Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En we hebben een paus!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: En we hebben een paus!

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Een swingende Argentijn?
    leuk toch..
    wij Hollanders krijgen straks ook nog een swingende Argentijnse Koningin.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De verslaggeving van de VRT was gisteravond ook weer hoogstaand; 't was eerst een Italiaan, daarna een Braziliaan om tenslotte op een Argentijn uit te komen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        leuk toch..
        grt,bouk.
        Argentijnen nemen de wereld over?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

En de hele TV avond naar de knoppe op Vrt en Vtm (en zonder reclame)
          Waarom moest dat zolang duren, maar ja ik ben een atheist hé.
          Het langste waarin ik vroeger geloofde was Sint-Niklaas.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            OK, maar van de paus hebben "we" (groot deel van de bevolking) geen last.
            Bij de herverkiezing van Obama of de verkiezing van Hollande hadden "we" ook geen nieuwe president. "We" hebben dus geen paus.
            Dus we bestaat niet als je het individualistisch wilt bekijken.
            Laten we dat woord schrappen uit de woordenboek...

tenzij je We in de titel hier aanschouwt als "wij katholieken".
            We hebben Di Rupo als premier. Maar de Nederlandse leden hebben dat niet...
            dus we bestaat niet meer
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Allemaal goed en wel, maar door die nieuwe paus heb ik gisterenavond Volt wel gemist (opgenomen met de digicorder, maar omdat ze zo lang over de paus bezig geweest zijn was de opname al gestopt vooralleer Volt begon)...
              Ik heb dus niet naar de reportage over de nieuwe paus gekeken, omdat mij dat helemaal niet interesseert.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                tenzij je We in de titel hier aanschouwt als "wij katholieken".

Dat bedoel ik net. Wat mij betreft, "Ze" hebben een nieuwe paus en dat kan me eerlijk gezegd "aan mijn reet roesten". "Ze" hebben een nieuwe president trouwens (niet "we" want wij zijn geen Chinezen).
                Schandalig dat de VRT het gisteren nodig vond om een uur nietszeggend te blijven leuteren terwijl ze wisten dat het minstens 3 kwartier ging duren eer er "nieuws" was. De rest van het nieuws was van geen belang meer hoewel ze toch de tijd hadden om dat nog uit te zenden i.p.v. de speculaties "het zal waarschijnlijk... zijn" om dan even met hun mond vol tanden te staan als de echte naam boven kwam.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Franciskus I zit goed in de pel, ne kloeken beer zeggen ze hier in W-Vl, eentje om uit te kweken,
                  alleen jammer dat het celibaat nog steeds van kracht is...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Dat bedoel ik net. Wat mij betreft, "Ze" hebben een nieuwe paus en dat kan me eerlijk gezegd "aan mijn reet roesten". "Ze" hebben een nieuwe president trouwens (niet "we" want wij zijn geen Chinezen).
                    Schandalig dat de VRT het gisteren nodig vond om een uur nietszeggend te blijven leuteren terwijl ze wisten dat het minstens 3 kwartier ging duren eer er "nieuws" was. De rest van het nieuws was van geen belang meer hoewel ze toch de tijd hadden om dat nog uit te zenden i.p.v. de speculaties "het zal waarschijnlijk... zijn" om dan even met hun mond vol tanden te staan als de echte naam boven kwam.
                    Dat is wat ik net bedoel:
                    Dan mag je alles stopzetten, gedaan met sociaal zijn...
                    want je gaat nooit met "een onderwerp", "een bepaald iets" iedereen kunnen interesseren.
                    Dus schrap we maar al uit het woordenboek...

Enkel "ik" is nog belangrijk.

Comment

Ik weet niet wat die mannen daar drinken in het Vaticaan, maar dit fragment vond ik alvast hilarisch: http://nos.nl/video/484338-habemus-p...-een-paus.html
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Ik weet niet wat die mannen daar drinken in het Vaticaan, maar dit fragment vond ik alvast hilarisch: http://nos.nl/video/484338-habemus-p...-een-paus.html
                        Ook een manier om geen leesbril te moeten gebruiken, maak de tekst maar groot genoeg.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Ze hebben een nieuwe paus.

BNR.nl houdt ondernemend Nederland op de hoogte via live nieuwsradio, de beste artikelen, app en podcasts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Dat is wat ik net bedoel:
                            Dan mag je alles stopzetten, gedaan met sociaal zijn...
                            want je gaat nooit met "een onderwerp", "een bepaald iets" iedereen kunnen interesseren.
                            Dus schrap we maar al uit het woordenboek...

Enkel "ik" is nog belangrijk.
                            Raar dat er overal alles neutraal moet worden. Geen kruizen meer in openbare plaatsen. Het liefste ook geen kerstboom meer op openbare plaatsen, enz... enz...

Maar, als er een nieuwe paus is, dan spreekt de media plots van, "We hebben een nieuwe paus!"

Sorry, maar dan mag er ook terug een kruis in openbare plaatsen hangen, terug overal een kerstboom bij kerstmis, enz... enz...

Volgens mij moet het nieuws neutraal blijven, en dan hadden ze moeten zeggen: "Er is een nieuwe paus!"

De gelovigen waren dan gelukkig geweest, en alle andere mensen ook omdat ze plotseling niet worden vereenzelvigd bij iets waar zij niets mee te maken hebben.

Er zijn genoeg woorden in het groene boekje om dingen te zeggen zonder iedereen over dezelfde kam te scheren!

En wat dat sociale betreft. Van mij mogen ze inderdaad zeggen dat 'we' een nieuwe regering hebben, met Di Rupo als de leider. Wij hebben allemaal gestemd voor deze regering en zodoende behoren ze ook tot ons. Of er nu de verkeerde partij aan de macht is voor sommigen mensen, dan nog blijft het een "we" gevoel. Zij vertegenwoordigen ons nu eenmaal hier en in het buitenland. En... niemand zal ooit zeggen, ik heb een nieuwe regering, of het zou Di Rupo moeten zijn.
                            Last edited by Rudy Mas; 14 maart 2013, 11:39.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht

Volgens mij moet het nieuws neutraal blijven, en dan hadden ze moeten zeggen: "Er is een nieuwe paus!"

Wie is ze,
                              want niet alle media wilt vereenzelvigd worden natuurlijk.

verder denk ik dat we binnenkort toch een waarschuwing gaan krijgen,
                              want het lijkt op een maatschappelijke discussie als het over de paus gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                leuk toch..
                                grt,bouk.
                                En na de inauguratie van Willem brengen ze een bezoekje aan Rome
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X