Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Problemen resizen Win7 partitie
Collapse
X
-
-
Re: Problemen resizen Win7 partitie
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtBetalend heb je onder andere deze : Paragon Hard Disk Manager
Van die Paragon bestaat ook een gratis variant. Is het dan ook een slecht programma ???
Hier kan je in elk geval een testje lezen : link.Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtEn waarom zou je betalen als je gratis perfect werkende software kan gebruiken, zonder probleem.
Of past betalen niet in uw gedachtegang?
Uiteraard bieden de betalende varianten meer mogelijkheden, maar als je die niet nodig hebt...
Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde mensen die niet nuttig kunnen vinden of als je regelmatig (gevorderde) aanpassingen wil doen.Last edited by VerSeg; 20 februari 2013, 01:48.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ik zal het even illustreren met een screenshot ... dezelfde partitie verkleinen met de ingebouwde tool in Windows als er een virtueel geheugen (wisselbestand) op ingesteld is en dan eens zonder deze instelling.
Op de tijd dat de aanpassing van die instelling in beslag neemt kan je alvast geen (gratis of betalend) programma installeren.
Edit : Bijkomende informatie op de site van Microsoft na het klikken op de link dat in de screenshots te zien valt : http://technet.microsoft.com/nl-nl/l.../cc731894.aspx
To shrink a basic volume using the Windows interface
Additional considerations
When you shrink a partition, certain files (for example, the paging file or the shadow copy storage area) cannot be automatically relocated and you cannot decrease the allocated space beyond the point where the unmovable files are located.
.../...
In some cases, you can relocate the file temporarily. For example, if the unmovable file is the paging file, you can use Control Panel to move it to another disk, shrink the volume, and then move the page file back to the disk.
Hem tijdelijk uitschakelen komt op net hetzelfde neer natuurlijk ... alleen moet je hem daarna best terugzetten.
In 99% van de gevallen is dit een oplossing, maar het klopt natuurlijk ook dat deftige (extra) software dit in uw plaats doet door tijdens het opstarten de bestanden te verplaatsen ... echter kan dit soms een langdurig proces zijn. Voordeel is dan dat je zelf geen aanpassingen moet doen, al moet je dan wel software installeren.
Maar je hebt ook gelijk om extra software te installeren als je regelmatig eens partities wil aanpassen (doe ik trouwens ook).Last edited by VerSeg; 20 februari 2013, 01:46.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Nog geen tijd gehad, mannen, m'n vrouw heeft haar laptop momenteel nogal vaak nodig voor school en mocht er nu iets misgaan met de Windows-partitie zou ze mij waarschijnlijk defragmenterenPanasonic Lumix FZ2000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtOp de tijd dat de aanpassing van die instelling in beslag neemt kan je alvast geen (gratis of betalend) programma installeren.
Was het niet zo dat onlangs Mint is geïnstalleerd? Dan heb je die op DVD, dus. Gparted staat op die DVD en moet je niet installeren, maar wel draaien vanuit Linux in demo mode (denk ik).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtDe vraag is of dat moet.
Was het niet zo dat onlangs Mint is geïnstalleerd? Dan heb je die op DVD, dus. Gparted staat op die DVD en moet je niet installeren, maar wel draaien vanuit Linux in demo mode (denk ik).Panasonic Lumix FZ2000
Comment
Comment