Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon voor IPAD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoofdtelefoon voor IPAD

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon voor de ipad, maar er is nogal wat aanbod.
    Budget is rond de 60 euro, mag ook wat meer als de kwaliteit er echt op vooruit gaat.
    Liefst één met draad, want de ipad ligt toch altijd langs me als ik muziek luister
    Qua merken maakt het mij niet zo erg veel uit, al had ik Sennheiser in gedachte
    Ik weet ook niet als je alle hoofdtelefoons zomaar kan gebruiken op de ipad,
    levert deze dus genoeg vermogen om de hoofdtelefoon ten volle te kunnen gebruiken.
    En tot slot: ik weet dat zelf luisteren belangrijk is, maar ik had toch al graag wat 'richting' om iets degelijks te kiezen.


    Merci
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

    Zoals je zegt, Sennheiser is een goed merk, met correcte prijs.

    Je zal het niet willen lezen, maar ga eens luisteren hé.
    Anderzijds, als je eisen niet echt te hoog zijn, koop dan wat je budget je toelaat. Bij Sennheiser ben je zelden bedrogen.

    Comment


    • #3
      Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

      Ja Sennheiser, zowel met draad als in het draadloze segment zijn zij zeer goed.
      Ik heb er eentje die via bluetooth werkt.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

        Maar ook bij Sennheiser zijn de verschillen heel groot. Je moet zo'n dingen echt beluisteren.
        En meestal kom je dan helaas buiten met het duurder ding, ...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Zoals je zegt, Sennheiser is een goed merk, met correcte prijs.

          Je zal het niet willen lezen, maar ga eens luisteren hé.
          Anderzijds, als je eisen niet echt te hoog zijn, koop dan wat je budget je toelaat. Bij Sennheiser ben je zelden bedrogen.
          Mijn eisen zijn niet zo enorm groot, maar ik merk soms toch verschil.
          Ik heb momenteel oortjes van JVC 'Gummy' die kosten ergens rond de 10 euro. Ik heb hier 2 paar van en merk tussen beide verschil.
          1 paar vind ik tamelijk goed van kwaliteit, het andere geeft een 'koude' klank zoals sommige het omschrijven.
          Het één paar is later gekocht dan het andere en er is verschil in onderdelen denk ik. Dus het is inderdaad luisteren en beoordelen naar smaak.

          Maar toch bedankt, nu weet ik tenminste dat Sennheiser in alle klassen wel goed is en dan kan het inderdaad nog zijn dat ik mijn budget wat moet opschroeven.

          Is er bijvoorbeeld wel verschil tussen de Sennheiser die je in de Mediamarkt, Online goedkope winkels en anderzijds in een echte audiowinkel koopt.
          En dan bedoel ik als je in dezelfde prijsklasse zoekt.
          Bij TV's heb je dat bijvoorbeeld. Carrefour, Mediamarkt e.d. bieden de 'lagere' klasse aan. Een echte elektrowinkel zal de 'betere' klasse aanbieden.
          Dan denk je een koopje gedaan te hebben, maar eigenlijk heb je gewoon de prijs betaald.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Mijn eisen zijn niet zo enorm groot, maar ik merk soms toch verschil.
            Ik heb momenteel oortjes van JVC 'Gummy' die kosten ergens rond de 10 euro. Ik heb hier 2 paar van en merk tussen beide verschil.
            1 paar vind ik tamelijk goed van kwaliteit, het andere geeft een 'koude' klank zoals sommige het omschrijven.
            Het één paar is later gekocht dan het andere en er is verschil in onderdelen denk ik. Dus het is inderdaad luisteren en beoordelen naar smaak.

            Maar toch bedankt, nu weet ik tenminste dat Sennheiser in alle klassen wel goed is en dan kan het inderdaad nog zijn dat ik mijn budget wat moet opschroeven.

            Is er bijvoorbeeld wel verschil tussen de Sennheiser die je in de Mediamarkt, Online goedkope winkels en anderzijds in een echte audiowinkel koopt.
            En dan bedoel ik als je in dezelfde prijsklasse zoekt.
            Bij TV's heb je dat bijvoorbeeld. Carrefour, Mediamarkt e.d. bieden de 'lagere' klasse aan. Een echte elektrowinkel zal de 'betere' klasse aanbieden.
            Dan denk je een koopje gedaan te hebben, maar eigenlijk heb je gewoon de prijs betaald.
            Vandaar dat er op die dingen een typenr. wordt aangegeven. Als dat typenr. volledig hetzelfde is, dan zou het geen verschil mogen uitmaken of je dat ding in een betere winkel koopt, of in een internetwinkel.
            Wel is het uiteraard zo dat die "betere" winkels meer de duurdere types binnen hebben. Een Sennheiser HD800 zal je niet vinden "in den aldi", wel in de hifi-zaak waar mijn stereo vandaan komt.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Vandaar dat er op die dingen een typenr. wordt aangegeven. Als dat typenr. volledig hetzelfde is, dan zou het geen verschil mogen uitmaken of je dat ding in een betere winkel koopt, of in een internetwinkel.
              Wel is het uiteraard zo dat die "betere" winkels meer de duurdere types binnen hebben. Een Sennheiser HD800 zal je niet vinden "in den aldi", wel in de hifi-zaak waar mijn stereo vandaan komt.
              Ik ben er niet echt in thuis en ben zeker geen 'audiofiel' maar ik luister graag muziek.
              Als ik er dan wat geld aan geef wil ik iets goeds. Ik weet dat €60 euro voor jullie peanuts is als je met echte kwaliteit werkt, maar voor mij moet het volstaan.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Ik ben er niet echt in thuis en ben zeker geen 'audiofiel' maar ik luister graag muziek.
                Als ik er dan wat geld aan geef wil ik iets goeds. Ik weet dat €60 euro voor jullie peanuts is als je met echte kwaliteit werkt, maar voor mij moet het volstaan.
                Niets van aantrekken. Voor iets minder dan je 60 euro heb je de Sennheizer
                300 cx II. Ik gebruik die samen met mijn mp3, zeer tot mijn tevredenheid.
                Bovendien stukken beter dan die rommel die oorspronkelijk bij mijn speler
                zat. Muziek klinkt open, met veel ruimte, helder, en heeft een mooie, ronde
                bas. Dat is voor mij voldoende en zijn geld waard.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                  Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  Ik ben er niet echt in thuis en ben zeker geen 'audiofiel' maar ik luister graag muziek.
                  Als ik er dan wat geld aan geef wil ik iets goeds. Ik weet dat €60 euro voor jullie peanuts is als je met echte kwaliteit werkt, maar voor mij moet het volstaan.
                  Bij mijn vriend Koen Bekaert (Bekafun) heb je wel wat keuze. KLIK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                    Ik heb in de winkel eens naar die Dr Dre modellen zitten luisteren. De goedkopere versie vond ik wel wat meer naar de metaalachtig klinken. De duurdere vond ik dan weer zeer goed, maar dat is ver boven budget.

                    Je hebt ook van die Sennheisers die op het oor rusten. Die klinken ook vrij goed en zitten iets meer in je budget klasse, maar je hebt daar dus echt alle prijzen in en een vrij groot verschil in kwaliteit. Als de basis een mp3 van niet al te goeie kwaliteit is, gaat je koptelefoon die niet beter maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Als de basis een mp3 van niet al te goeie kwaliteit is, gaat je koptelefoon die niet beter maken.
                      Dat durf ik tegen te spreken. Ik heb een mp3 speler van de Aldi. Nu
                      kun je daar veel over vertellen maar niet dat er iets high end is. En ja
                      hoor, het geluid was mager en matig.
                      Ik dacht er al over om me een duurdere te kopen, maar ben eerst voor
                      oortjes gegaan. Wel, met die Sennheiser 300 cz II oortjes is het geluid
                      enorm verbeterd. Ik wist niet wat ik hoorde.
                      Zo goed zelfs, dat ik tot nu toe geen behoefte meer heb gehad om mijn
                      mp3 speler te vervangen, al zal er dat ooit wel van komen, en weet ik
                      dat het allemaal nog beter kan.
                      Maar ja, ik kan zelf ook veel beter maar heb ook niet altijd zin er in...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                        Die bijgeleverde oortjes zijn in veel gevallen inderdaad niet goed. En het zijn juist die dingen die het werk doen, en dus het belangrijkste zijn. Vanaf een bepaald niveau moet alles goed zijn, en dan zal je er met je spelertje van den aldi niet meer geraken...
                        Maar ik vermoed eigenlijk dat ccc het heeft over het MP3-bestand zelf. Een 128 kbs versie zal (normaal) altijd slechter zijn dan een 320 kbs versie. En persoonlijk prefereer ik ongecomprimeerde audio.
                        Ik heb zelf een oude HD 580 voor het zware geschut, en een CX300II op mijn MP3 spelertje. Maar eigenlijk gebruik ik mijn MP3 spelertje heel weinig... Die laatste kost nog geen 40€...
                        Als je zo'n HD 580 gewoon bent, is het heel moeilijk om iets minder goeds, nog goed te vinden. Maar dat is altijd zo. Iemand die met een Golf rijdt, zal minder tevreden zijn van zijn Polo'ke...
                        Last edited by polleke_cgc; 23 februari 2013, 10:09.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Ik heb zelf een oude HD 580 voor het zware geschut, en een CX300II op mijn MP3 spelertje. Maar eigenlijk gebruik ik mijn MP3 spelertje heel weinig... Die laatste kost nog geen 40€...
                          Als je zo'n HD 580 gewoon bent, is het heel moeilijk om iets minder goeds, nog goed te vinden. Maar dat is altijd zo. 1Iemand die met een Golf rijdt, zal minder tevreden zijn van zijn Polo'ke...
                          Ik vind dit nog meevallen. Thuis luister ik naar cd's met een Sennheiser 560
                          ovation.
                          Maar op mijn talrijke wandeltochten doorheen Brugge heb ik altijd mijn mp3
                          speler met Sennheiser oortjes bij.
                          En daar ben ik best tevreden van. Maar ik zal wel een tevreden mens zijn...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                            Ik ben ook tevreden . Meer van die 580 dan van die CX300II. Maar als je er het prijskaartje naast zet kan dat niet anders.
                            Heb een tijdje geleden ook die HD 800 beluisterd, maar met een gerust gemoed terug afgegeven : t'is stukken beter dan mijn 580 ('t zou eraan mankeren), maar 1000€ zie ik me nog niet geven voor een koptelefoontje. Misschien als ik ooit een nieuwe stereo aanschaf (de huidige gaat naar de 19 jaar...).

                            Koptelefoons moet je kopen in een winkel waar je kan vergelijken. Die CX300II heb ik langs het internet gekocht, enkel gebaseerd op een aantal reviews, en dat is dus helemaal niet de goeie methode. Ze zijn goed voor wat ze kosten, maar ze kosten te weinig .
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoofdtelefoon voor IPAD

                              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Ik heb in de winkel eens naar die Dr Dre modellen zitten luisteren. De goedkopere versie vond ik wel wat meer naar de metaalachtig klinken. De duurdere vond ik dan weer zeer goed, maar dat is ver boven budget.
                              Heb je ook andere koptelefoons bekeken? Want in mijn ervaring zijn beats-koptelefoons de slechtste koptelefoons qua prijs kwaliteit dat ik ooit heb beluisterd. De kwaliteit van zo'n beats van 400€ wordt overtroffen door vele koptelefoons onder de 200€. Beats=marketing, niets meer. Heb al enkele vrienden die spijt hebben van hun aankoop nadat ze hun beats van 200€ niet in de positieve zin konden onderscheiden van mijn koptelefoon van 70€... Mijn pa heeft zo'n noise cancelling hoofdtelefoon van Bose, kost zo'n 300€, maar is z'n geld zeker waard als je wat reist. (muziek op stilste stand en er mag een bom ontploffen, je zal het niet horen )

                              Comment

                              Working...
                              X