Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fulle Frame en Crop toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fulle Frame en Crop toestel

Men spreekt in de winkel van binnen dit en drie jaar zullen ze geen crop toestel meer verkopen ?? Alles zou overgaan naar Fulle frame ??? Dan stel ik mij de vraag hopelijk regelen ze wel dat je uw huidige lensje dan wel kan blijven gebruiken als het geen L lenzen zijn anders zijn we goed gesjareld !! ik heb mij vandaag verwend met een Canon 17/55 f 2.8 en zou daar graag lang geniet van willen hebben !!
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Re: Fulle Frame en Crop toestel

Tja, ze zijn wel aan het werken aan betaalbare FX camera's (D600,...) dus wie weet...

Comment

Ik zou het heel erg vinden want dan weet je toch dat al je lensen die nu voor je crop bedoeld zijn geen euro meer waard zijn !! in dat geval zal ik mij op het laatse nog twee nieuwe body's kopen bv als een 7D kan ik effe voorts !!!
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Dat denk ik nog niet zo snel.
        Ze gaan wel werken aan betaalbaar FFs maar die gaan zonder meer veel duurder blijven dan crops om de heel simpel reden dat je niet zoveel chips uit 1 die kan halen. en in de electronicawereld is ieder mm2 van een die veel geld waard.

Trouwens, crop heeft ook zo zijn voordelen heh

Comment

De camerafabrikanten zelf brengen nog geregeld nieuwe lenzen op de markt voor de crop-camera's.
          Daarvoor moeten ze die eerst ontwerpen, en dat kost een heleboel geld.
          Ik denk dus dat ze nog wel een tijdje zullen doorgaan met de crop-camera's.

Maar de modellen die nu tussen de goedkopere full-frame camera's en de "high end" crop camera's zitten, die zullen in de toekomst waarschijnlijk geen opvolger meer krijgen.
          Bij Canon is dat de 7D, maar op dit ogenblik heeft de 650D nu ook al ongeveer dezelfde mogelijkheden als de 60D, die 60D krijgt dan misschien ook al geen opvolger meer.

Het probleem is dan wel dat je de duurdere full-frame camera's zal moeten kopen als je een AF-systeem wil met uitgebreide mogelijkheden, als bij Canon bijvoorbeeld de 7D geen opvolger meer krijgt, dan moet je al minstens een 5D MKIII kopen als je een camera wil met een AF-systeem dat in de meest uiteenlopende omstandigheden de actie zo goed mogelijk kan volgen.
          Met een goedkopere camera kan je dan ook nog wel actiefoto's maken, maar het percentage bruikbare foto's zal dan hoger liggen bij de duurdere full-frame camera's omdat die een veel beter AF-systeem hebben.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Een te voorspellen scenario. Zeker gezien het succes van Four Thirds systemen,
            die ook maar altijd beter worden en die crop-toestellen dicht op de hielen zitten.
            Er moet dus nog een reden zijn om zo'n grote bak te kopen.

Comment

Een van eerste full frame digitale spiegelreflex camera was een Kodak maar dat werd geen succes, de FF beeldsensor voldeed toen nog niet.
              Maar dat betekende wel dat de cropcamera's voor de prof. van tijdelijke aard zou zijn. Het was bij de overgang van analoog naar crop-digitaal voor Nikon bezitters weinig probleem zij konden hun oude objectieven blijven gebruiken, alleen bij groothoek gingen ze erop achteruit. Het was voor hen bij de koop van nieuwe objectieven een kwestie van vooruit zien. Ik verwacht wel dat er cropcamera's en glas gemaakt blijft worden zolang die markt groot genoeg is.

Comment

tja wa meoten we hierop zeggen
                de business moet blijven draaien he
                en de fabrikanten weten dat mensen niet zo gemakkelijk van merk overschakelen
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Nu moet ik ook zeggen de winkelier kwam met dat gesprek naar boven om bv een Tamron lens te verkopen hij vertelde koop beter een Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC dan kan je die nog gebruiken want binnen 3 a 4 jaar zal er niets anders meer verkocht worden dan verdwijnen de cropcamera's dus ikke dan toch is de test gedaan in de winkel met deze Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC en de canon ef-s 17-55mm f/2.8 is usm maar de keuze was snel gedaan heb de man er ook bij gehaald de Tamrom is heeeeeeeeeeeeelemaal niet zo goed als de Canon amai !! Dus ikke toch gegaan voor de trouwe Canon met nu miss iets waar ik over 5 jaar niets meer kan mee doen ?? laat ons hopen dat ze blijven de 2 serie's maken

Comment

Zolang de camera het doet is er geen probleem. Overigens is 5 jaar lang in elektronica. Standaarden komen en gaan. Maar FF lijkt inderdaad wel logisch te zijn. Om de hoge prijs van een reflex waar te kunnen maken moet er iets zijn waar de reflex nog een voordeel heeft. Een van de weinig voordelen die een hoge prijs rechtvaardigen is de sensor.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X