Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drijven onder de regenboog.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drijven onder de regenboog.

    'k Wil even stoom afblazen...

    Ik woon in een heel klein oud huisje, van het ventje die naast me woont. Hij is dus mijn buur, huisbaas en zo beetje mijn opa sinds bijna 2 jaar.
    Hij is 82, nog heel kwik en pienter en leeft er samen met zijn vrouwtje, die wel heel wat minder goed is, nog redelijk goed te been, maar mentaal allesbehalve.
    Ze kan wel nog koken en zo, maar is natuurlijk volledig geisolleerd, ze kent mijn naam, en weet ik een kindje heb. Maar dat is het ook.
    Ze wonen er heel erg primitief. Geen telefoon, muren bijna donkerbruin van de houtkachel, geen ramen die open kunnen... Heel vuil, echte verzamelaars.
    Hij heeft een bos, die ook vol ligt met vanalles en nog wat.

    Gisterennamiddag kreeg ik telefoon van de schoondochter. Ik sloeg net mijn straat in met de auto.
    ''Heb jij Andre gezien de laatste dagen?''
    ''Nee hoor, wat is er gaande, minuutje, ik ben daar.''

    Ik kom toe en krijg het verhaal te horen, dat het WitGele Kruis hen verwittigde, (de schoondochter) ze komen op dinsdag en op vrijdag, even langs om
    te checken. Hij was dinsdagmorgen niet thuis, en z'n vrouwtje zei dat hij al twee nachten niet thuis sliep. Ik met de zaklamp naar boven, inderdaad, geen Andre
    in zijn bed. Ook niet ernaast, of er achter... Geen Andre te zien.
    Ze weet misschien niet meer de hoeveelste we zijn, en welke dag, maar ik was er wel van overtuigd dat ze zeker was van haar stuk.
    Nu, er lag een zakje redelijke verse boterkoeken op de tafel... Ik zeg er klopt hier iets niet. Zijn portefuille, jassen, fietsen en auto stonden thuis.
    En die boterkoeken?? Navraag gedaan in de bakkerij op de markt, en inderdaad, Andretje was om 'puddingkoeken' geweest. En het waren inderdaad puddingkoeken.
    Tja, niet moeilijk de koeken vers blijven, zijn vrouwtje krijgt de houtkachel zelf niet aan en zat daar dus al 2 dagen in de koude.
    Ik merkte ook niets op, want in de winter zien wij elkaar niet zo veel. Na zondagmiddag heeft er hem niemand meer gezien. Hij is thuisgekomen want de puddingkoeken lagen netjes gehalveerd op tafel.
    Heel het bos uitgekamd, met 5, ik ken het bos op mijn duimpje, dus in alle hoekjes en onder alle struikjes gekeken. Geen Andre.

    Er loopt een beek achter het bos, maar het water staat er erg laag, je kan op de bodem kijken. Nergens langs de kanten sporen van uit te glijden.
    Niets niets niets. Mijn domein ook uitgekamd, dat van de paarden naast Andre ook. Rien. Raar. Er klopt iets niet.
    Andre is weg, en zijn blauwe crocs ook. Die had hij dus aan zijn voeten. Voor de rest is het net alsof Andre thuis is, maar onzichtbaar.

    Deze zomer is hij éénmaal zeer laat thuisgekomen, toen hij met iemand mee was die hem opgepikt had met de auto, om op het land te helpen.
    Maar dat was ook echt de enige keer. Dus, toch nog eens voor ik ging slapen gisteren met de zaklamp naar boven geweest om te kijken of hij toch in zijn bed lag, maar neen hoor, net als vanmorgen. Een leeg en verlaten huis. (Vrouwtje mee met zoon en schoondochter.)

    Deze morgen mij ziek gemeld op school, ik kon niet daar netjes op die banken zitten wetende Andre weg is. De ziekenhuizen afgebeld maar daar was er niemand opgenomen met zijn naam.
    Foto's afgedrukt, om rond te hangen, de fiets op en de grachten en beken gaan afzoeken. Niets te vinden.
    Intussen waren de kleinkinderen er deze morgen en die hielpen ook overal mee zoeken. De politie was ook verwittigd, die zeiden ons het zoeken te staken,
    maar we waren te koppig en liepen dus wel de moerassen af.
    De aangetrouwde kleinzoon, had een paar drijvende crocs gevonden... Blauwe crocs. Andre zijn crocs... Zo'n 50m van het domein af, in de beek, aan de
    grote boom die ik al een paar keer gefotografeerd heb, ik zal hem in deze post steken ter nagedachtenis.

    Intussen waren de brandweer en de politie er, en waren wij (kleindochter en ik,) terug van de beek af te lopen.
    Na enig zoekwerk, en gepor met een stok, blijkt Andretje er ook te liggen. Verstrengeld tussen de wortels van de bomen die door de beek lopen, onder zijn
    drijvende crocs.

    Hij nam al een tijdje zijn bloedverdunners niet meer, heeft hij aan de rand van zijn bos een trombose gekregen, gevallen en het water ingerobbeld?
    Wist ik het maar, ik weet alleen hij het niet verdiend.



    Aan de boom met de regenboom is hij gevonden.
    Wij wonen zogezegd rechts in de hoek, dit is ons vooraanzicht.

    Last edited by jill.tje; 20 februari 2013, 11:43.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Drijven onder de regenboog.

    oei...
    ik ben er stil van...
    sterkte!!!
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Drijven onder de regenboog.

      Sterkte!!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Drijven onder de regenboog.

        oei

        mijn deelneming.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Drijven onder de regenboog.

          Een triest verhaal met jammer slechte afloop. Sterkte !
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Drijven onder de regenboog.

            triest verhaal, geen goed einde, maar een pracht van een foto!! zowel de boom als de man!!
            Sterkte aan de familie en de buurt...

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Drijven onder de regenboog.

              Dank jullie wel, ik heb net foto's gaan nemen in zijn huis en bos, voor mij een manier om het beetje te plaatsen.
              Misschien plaats ik wel een fotoreeks.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Drijven onder de regenboog.

                Jill, ik leef met je mee. Je "opa" op die manier kwijtraken...
                R.I.P. André.
                Veel sterkte!
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Drijven onder de regenboog.

                  Veel sterkte...

                  Het verhaal lijkt rechtstreeks uit een tv-serie te lopen,
                  echter kan je hier de tv niet afzetten om dan weer verder te gaan...

                  Veel sterkte ook aan de familie, en aan z'n vrouwtje...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drijven onder de regenboog.

                    sterkte, maar die foto komt me zo bekend voor..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drijven onder de regenboog.

                      Triestig, jammer.
                      Voor mij is dit terug met beide voeten op de grond.
                      En voor Jill.tje 10 op 10.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Drijven onder de regenboog.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        sterkte, maar die foto komt me zo bekend voor..?
                        grt,bouk.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Drijven onder de regenboog.

                          aha..begon al te twijfelen aan mezelf.
                          bedankt.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Drijven onder de regenboog.

                            De titel lijkt helaas leuker dan de werkelijkheid.
                            Ik ben er stil van.

                            Sterkte!
                            Nikon D7000 en wat lenzen.
                            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                            Comment


                            • #15
                              Re: Drijven onder de regenboog.

                              Ja Bouk, 't is de enige wat deftige foto die ik heb, deze ook gebruikt om de politie te geven en te verspreiden.
                              Die regenboog is ook al es gepost. Dit is nog de 'slechte met weinig KB's' versie, de andere staat 'k weet niet waar.
                              Daarnet Het Nieuwsblad aan de deur, mannekes dat gaat snel. Heb hen doorverwezen naar de familie, het is niet aan mij
                              en zou niet respectvol zijn dat ik hun het hele verhaal doe.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X