanhangers zijn van het christendom en waarschijnlijk ook luisteren naar wat de CD&V hun influistert.

Er om roepen zal zeker helpen om dit topic te sluiten.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Allemaal goed en wel, maar door die nieuwe paus heb ik gisterenavond Volt wel gemist (opgenomen met de digicorder, maar omdat ze zo lang over de paus bezig geweest zijn was de opname al gestopt vooralleer Volt begon)...
            Ik heb dus niet naar de reportage over de nieuwe paus gekeken, omdat mij dat helemaal niet interesseert.
            Ik heb niks gemist Ook Volt niet
            Het was wel interessant om te leren met welke man 'we' (sorry) te doen krijgen de komende jaren.
            Het zal ongetwijfeld invloed hebben op de maatschappij vooral ook omdat een aantal minderheden weer geen stap zouden vooruit geraken.
            Ik zeg dit onder voorbehoud natuurlijk maar een aantal thema's blijven taboe en lijken nog niet toe aan verandering of aanpassing.
            Macht en invloed is er nog maar het verbaast mij toch dat een aantal minderheden en&of taboes blijken af te hangen van de mening, de erkenning of de daden van bijv. de paus.
            Om te leven heb je geen paus of kerk nodig En toch wordt dit tegen gesproken als je kritieken hoort of leest.

Ik loop misschien vooruit op de eventuele gebeurtenissen in de toekomst maar het verleden van deze paus kennen 'we' blijkbaar wel
            als ik de media mag geloven en de uitingen van een aantal Argentijnen.
            En dan heb ik het over het regime van de papa van Maxima en hoe deze paus destijds heeft gereageerd en geleefd.
            Het zou op zijn minst troebel zijn. Weer een bewijs dat enkel en alleen Moeder Maria 'onbevlekt' was
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

oeps..het wordt nu wel link hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                oeps..het wordt nu wel link hoor.
                grt,bouk.
                Door mijn reactie bouk?
                Is wel iets wat de mensen echt interesseert imho

Al het randgebeuren is traditionele show.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Door mijn reactie bouk?
                  oa.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Door mijn reactie bouk?
                    Ook door mijn. Ik heb er de politiek bijgetrokken.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Ook door mijn. Ik heb er de politiek bijgetrokken.
                      Gij schaamt u nergens voor he
                      (hahaha Rudy)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
                        Of, om Karl (de oudste van de Marx Brothers) te citeren: "Godsdienst is opium voor het volk"

De persiflage van mijn oud-leraar Frans, Hendrik Keuleers (communist-anarchist, en jaren uitbater van "Tap en Tepel" in Gent) is niet minder: "Opium is godsdienst voor intellectuelen"

En misschien kunnen we het "wij" debat eens anders bekijken: "Er is een nieuwe paus"

Dat wij-gedoe is waarschijnlijk het gevolg van overdadig gebruik van wijwater

Ik zat nog net in de wagen toen het "bevrijdende" nieuws verkondigd werd: Habemus CO2 uitstoot.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Allemaal goed en wel, maar door die nieuwe paus heb ik gisterenavond Volt wel gemist (opgenomen met de digicorder, maar omdat ze zo lang over de paus bezig geweest zijn was de opname al gestopt vooralleer Volt begon)...
                          Ik heb dus niet naar de reportage over de nieuwe paus gekeken, omdat mij dat helemaal niet interesseert.
                          Goed nieuws! Omdat de verkiezing van de nieuwe paus gisteren voor heel wat verschuivingen in de programmatie zorgde, bieden we alle later gestarte programma's gratis aan via Ooit Gemist.

Zegt Eén op Facebook.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                            Goed nieuws! Omdat de verkiezing van de nieuwe paus gisteren voor heel wat verschuivingen in de programmatie zorgde, bieden we alle later gestarte programma's gratis aan via Ooit Gemist.

Zegt Eén op Facebook.
                            Heb gisteren toch nog Manneke Paul gezien. Aspe had achterstand opgelopen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Of, om Karl (de oudste van de Marx Brothers) te citeren: "Godsdienst is opium voor het volk"
                              Eigenlijk zei hij: "Godsdienst is opium van het volk". Een subtiel onderscheid...

Comment

Het is dus "Fransiscus de Eerste" geworden. "Sus" voor de vrienden. Ik had toch gehoopt op een minder archaïsche naam. "Kevin de Eerste" zou mooi geweest zijn...

Comment

Working...
                                X