Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BTO laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BTO laptop

Heb een laptop op het oog en voor 20 euro meer kan ik een dual band intel centrino wifi kaart krijgen. 't Is maar 20 euro, maar welk voordeel haal je daaruit als thuisgebruiker ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: BTO laptop

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Heb een laptop op het oog en voor 20 euro meer kan ik een dual band intel centrino wifi kaart krijgen. 't Is maar 20 euro, maar welk voordeel haal je daaruit als thuisgebruiker ?
    Snellere wifi . Over welke kaarten gaat het? Ik merk toch duidelijk een verschil bij een quad-band vs de standaard en dit was ook slechts 30 euro verschil.

Comment

Als dat ding de nieuwe norm ondersteunt, dan zou ik het nemen (dus de AC norm (opvolger van de N)). Als dat niet het geval is, zou ik het niet doen...
      Groeten,

Polleke

Comment

Dit zijn de opties :
        Intel Centrino 135 Single Band BGN, 150Mb + Bluetooth (standaard)
        Intel Centrino 2230 Single Band BGN, 300Mb + Bluetooth 4.0 (Wireless display) +10€
        Intel Centrino 6235 Dual Band BGN, 300Mb + Bluetooth 4.0 (Wireless display) +20€

Dus ?
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Voor 20 euro heb je toch een stuk betere wifi, zou daarvoor gaan.

Comment

Ok, 'k zal maar eens diep in m'n zakken tasten en die 20 euro ophoesten
            Nog een vraagje over de processor :
            Ik zou normaal de standaard processor nemen voor dit model, nl. een i7 3630QM (Quad core - 8 threads, 2.4Ghz, 3.3Ghz turbo). Er zijn ook nog snellere i7 processoren natuurlijk maar die zijn een stuk duurder. Er zit echter ook een i5 tussen (i5 3380M (dual core - 4 threads, 2.9Ghz, 3.6Ghz Turbo) en die kost 20 euro meer dan de i7.
            't Is misschien muggeziften maar vind het vreemd dat een i5 meer kost dan een i7. Na wat googlen blijkt die i5 nieuwer te zijn dan de i7, misschien ligt het daaraan ? Kan me moeilijk inbeelden dat die i5 beter gaat presteren als je alles gemiddeld bekijkt, ondanks de hogere kloksnelheid. Of zit er een addertje onder het gras met die i7 ?
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Het is ergens normaal dat er overlappingen zijn. Naarmate Intel meer versies uitbrengt, zullen de snelste i5's wel in de regionen van de tragere i7 komen. Die i7 is een jaartje oud, die i5 is net uit gekomen.
              Maar dat merk je dus ook aan het prijskaartje. Je zal niet plots een i7 hebben die t.o.v.een i5 plots sneller en goedkoper is (of omgekeerd)... Intel houdt die prijs/prestatie index redelijk juist.
              Een i7 van de 1e generatie is ook trager dan een i5 van nu...
              Ik vind niet direct een benchmark van die i5, maar het kan zeker dat die qua snelheid die (oudere) i7 bijbeent.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Het is ergens normaal dat er overlappingen zijn. Naarmate Intel meer versies uitbrengt, zullen de snelste i5's wel in de regionen van de tragere i7 komen. Die i7 is een jaartje oud, die i5 is net uit gekomen.
                Maar dat merk je dus ook aan het prijskaartje. Je zal niet plots een i7 hebben die t.o.v.een i5 plots sneller en goedkoper is (of omgekeerd)... Intel houdt die prijs/prestatie index redelijk juist.
                Een i7 van de 1e generatie is ook trager dan een i5 van nu...
                Ik vind niet direct een benchmark van die i5, maar het kan zeker dat die qua snelheid die (oudere) i7 bijbeent.
                Is dan alleen de vraag of het feit dat de i7 een quad core is en de i5 een dual core uiteindelijk verschil maakt. Hoewel, die i7 is toch wel een third generation. Aan de andere kant zal die i5 wel energiezuiniger zijn, toch wel belangrijk voor een laptop...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Is dan alleen de vraag of het feit dat de i7 een quad core is en de i5 een dual core uiteindelijk verschil maakt. Hoewel, die i7 is toch wel een third generation. Aan de andere kant zal die i5 wel energiezuiniger zijn, toch wel belangrijk voor een laptop...
                  Ik zou toch liever een quadcore hebben... Het meest verbruikende is meestal je scherm, zet dit op lage helderheid en de meeste laptops gaan een stuk langer mee. (op de xps 12 dat ik een week heb kunnen testen was er een verschil van zo'n 2 uur! dat was van zo'n 6 uur op volle intensiteit tot 8 uur op de laagste helderheid)

Comment

Working...
                  X