Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi Fi - bananen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hi Fi - bananen

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    +1, en je moet dat eens doen bij het tanken......
    Zou het goedkoper zijn in belgische frank?
    of zou de prijs dan ook gestegen zijn?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Tja, maar als ik mijn loon terug in BF reken, dan ziet dat er ook anders uit dan 20 jaar geleden.
      Ik denk dat het nu bijna 5 keer hoger is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Tja, maar als ik mijn loon terug in BF reken, dan ziet dat er ook anders uit dan 20 jaar geleden.
        Gelukkig maar.. Het mijne is wel gelijk gebleven, maar ja, ik ben een zelfstandige hé.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Amai ,dat is gene zever. Ofwel was je toen een student en nu een CEO, maar ne gewone werkmens zijn loon is niet maal vijf gegaan zenne.

Zou het goedkoper zijn in belgische frank?
          of zou de prijs dan ook gestegen zijn?
          Ik rij al jaren met LPG en 15j geleden tankte ik aan 7bf /l, nu is het 0,68€ of omgerekend 28bf.
          Oftewel maal vier....mijn bruto loon is zelfs niet zo sterk gestegen (laat staan het netto)
          D800 en een goed glasservies

Comment

Ik ben geen CEO, de onze verdient 10 keer zo veel als ik, maar ik heb wel 2 deftige promoties gemaakt.
            En nee, ik was geen student, maar een beginnend ingenieur.

Diesel kostte toen rond de 20 fr per liter, die is dus eigenlijk maar met een factor 3 gestegen.

Ik weet dat ik iets later mijn eerste laptop kreeg, en die kostte 200.000 fr, wat toen toch een bom geld was. Nu heb ik daarvoor een heel schoon machien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              En al antwoord !!!!

2,5 euro per stuk - volledig verguld.

Dus ja, Die vorige waren Monsterlijk duur

Als je graag bij het minste kortsluiting wil, dan moet je deze kopen.
              En als ge uw draad door dat gat moet steken en dan aanschroeven, dan kunt ge evengoed direct uw draad door de schroef op uw toestel of luidspreker steken.

De draad moet dwars door de stekker waardoor het toch noodzakelijke passerend stuk draad kort in de buurt komt van de nabijgelegen stekker.
              Deze zijn ook een heel stuk langer en zitten minder vast in het toestel dan de andere.
              Als je de draad vast genoeg wil zetten, dan draai je met deze al een gedeelte van uw draad over of anders komt uw draad bij het minste wat los te zitten.
              En ja ik heb deze ook geprobeerd en direct vervangen door de andere.
              Ieder zijn ding natuurlijk.

En ze kosten inderdaad misschien wel 5€ bij Vandenborre maar wat is nu 5€ op een installatie van een paar duizend Euro?
              Wil je de perfecte banaanstekkers, dan moet je er nemen die op de draad vastgeknepen worden met een speciale tang ... die komen nooit meer los maar kosten enkele veelvouden van deze.
              Let vooral dat de draad er volledig in kan zonder hem dunner te moeten maken.
              Ook die van Monster passen niet op elke draaddikte, daarom best even uitproberen voor je van eender welk merk een hele reeks gaat kopen.
              Ge hebt er uiteindelijk toch 16 nodig ... kan al tellen als het verkeerde zijn.
              Last edited by VerSeg; 14 maart 2013, 03:27.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ah voila, hoe meer meningen hoe beter.
                Ik respecteer ieders bijdrage, maar ik zal dan misschien beginnen met 1 setje bij VDB te kopen.
                Inderdaad, op een dure installatie zou het onozel zijn om op 2,5 euro per stekker te beknibbelen.
                Anderzijds wil ik me zeker niet laten meeslepen door extravagant hoge prijzen die soms in het hifi-wereldje gevraagd worden.
                Daarvoor hebben verschillende mensen mij ook gewaarschuwd.

Maar ik ben niet zo thuis in die prijzen en als je weinig vergelijkingspunten hebt, kan je het moeilijk beoordelen.
                Vandaar dat ik het links en rechts eens vraag.

Ik had van een goede kennis ( ) de tip over de Monsterplugs gekregen, maar ik kon die op het eerste zicht niet vinden.

Groot was mijn vreugde toen ik ontdekte dat ze gewoon bij VDB te koop waren.

Enfin, wat ik ook koop, ik ga er zeker geen 16 in één keer kopen. Eerst proberen.

Ik denk dat ik de raad van Verseg ga opvolgen.

Wat zeker niet wil zeggen dat ik de reply's van de anderen niet apprecieer hoor
                Integendeel - dank aan allen die reageerden !

Maar als beginnende leek in dit wereldje is het erg moeilijk om de (vergulde ) middenweg te vinden.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Euh, Verseg: kan je misschien eens een schetsje posten of een foto hoe de draag dan bij de Monster plugs dan vast zit.

Ik heb me zot gegoogeld op foto's en op filmpjes, maar nergens een duidelijke beschrijving van de werking van de Monster-plugs gevonden.

Over die vergulde stekkers: moet de draad daar niet langs achteren in en dient dat gaatje ( haaks op de plug ) niet om de draad vast te spannen ? Of heb ik het mis .
                  Zo is het toch dacht ik ?
                  En ja, dan lijkt het mij wel mogelijk dat je een stuk van de draad gaat beschadigen...

Maar ik zie niet goed in hoe het anders kan? Dus graag een schetjes over die Monster plugs.
                  Bij voorbaat dank.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                  X