Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crysis on Imac...Damned :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Crysis on Imac...Damned :-(

    Er is een enorm verschil tussen juiste kleuren en contrast en helderheid en de mooiste kleuren...
    Welke callibrator heb je gebruikt? Want dit scherm ziet er hier veel juister en beter uit dan het scherm van een IMac 27" dat ernaast staat.
    Welke aansluiting heb je gebruikt? Heb je de juiste resolutie gebruikt (in het scherm en op laptop)?
    Gewoon wat aanpassingen doen helpt niet... Ik denk dat je gamma eerstenvooral al helemaal verkeerd stond als je zegt dat het melkachtig was en zwart niveau slecht is.

    Comment


    • #62
      Re: Crysis on Imac...Damned :-(

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Gisteren de Dell UltraSharp U2412M binnengekregen.
      Ondanks alle aanpassingen krijg ik dit scherm niet naar mijn goesting.
      Ligt het aan 't antiglare scherm, maar ivg met de iMac kwam die monitor zeer koel en melkachtig over.
      Zwart niveau slecht. Kleuren die weinig verzadiging hebben.

      Dus als proef op de som zet ik mijn oud HP w2207 in de plaats.
      Het resultaat was stukken beter, zelfs mijn vrouw zag het meteen.
      Die HP monitor is ~ 6 jaar en toch straalt die nog meer leven uit zowel in browsen of gamen. Gewoon aangenamer en meer iMac- achtig.
      Ook al is het geen monitor wat geschikt is voor foto bewerking(qua calibratie), is de weergave van mijn foto's beter als op de DELL.

      Resultaat, De Dell gewoon terug gestuurd.
      Is zo juist met de post geretourneerd.

      Wat nu?...Zal ik nu naar MM moeten gaan om IRL te gaan kijken...
      Ik zou toch graag 'n betere kwaliteit en iets grotere monitor willen.
      Bij coolblue kon de persoon mij niet direct 'n alternatief voorstellen.

      Apple LED Cinema Display (27" flat panel) zou DE oplossing zijn, maar dat is nogal redelijk duur. Er moet toch iets goedkoper zijn in die afmetingen.
      IPS schermen vertonen van nature een lichte verkleuring in de heel donkere delen. Normaal valt dat niet goed op, maar het is te wijten aan die IPS technologie. Voor de beste zwartwaarden zal je dacht ik naar een PVA scherm (of analoog) moeten gaan. Voor IPS schermen met echt goeie zwartwaarden zal je heel duur moeten gaan...

      Mijn U2713HM heb ik ook teruggestuurd. Maar van dat scherm waren de kleuren en scherpte echt top (ik heb ook een W2207 HP, wat een gewoon TN panel met blinkend oppervlak is). De kleuren van die U2713HM waren na calibratie dik in orde en beter dan mijn HP. Maar ik heb het ding teruggestuurd door een echt overmatige vorm van Backlight bleeding aan de linker zijde bij weergave van donkere beelden. Binnenkort zou ik mijn nieuw scherm moeten binnenkrijgen : hopelijk is dat wel in orde.

      Het panel in die Dells komt van LG, maar voor zover ik weet is dat ook het geval voor die Apple cinema displays en is het zelfs quasi hetzelfde type...
      Die dell heeft een : AH-IPS True 8-bit LM270WQ1-SLB2 van LG, in een Apple zit een 27"WS H-IPS (LM270WQ1) van LG.

      Voor iets goedkoper heb je nog 2 opties : de ASUS variant (PB278Q), maar die is normaal minder goed dan die Dell U2713HM en bv. een HP ZR2740W. Maar die laatste zit ook aan bijna 700€... Die Dell en asus zitten rond de 530. De duurdere variant van Dell (met wide gamut scherm), de U2713H kost rond de 750€. Maar die laatste blijkt soms ook aan de backlight bleeding te lijden.

      Uiteraard zijn er nog opties. Meer info kan je hier vinden : link.
      Last edited by polleke_cgc; 15 maart 2013, 16:35.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #63
        Re: Crysis on Imac...Damned :-(

        IPS is inderdaad veel beter voor kleuren, maar kost dus een pak geld.

        Het voordeel van het goedkopere scherm dat je net weer weggestuurd hebt is dat het beter is om te gamen, snellere refresh rate ....

        Comment


        • #64
          Re: Crysis on Imac...Damned :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          IPS is inderdaad veel beter voor kleuren, maar kost dus een pak geld.

          Het voordeel van het goedkopere scherm dat je net weer weggestuurd hebt is dat het beter is om te gamen, snellere refresh rate ....
          Euch : die U2412M is ook een IPS scherm, geen TN panel...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #65
            Re: Crysis on Imac...Damned :-(

            De U2412M toch niet vergelijken met de U2713HM.
            Die laatste is een andere/betere klasse.
            De U2410 zou beter zijn.

            Dat Dell zowel iMac, LG panels gebruiken wist al. Maar er zit ook nog iets voor dat panel.
            De oude HPw2207 is prima voor op te gamen. Heeft ook 5ms latency.
            Op dit scherm heb ik al veel FPS games gespeeld...Farcry 1+2, Crysis 1+2, Bioshock 1+2 en nog wat COD-spellen....etc.
            Van ghosting heb ik nooit last gehad, maar sommige hebben er blijkbaar meer last van.

            Comment


            • #66
              Re: Crysis on Imac...Damned :-(

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Weet niet hoe je dat in een IMac krijgt.
              Met een goede hamer slijptol en andere slooptuigen

              Comment


              • #67
                Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                Om in mijn eigen topic te blijven.
                Crysis 3 draaide wel tussen de =<40 a 60 FPS, wat voldoende is.
                Af en toe zakte ik wel onder de 20FPS (15 a 20).

                Dus na update van de GTX660 ligt de bottleneck bij de PC.
                BTW: de MSi kaart kan ik wel aanbevelen. Heel stil en koel.

                Nu sta ik voor de keuze. Ik heb al lang zelf geen PC in mekaar gestoken. Laatste was 6 jaar geleden.
                Om het nu allemaal toch prijs/kwaliteit te houden viel mijn oog op 't onderstaand systeem. Achter 6 jaar ben je 60 jaar achter voor te weten waar Abraham de mosterd haalt
                Ik heb dus ook geen goesting om dat allemaal uit te zoeken. Misschien beter vragen aan iemand die het laatste jaar nog 'n nieuwe PC gekocht heeft.
                Het volgende zou toch wat uitgebalanceerd moeten zijn.
                Pc&#8217;s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


                Er staat wel bij dat het allemaal A klasse onderdelen zijn, maar ik vind niets terug van welk merk MOBO, GPU, SSD ...etc.

                Is dit OK ? Graag reactie's.

                Comment


                • #68
                  Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Om in mijn eigen topic te blijven.
                  Crysis 3 draaide wel tussen de =<40 a 60 FPS, wat voldoende is.
                  Af en toe zakte ik wel onder de 20FPS (15 a 20).

                  Dus na update van de GTX660 ligt de bottleneck bij de PC.
                  BTW: de MSi kaart kan ik wel aanbevelen. Heel stil en koel.

                  Nu sta ik voor de keuze. Ik heb al lang zelf geen PC in mekaar gestoken. Laatste was 6 jaar geleden.
                  Om het nu allemaal toch prijs/kwaliteit te houden viel mijn oog op 't onderstaand systeem. Achter 6 jaar ben je 60 jaar achter voor te weten waar Abraham de mosterd haalt
                  Ik heb dus ook geen goesting om dat allemaal uit te zoeken. Misschien beter vragen aan iemand die het laatste jaar nog 'n nieuwe PC gekocht heeft.
                  Het volgende zou toch wat uitgebalanceerd moeten zijn.
                  Pc&#8217;s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


                  Er staat wel bij dat het allemaal A klasse onderdelen zijn, maar ik vind niets terug van welk merk MOBO, GPU, SSD ...etc.

                  Is dit OK ? Graag reactie's.
                  De materialen lijken me goed.
                  Maar ja, ik vind ook geen merken terug van de onderdelen.
                  Kan je dat niet even vragen bij Alternate? > via 03 - 871 11 11

                  *intussen Crysis 3 uitgespeeld
                  Ben nu in het allerlaatste stadium in mijn 2de offensief (niet te doen....pfff).
                  Ik moet wel zeggen dat die "beesten", die "aliens" er me teveel aan zijn, wat kinderachtig he
                  Last edited by theokus; 3 april 2013, 14:59.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #69
                    Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    De materialen lijken me goed.
                    Maar ja, ik vind ook geen merken terug van de onderdelen.
                    Kan je dat niet even vragen bij Alternate? > via 03 - 871 11 11
                    Wel ik heb juist gebeld om meer info.

                    Sorry, maar we geven die informatie niet prijs

                    Ik mag dus niet weten welk MOBO, GPU, geheugen, SSD, HD of welke Koeler erin zit. "dat is onze manier van verkoop"
                    Het systeem is zeer scherp geprijsd, wat ik niet ontken, maar ik mag het dus ook niet opendoen. Is verzegeld. \

                    Mijn vraag: "Als het toch allemaal A klasse merken zijn, waarom mag ik dan niet welke ?"
                    Het had geen zin om aan te dringen want dit was de policy. Beleefd en correct geantwoord, maar aan mij hebben ze geen klant.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Wel ik heb juist gebeld om meer info.

                      Sorry, maar we geven die informatie niet prijs

                      Ik mag dus niet weten welk MOBO, GPU, geheugen, SSD, HD of welke Koeler erin zit. "dat is onze manier van verkoop"
                      Het systeem is zeer scherp geprijsd, wat ik niet ontken, maar ik mag het dus ook niet opendoen. Is verzegeld. \

                      Mijn vraag: "Als het toch allemaal A klasse merken zijn, waarom mag ik dan niet welke ?"
                      Het had geen zin om aan te dringen want dit was de policy. Beleefd en correct geantwoord, maar aan mij hebben ze geen klant.
                      Voilà.
                      Ik koop er ook niks meer.
                      Bij mijn eerste levering zat het al fout: ik kreeg wat ik niet besteld had.
                      En dan kon ik weer beginnen he: alles terug sturen en al die rompslomp.
                      Ze leveren een 2de keer en alhoewel ik thuis was geven ze het pakket af in een winkel.
                      Je mag het weten: die winkel en ik waren geen goede maatjes
                      Ben er NOOIT binnen geweest. En ik heb met die mensen 10 jaar lang wat prul gehad omdat ik
                      10 jaar voorzitter was van de vereniging van eigenaars hier
                      Dus je begrijpt het nu.

                      Met Coolblue heb ik de beste ervaringen: hun voorraad klopt altijd en ze leveren precies zoals afgesproken.
                      Je moet eens kijken naar hun opties van hoe ze kunnen leveren. Dat kost een paar euro extra maar dat kan me geen
                      fluit schelen omdat ik weet dat wat ze doen zo goed als perfect wordt gedaan.
                      Maar normaal gezien leveren ze gratis. Affijn, lees alles maar een keertje.
                      Het is wat O.T. maar het is belangrijk.

                      Als je nu zelf zo'n pc kon in elkaar steken he
                      Voor mij was het ook ooit de eerste keer.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                        Alternate heeft het bij mij ook verkorven. Toen ik enkele maanden geleden mijn desktop kocht, heb ik prijs gevraagd aan 3 winkels. Alternate was de enige die enkel prijs kon maken toen ik zelf de artikelnrs. opgaf (enkel merk en type was niet voldoende...).
                        Ik heb toen een poging gedaan om daar te bestellen, maar dat kon enkel met een ondertekende offerte. Ik heb zelf geen scanner of fax, en ik weiger de post te gebruiken. Dus ik had een eigen bestelbon doorgemaild, maar die werd gewoon niet aanvaard. Het MOEST die ondertekende offerte zijn. De leveringstermijn was trouwens 8-10 dagen.
                        Ik heb toen besteld bij AIOS bij Gent. Gewoon via een emailtje. De bestelling gedaan donderdagavond en zaterdagvoormiddag kon ik er al achter (maar door omstandigheden heeft het wat langer geduurd). AIOS is niet de goedkoopste (maar het scheelt amper, alternate trouwens ook niet), maar hun manier van werken staat me een pak beter aan dan Alternate...

                        De reden dat Alternate geen onderdelen opgeeft, is volgens mij gewoon omdat ze dat niet weten. Dergelijke toestellen worden gevuld met wat te lang op stock blijft liggen. Dat wil niet zeggen dat het slechte onderdelen zijn.
                        Maar voor een ding van 1600 € : persoonlijk kies ik ook liever zelf wat erin komt.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #72
                          Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Ik mag dus niet weten welk MOBO, GPU, geheugen, SSD, HD of welke Koeler erin zit. "dat is onze manier van verkoop"
                          Het systeem is zeer scherp geprijsd, wat ik niet ontken, maar ik mag het dus ook niet opendoen. Is verzegeld. \

                          Mijn vraag: "Als het toch allemaal A klasse merken zijn, waarom mag ik dan niet welke ?"
                          Het had geen zin om aan te dringen want dit was de policy. Beleefd en correct geantwoord, maar aan mij hebben ze geen klant.
                          Je mag het wel weten, maar zij weten het zelf pas op het moment dat ze de PC assembleren. Dat is een gevolg van de keuze voor goedkoop (al is dat ook relatief). Ook Dell werkt zo voor de goedkopere lijn. Je weet nooit exact welk merk en type er in zit. Dat kan verschillen per PC.

                          Je kunt ook zelf je onderdelen kiezen, maar dan betaal je assemblage kosten en stuksprijzen. Aan jou de keuze.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #73
                            Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                            Je mag het wel weten, maar zij weten het zelf pas op het moment dat ze de PC assembleren. Dat is een gevolg van de keuze voor goedkoop (al is dat ook relatief). Ook Dell werkt zo voor de goedkopere lijn. Je weet nooit exact welk merk en type er in zit. Dat kan verschillen per PC.

                            Je kunt ook zelf je onderdelen kiezen, maar dan betaal je assemblage kosten en stuksprijzen. Aan jou de keuze.
                            Klopt niet. Je mag het echt NIET weten.
                            Ik begrijp ook wel dat wanneer iemand 'n I7 met 'n GTX aanbied, dat die tenminste kan zeggen"Mr. Wij proberen deze prijs zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
                            Dus als ze nu MSI MOBO's gebruiken en er zou dan later omwille van de prijzenslag 'n Gigabyte MOBO insteken dan weet ik dat goed zit.
                            Maar wat ik ook probeerde los te peuteren, het was gewoon NJET ! en doe hem niet open want de garantie vervalt.
                            Sorry, maar niet met mij.

                            OT, in het begin van dit jaar wou ik me 'n Mercedes B180 kopen. Het moest 'n automaat zijn.
                            Stel je voor dat je niet mag weten welke motor erin zit ?
                            In de handgeschakelde bak zit 'n Renault 1500 cc motor in en in de automaat 'n echte 1800 cc Mercedes.
                            Het is uiteindelijk 'n Skoda Octavia geworden gechipped naar 142 PK en ik heb die K.U.T EGR klep laten dichtschrijven. Geen rotzooi meer in mijn inlaatspruitstuk en turbo.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Crysis on Imac...Damned :-(

                              Kijk eens op de site van pctools in ALKEN, vlak bij jouw deur.

                              De eigenaar Jan, is een zeer schappelijke jonge man en zijn prijzen zijn ook schappelijk.
                              Ik ken hem goed dus ik weet hoe het zit
                              Kies ZELF de onderdelen en vraag daarna prijs voor alles inbegrepen.
                              Met een beetje geluk betaal je niks voor de assemblage.
                              Heb je een probleem? Alken is dichterbij dan Rome he
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X