Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen resizen Win7 partitie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen resizen Win7 partitie

Dat is allemaal mooi, maar windows partition software doet dat allemaal zelf. Dus eerst defragmenteren, of je virtueel geheugen aanpassen is gewoon niet nodig.
    Het uitvoeren van zo'n resize gebeurt voor windows wordt opgestart en dan kan gelijk welk blok verplaatst worden.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Dat is allemaal mooi, maar windows partition software doet dat allemaal zelf. Dus eerst defragmenteren, of je virtueel geheugen aanpassen is gewoon niet nodig.
      Het uitvoeren van zo'n resize gebeurt voor windows wordt opgestart en dan kan gelijk welk blok verplaatst worden.
      Natuurlijk ... het is daarmee dat het hem niet lukt, omdat het zo goed "vanzelf" gaat.
      Het is anders een zeer gekend probleem en zelf al tientallen keren moeten doen voor mensen die hetzelfde ondervonden.
      We hebben het wel over de ingebouwde tool van Windows hé.
      Met software van andere fabricanten lukt dat natuurlijk wel.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

'k Zal vanavond eens zien wat Aesus Partitioner zegt.
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb hierboven al aangegeven dat die ingebouwde tool niet bijster goed werkt om te resizen. Gebruik zo'n gratis andere tool, en dat werkt zonder problemen. Daar dienen die dingen voor, hé.
          Waarom blijven aanmodderen, als er tooltjes bestaan die je het leven makkelijk maken...
          Groeten,

Polleke

Comment

Mooi niet. Windows defrag verplaatst geen system files. Die moet je dus "met de hand" verwijderen. Of bv EASEUS Partition Manager Home gebruiken.

Jan

Comment

Ik heb hierboven al aangegeven dat die ingebouwde tool niet bijster goed werkt om te resizen. Gebruik zo'n gratis andere tool, en dat werkt zonder problemen. Daar dienen die dingen voor, hé.
              Waarom blijven aanmodderen, als er tooltjes bestaan die je het leven makkelijk maken...
              Ik heb zelf al wat verschillende tooltjes gebruikt en er is ook veel rommel bij, die gaat resizen en moven voor de opstart van Windows maar regelmatig krijg je dan ook een reeks errors van bestandslocaties die niet meer gevonden worden.
              Er zijn inderdaad goede tooltjes te vinden, dat zal ik niet ontkennen, maar die van Windows werkt ook correct mits rekening houdend met bovenvermelde.
              Voor "gratis" heb ik het niet zo, niets is gratis en de meesten installeren een hoop rommel mee op uw PC.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Partition Magic 8.0

(Ik vraag maar)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Partition Magic 8.0

(Ik vraag maar)
                  Laatste OS die PM kon gebruiken was XP, Theo.
                  Sindsdien heeft Norton geen nieuwe meer uitgebracht.
                  Ghost 15 werkt dus ook tot aan W7, bij W8 lukt het niet meer om je exemplaar te activeren.
                  Er is natuurlijk wel een nieuwe Ghost in de maak, kwestie van kassa kassa zeker?
                  (Ondertussen wel Acronis gekocht.)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik heb zelf al wat verschillende tooltjes gebruikt en er is ook veel rommel bij, die gaat resizen en moven voor de opstart van Windows maar regelmatig krijg je dan ook een reeks errors van bestandslocaties die niet meer gevonden worden.
                    Er zijn inderdaad goede tooltjes te vinden, dat zal ik niet ontkennen, maar die van Windows werkt ook correct mits rekening houdend met bovenvermelde.
                    Voor "gratis" heb ik het niet zo, niets is gratis en de meesten installeren een hoop rommel mee op uw PC.
                    Vandaar dat ik er 2 heb aangegeven waarvan ik weet dat de gratis versie wel werkt...
                    En die rommel : tijdens de installatie moet je maar gewoon lezen wat zal gebeuren. Je kan die rommel bij goeie gratis software altijd uitvinken.
                    Maar zij die enkel maar op enter duwen bij een installatie...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Wat mij de zenuwen bezorgt is dat vrijwel geen enkel programma in staat is om symbolic links te volgen ... zolang ze op één en dezelfde partitie staan is het maar een halve miserie, in de andere gevallen ...

Comment

En die rommel : tijdens de installatie moet je maar gewoon lezen wat zal gebeuren. Je kan die rommel bij goeie gratis software altijd uitvinken.
                        Maar zij die enkel maar op enter duwen bij een installatie...
                        Natuurlijk ... jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
                        Die rommel merk je niet altijd bij de installatie hé, je weet heel goed wat ik daarmee bedoel en daar is helemaal geen selectievakje voor om dit uit te vinken.
                        Zij die denken dat enkel iets geïnstalleerd wordt als je het aanvinkt (of aangevinkt laat) ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

OT
                          ik installeer nooit spullen waarvan ik niet eerst een revieuw/recensie/evaluatie gelezen heb. Er zijn zat betrouwbare en onafhankelijke sites die eea aan de tand voelen. Ik heb mij deze werkwijze nog nooit beklaagd. ... en toen ik nog support deed: wie rommel van het internet installeerde op z'n werkstation kwam achteraan op de wachtlijst terrecht voor support, ongeacht de "hoogdringendheid" van het probleem ... dat heeft niet erg lang geduurd voor men het begrepen had. Uiteindelijk kon de gerbuiker in 2 seconden de zaak zo verkl... dat ik minstens 2 dagen nodig had om de boel terug recht te trekken. Voor dat soort "onkunde" had ik geen 2 dagen over!
                          Ergo, als men niet weet waar men mee bezig is, zit dan niet wezenloos "ok" te klikken! Da's nog het oude spreekwoord "bezint eer ge ... ", juist ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Natuurlijk ... jij gelooft ook nog in Sinterklaas zeker?
                            Die rommel merk je niet altijd bij de installatie hé, je weet heel goed wat ik daarmee bedoel en daar is helemaal geen selectievakje voor om dit uit te vinken.
                            Zij die denken dat enkel iets geïnstalleerd wordt als je het aanvinkt (of aangevinkt laat) ...
                            Neen ik geloof niet in Sinterklaas, maar ik weet wel dat er weldegelijk degelijke software bestaat die WEL gratis is, en waar geen mal of bloatware in zit.
                            Linux is daar nog altijd het perfecte voorbeeld van, of Gimp natuurlijk. Gparted om on topic te blijven bv. ook.
                            Er is inderdaad software genoeg te vinden die graag iets mee installeert. Als je bv. Adobe pdf reader wil installeren, krijg je ook Google Chrome op je bord. Maar dat kan je gewoon uitvinken, zelfs al bij de download...
                            Bij heel wat gratis software krijg je ook de heel ambetante ASK-toolbar, maar die kan je ook altijd gewoon afvinken tijden de installatie.
                            Geef me 1 voorbeeld van DEGELIJKE software, die je ONGEVRAAGD bijkomende software installeert en die je dus niet kan afvinken ? Software die virussen bevat, of andere malware catalogeer ik niet onder de noemer "deftige software".

En inderdaad : lees vooraf een review van die software, en daar wordt normaal vermeld of er andere rommel mee wordt geïnstalleerd...
                            Groeten,

Polleke

Comment

En inderdaad : lees vooraf een review van die software, en daar wordt normaal vermeld of er andere rommel mee wordt geïnstalleerd...
                              Als ik eerst reviews en al moet gaan lezen alvorens een simpele verandering te doen aan een partitie, dan heb ik al lang de ingebouwde functionaliteit gebruikt met zekerheid dat er niets bij geïnstalleerd werd.
                              Die kleine aanpassingen doen is minder werk dan Google starten en een software downloaden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

sja .. als je voor dat dubbeltje ieder keer op de eerste rij wil dan moet je er de bluts en de buil maar bij nemen ... en achteraf niet komen klagen ...

Comment

Working...
                                X