Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ad astra

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Ad astra

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Die ken ik nog van oude SF-films destijds, samen met zijn toenmalige vrouw Barbara Bain.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

    Comment


    • Re: Ad astra

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Die ken ik nog van oude SF-films destijds, samen met zijn toenmalige vrouw Barbara Bain.
      en, en de originele Mission Impossible series !!!
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Re: Ad astra

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Maryam Mirzakhani. ( 40 j.)
        In 2014 won Mirzakhani als eerste vrouw de Fields-medaille voor haar buitengewone bijdrage aan de dynamica en meetkunde van Riemann-oppervlakken en hun moduliruimtes.
        https://nl.wikipedia.org/wiki/Maryam_Mirzakhani
        Die kende ik niet .... Toch jammer dat we zo'n knappe koppen op zo jonge leeftijd moeten afgeven. Doet me wat denken aan de veel te vroege dood van de persoon die tot op heden ten dage wordt beschouwd als de allerknapste wiskundige ooit : Ramanujan

        Comment


        • Re: Ad astra

          Andrea Jürgens Duits Schlagerzangeres
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • Re: Ad astra

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Die kende ik niet .... Toch jammer dat we zo'n knappe koppen op zo jonge leeftijd moeten afgeven. Doet me wat denken aan de veel te vroege dood van de persoon die tot op heden ten dage wordt beschouwd als de allerknapste wiskundige ooit : Ramanujan
            of Évariste Galois, die omkwam bij een duel op 20 jarige leeftijd.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • Re: Ad astra

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              of Évariste Galois, die omkwam bij een duel op 20 jarige leeftijd.
              Eerlijk, deze naam zegt me niks.

              Comment


              • Re: Ad astra

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                of Évariste Galois, die omkwam bij een duel op 20 jarige leeftijd.
                'k Ken die ook niet. Maar na een beetje googelen heb ik de volgende opmerkingen:
                - Ten eerste is die al heel lang overleden, "Ad Astra" van BD bestond toen nog niet. En onze grootouders ook nog niet.....
                - Ten tweede heeft hij, i.v.m. zijn duel, de essentie van kansberekening niet goed begrepen. Dacht ik zo.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • Re: Ad astra

                  i.v.m. Maryam Mirzakhani
                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Die kende ik niet .... Toch jammer dat we zo'n knappe koppen op zo jonge leeftijd moeten afgeven. Doet me wat denken aan de veel te vroege dood van de persoon die tot op heden ten dage wordt beschouwd als de allerknapste wiskundige ooit : Ramanujan
                  Dat is inderdaad heel jammer. Ook omdat we in de altijd maar veranderende wereld nood hebben aan goede, en eigenlijk ook vele, wetenschappers.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Ad astra

                    John Heard, speelde o.a. in Home Alone (de vader)

                    Comment


                    • Re: Ad astra

                      Jeanne Moureau (89)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                      Comment


                      • Re: Ad astra

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Hier met BB.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • Re: Ad astra

                          Sam Shepard, 73, o.a. bekend (beroemd) van "The right stuff" uit begin jaren 80 over de vroege geschiedenis van de ruimtevaart.

                          Comment


                          • Re: Ad astra

                            Robert Hardy, 91, mij vooral bekend als dierenarts Siegfried Farnon in "all creatures great and small".

                            Comment


                            • Re: Ad astra

                              Angel Nieto
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X