Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindcondensatoren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindcondensatoren

De verhouding tussen materiaalkosten en werkuren ligt helemaal scheef.

Die 50-75€ per uur is helemaal geen vetpot als je ziet wat een werkgever allemaal moet betalen.
    En electronica wordt zo goedkoop, of veroudert zo snel....
    Zoals je op,tweedehands ziet, is die versterker van 25 jaar geleden amper 35€ waard. Daar mag je dus maar een half urrtje aan werken, en ...

Bekijk het eens van de andere kant. 25 jaar geleden kocht ik een middenklasse versterker en een CD speler, en ik was 20.000 BF kwijt. dat was een degelijke Kenwood met 2x 50 W. Maar eigenlijk een domme versterker met een paar ingangen.
    Nu koop ik voor hetzelfde geld een middenklasse AV receiver en een BR speler met netwerkmogelijkheden, een LCD, veel meer vermogen, Ingebouwde tuner, ondersteuning voor bediening met Ipad, en nog een paar honderd mogelijkheden.

Nu, die laatste zal binnen een jaar of 10 hopeloos verouderd zijn.... En waarschijnlijk kan ik dan voor hetzelfde geld terug beter kopen..

Maar de werkuren in B kosten dan minstens 120€ per uur. Dus denk je dat er dan nog hersteld zal worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      De verhouding tussen materiaalkosten en werkuren ligt helemaal scheef.

...
      Bekijk het eens van de andere kant. 25 jaar geleden kocht ik een middenklasse versterker en een CD speler, en ik was 20.000 BF kwijt. dat was een degelijke Kenwood met 2x 50 W. Maar eigenlijk een domme versterker met een paar ingangen.
      Nu koop ik voor hetzelfde geld een middenklasse AV receiver en een BR speler met netwerkmogelijkheden, een LCD, veel meer vermogen, Ingebouwde tuner, ondersteuning voor bediening met Ipad, en nog een paar honderd mogelijkheden.

Nu, die laatste zal binnen een jaar of 10 hopeloos verouderd zijn.... En waarschijnlijk kan ik dan voor hetzelfde geld terug beter kopen..

Maar de werkuren in B kosten dan minstens 120€ per uur. Dus denk je dat er dan nog hersteld zal worden?
      .. en als je pech hebt dan gaat die geen 10 jaar mee maar dan kan die bij defect directnaar de recyclage ... wegens "onherstelbaar", voor welk motief dan ook!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diabolix Bekijk bericht
        ...
        Zoals hierboven reeds gezegd: veelal zijn het kleine, goedkope componenten die defect zijn. Ik wil de mensen die apparaten weggooien omdat het netsnoer defect is en ze denken dat het onherstelbaar defect is geen eten geven...
        Idd ... eerste regel van de TV hersteller .. check allereerst het netsnoer op defecten, spaart je mogelijk heel veel tijd uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Idd ... eerste regel van de TV hersteller .. check allereerst het netsnoer op defecten, spaart je mogelijk heel veel tijd uit!
          Bij een boormachine, slijpschijf... is dat het meest voorkomende defect, omdat er heel wat techniekers zijn die het snoer kort rond het toestel draaien om dat op te bergen.
          Daardoor breekt het snoer af, juist waar dat in het toestel binnen komt.
          Bij een tv komt dat waarschijnlijk wat minder voor, het zijn de draagbare apparaten die elke keer terug opgeborgen worden die er de meeste problemen mee hebben.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X