Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen PC

PC kenners hier?
    Serdert gisteren freezed mijn PC en reboot deze gewoon.

Heb verse install gedaan van windows vista (vroeger win7 maar vind doosje momenteel niet terug wegens verhuis)

na de fresh install doet hij het nog altijd.
    Intell i5 2500K alle 4 de cores hebben rond de 31°C stressed op 100%load hebben ze rond de 55°C (aan 75°C gaan ze in veiligheid, maar daar komen ze nooit)
    Radeon HD 6950 2gig twinfrozr temp rond de 41°C Stressed gaat deze naar de 70°C (kan max 109°C aan)
    Asrock moederbord
    Crucial m4 SSD
    8gig ram 1600Mhz

rare is dat hij nu al een uur nonstop 4 720p films aan het afspelen is zonder problemen, van zodra ik in photoshop ga of lightroom beginnen de problemen.
    nog veel raarder is dat ik een jaar zonder problemen heb kunnen werken in photoshop en lightroom dus of het nu echt daaraan ligt kan ik niet zeggen :S

hulp :S want ik heb een sessie af te werken :S

Re: Problemen PC

slechte ram module?

Comment

Net eens een memtest gedaan en ram's zijn in orde.

:S

Comment

Installeer snel win8, werkt veel beter met Photoshop en Lightroom (vista is gewoon prut).
        Heb dat probleem ook gehad toen ik tijdelijk Vista eens probeerde tijdens de overschakeling naar win8, gaf enkel problemen.
        Gebruik eventueel tijdelijk een torrenz versie of zo?
        Welke versie van Photoshop en Lighroom gebruik je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Installeer snel win8, werkt veel beter met Photoshop en Lightroom (vista is gewoon prut).
          Heb dat probleem ook gehad toen ik tijdelijk Vista eens probeerde tijdens de overschakeling naar win8, gaf enkel problemen.
          Gebruik eventueel tijdelijk een torrenz versie of zo?
          Welke versie van Photoshop en Lighroom gebruik je?
          ik had het in Win7 ook, ik betwijfel of het software matig is, denk eerder hardware...
          Ben nu al wijzer geworden dat photoshop enzo er niets mee te maken hebben, crashte terwijl ik er niet mee bezig was.

grtz

Comment

Hoeveel latjes zitten er op het mobo en zijn het allemaal dezelfde?
            Sommige moederbord merken bevelen een bepaald merk geheugen aan.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Heb je al eens gekeken of er geen 'tapijt' stof op de koelvinnen van de CPU koeling zit (net onder de ventilator) ?
              In dat geval wordt de CPU veel te warm.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij mij was een "versleten"/kapotte voeding een bron van herstarten en spontaan freezen...
                voeding vervangen en alle problemen waren van de baan
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Heb je al eens gekeken of er geen 'tapijt' stof op de koelvinnen van de CPU koeling zit (net onder de ventilator) ?
                  In dat geval wordt de CPU veel te warm.
                  't Laatst nog een cpu vervangen hier nete.
                  Er zat stof op de koelvinnen maar niet veel, zo ong. 0,5 cm vanaf boven.
                  Ik heb wel af en toe met een draadje & naald alles eruit gepeuterd

Waar kan ik "Kenair" kopen? (in België).
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

PC is volledig stofvrij, is een maandelijkse gewoonte om deze stofvrij te maken.

Mijn rams heb ik beide apart een memtest laten uitvoeren en deze waren alletwee erfect in orde.
                    CPU zou normaal gezien nooit te warm mogen geweest zijn, staat onder monitoring konstant en wordt aan 75°C uitgeschakeld.
                    Was overklocked maar heb hem sedert de problemen terug default gezet, maar zoals gezegd deze kan nooit warmer dan 74 graden gekomen zijn (dus zou toch geen duw gekregen kunnen hebben?)
                    Grafische kaart kannek niet testen, ben mijn onboard module van mobo kwijt en heb geenreserve GFX kaart.

is er een manier om je voeding te testen?

Comment

Wat handig kan zijn is onder system --> advanced system properties --> startup and recovery de optie "automatically restart" bij system failure uitzetten. Je krijgt dan in geval van vastlopen een bluescreen met een foutmelding op die nuttig kan zijn om op te sporen wat er precies crashed (zoals een STOP fout met code en/of een melding van een bepaald dll of sys bestand dat de aanleiding was)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                        Wat handig kan zijn is onder system --> advanced system properties --> startup and recovery de optie "automatically restart" bij system failure uitzetten. Je krijgt dan in geval van vastlopen een bluescreen met een foutmelding op die nuttig kan zijn om op te sporen wat er precies crashed (zoals een STOP fout met code en/of een melding van een bepaald dll of sys bestand dat de aanleiding was)
                        Is zo, maar van de 30 keer dat hij crashed krijg ik 2x een BSOD, ik heb Minidump files ook aanstaan, maar die komen er nooit in mijn windows map.

Comment

En wat zeggen de foutrapporten?
                          Je zegt dat je de cpu opgedreven hebt en pas na een crash deze weer op z'n normale voltage hebt gezet.
                          Weet dat een cpu (of gpu) eenmaal oververhit is geweest hij langzaam zal afbreken, dat proces is niet tegen te houden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            En wat zeggen de foutrapporten?
                            Je zegt dat je de cpu opgedreven hebt en pas na een crash deze weer op z'n normale voltage hebt gezet.
                            Weet dat een cpu (of gpu) eenmaal oververhit is geweest hij langzaam zal afbreken, dat proces is niet tegen te houden.

Grtz, RF

wetek falcon, maar het probleem is dat deze nooit overhit geweest zijn

Comment

Working...
                            X