Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet digicorder

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Vandaag in de krant ... binnen enkele weken kan je ook Telenet bekijken zonder decoder en kan je een smartcard krijgen voor de lezer in je TV.
    Opnemen zal wel niet kunnen maar je zal wel alle zenders kunnen bekijken.
    Eigenlijk toch niet zo slecht?

Edit : Oeps, had niet gezien dat vorige over hetzelfde ging.
    Als dat zo is zal ik de eerste zijn om dat proberen in huis te halen. De twee keren dat ik onze digicorder al heb laten vervangen was mijn vrouw er niet over te spreken dat ze al haar filmen kwijt was. Aangezien ikzelf geen filmfreak ben heb ik nooit naar een oplossing gezocht voor dat probleem. Nu met dergelijke kaart zou ik mij een degelijke Blu Ray kunnen aanschaffen die de films op harde schijf opslaat en die je nadien eventueel nog kan saven op disk.
    Mijn bedenking (ik ben immers niet zo technisch onderlegd als de meesten hier) is dan of er Blu Ray's bestaan die kunnen geprogrammeerd worden dat van verschillende kanalen kan worden opgenomen terwijl je nog aan het zien bent naar iets anders, of is dat ook beperkt tot 2 kanalen zoals de digicorders ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Naargelang het materiaal dat je hebt zal je meerdere dingen kunnen opnemen/bekijken. Je zal die ook op disk kunnen bewaren, maar je zal wel die kaart nodig hebben om dit weer te kunnen bekijken, omwille van encryptie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Als dat zo is zal ik de eerste zijn om dat proberen in huis te halen. De twee keren dat ik onze digicorder al heb laten vervangen was mijn vrouw er niet over te spreken dat ze al haar filmen kwijt was. Aangezien ikzelf geen filmfreak ben heb ik nooit naar een oplossing gezocht voor dat probleem. Nu met dergelijke kaart zou ik mij een degelijke Blu Ray kunnen aanschaffen die de films op harde schijf opslaat en die je nadien eventueel nog kan saven op disk.
        Mijn bedenking (ik ben immers niet zo technisch onderlegd als de meesten hier) is dan of er Blu Ray's bestaan die kunnen geprogrammeerd worden dat van verschillende kanalen kan worden opgenomen terwijl je nog aan het zien bent naar iets anders, of is dat ook beperkt tot 2 kanalen zoals de digicorders ?
        Opslaan zal wel kunnen maar er nog meer mee kunnen doen betwijfel ik sterk.

Opnemen in zo goed als perfecte kwaliteit kan tegenwoordig rechtstreeks met de moderne tv's (op usb-stick of usb harde schijf).

Maar ik vrees ervoor dat je die opnames kan opslaan op pc of dvd.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Opslaan zal wel kunnen maar er nog meer mee kunnen doen betwijfel ik sterk.
          Ben wel curieus hoe ge gaat kunnen opnemen van een zender waar ge op dat moment niet naar kijkt terwijl uw tv uit staat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ben wel curieus hoe ge gaat kunnen opnemen van een zender waar ge op dat moment niet naar kijkt terwijl uw tv uit staat.
            Kan totaal niet volgen.

Als uw tv uitstaat ziet ge niks he

Opnemen gaat met een HD-recorder. Een digicorder heb je zelfs niet nodig.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Kan totaal niet volgen.

Als uw tv uitstaat ziet ge niks he

Opnemen gaat met een HD-recorder. Een digicorder heb je zelfs niet nodig.
              Maar als uw TV uit staat, dan werkt die smartcard toch ook niet? Of blijft die actief om het signaal te decoderen?
              Als je geen Digicorder of Digibox meer hebt met zo'n smartcard in uw TV ... hoe ga je dan met die (niet Telenet-)recorder een Digitaal HD signaal opnemen dat niet gedecodeerd is?
              Als ik hier opneem met een andere recorder, dan neem ik wel het analoog signaal op.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Maar als uw TV uit staat, dan werkt die smartcard toch ook niet? Of blijft die actief om het signaal te decoderen?
                Als je geen Digicorder of Digibox meer hebt met zo'n smartcard in uw TV ... hoe ga je dan met die (niet Telenet-)recorder een Digitaal HD signaal opnemen dat niet gedecodeerd is?
                Als ik hier opneem met een andere recorder, dan neem ik wel het analoog signaal op.
                Ah ja, juist
                Ik heb wel ergens gezien dat die 'kaart' verbonden is met een UTP-kabel (?) of netwerkkabel, afijn het was toch zoiets.
                MAAR er is ook gezegd dat met gebruik van zo'n toestelletje een deel van de functionaliteit zal weg vallen zoals opnemen.

Digitaal HD opnemen heeft voor mij persoonlijk niet echt veel zin omdat ik met die opname toch niks kan doen.
                OK, ik kan ze achteraf bekijken wat ook niet slecht is.
                En ik denk ook niet dat dit zal veranderen omdat men juist wil voorkomen dat ge die opname gaat gebruiken voor ik weet niet wat.

Ik kan nu al rechtstreeks via de tv digitaal HD opnemen op een usb-harddisk of usb-stick.
                Dat gaat niet rechtstreeks via de digibox maar dus wel via de kabel, het signaal moet ergens van komen he
                Maar ik heb nog niet geprobeerd om zo een opname te programmeren en dan de TV uitzetten.
                Het aantal zenders is imo ook beperkt.
                BBC Entertainment kan ik niet terug vinden bijv.
                Niet alle zenders zijn digitaal en bij een aantal staat "AVT", geen idee wat dit is

Pfff, 't wordt me ingewikkeld
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Vijftig jaar geleden kon ik met één knop mijn televisie aan of uitdoen. Nu ik hypermodern geïnstalleerd ben, met hoge definitie digicorder en led televisie, heb ik om aan of af te schakelen twee afstandsbedieningen nodig of moet een toverformule intikken op mijn digicorder afstandsbediening. Die mannen leren precies achteruit! Maakt dat eens wat gemakkelijker.

Roger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decaluweroger Bekijk bericht
                    Vijftig jaar geleden kon ik met één knop mijn televisie aan of uitdoen. Nu ik hypermodern geïnstalleerd ben, met hoge definitie digicorder en led televisie, heb ik om aan of af te schakelen twee afstandsbedieningen nodig of moet een toverformule intikken op mijn digicorder afstandsbediening. Die mannen leren precies achteruit! Maakt dat eens wat gemakkelijker.

Roger
                    Digocorder > instellingen > aansluitingen > CEC = ja.
                    Als ik mijn tv uitzet dan wordt mijn digicorder ook afgezet.
                    Geen geweldige hulp maar euh... 't helpt

Ik heb hier zeven afstandsbedieningen liggen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decaluweroger Bekijk bericht

Roger
                      Daar hebben ze tegenwoordig een harmony one of gelijkaardig voor

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Daar hebben ze tegenwoordig een harmony one of gelijkaardig voor

mir
                        Klopt maar blijft toch een dure affaire
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Hopla,

Ook hier is de digirecorder gesneuveld ... Het lijkt er wel op dat ze inderdaad maar een beperkt aantal jaren meegaan - maar als ze kapot zijn krijg je wel gratis een nieuwe (huurformule).
                          Dus morgen een andere halen - het nieuwste type - want vanaf begin maart gaat Telenet een hoop vernieuwingen aanbieden die aanvankelijk enkel mogelijk zijn met de nieuwste digicorder.
                          De oude blijft dus hetzelfde als nu ... en moet tot de laatste wachten ...
                          En omdat de "snelheid" waarmee je alles kan doen met de oude meer frustraties oplevert dan plezier (bijna 1 minuut om iets terug te kijken) ga ik dan maar voor de nieuwe met € 50,00 opleg.
                          En voor wat het waard is, ik was één van de eerste Telenetklanten, en nog steeds tevreden met de aangeboden diensten - zelfs de helpdesk is snel geworden

Jaja
                          Last edited by jaja; 25 februari 2013, 19:13.
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

JAJA ik zou hem gewoon ruilen voor hetzelfde type en die 50 euro in je zak laten zitten. Telenet pakt volgens hun site op 5/3 uit met Yelo TV : http://telenet.be/3637/nl/thuis/tele...Fc3HtAodTxYAnw

En dan later : Yelo TV op je tv!

Binnenkort kun je ook van Yelo TV genieten op je tv.

Mijn digicorder was vorige week ook stuk en de verkoper wist me te vertellen dat er een nieuw model gaat uitkomen binnenkort.

mir

edit: bericht aangepast met bronvermelding
                            Last edited by mir; 25 februari 2013, 20:41.
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              JAJA ik zou hem gewoon ruilen voor hetzelfde type en die 50 euro in je zak laten zitten. Telenet pakt volgens hun site op 5/3 uit met Yelo TV : http://telenet.be/3637/nl/thuis/tele...Fc3HtAodTxYAnw

En dan later : Yelo TV op je tv!

Binnenkort kun je ook van Yelo TV genieten op je tv.

Meer mag ik nog niet zeggen

mir
                              Ben benieuwd wat dat wordt met die CI-module.
                              Als het huren is dan doe ik niet mee
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Op 3 april wordt er middels een software-update van de Digicorder opnieuw een aantal features aan Yelo TV toegevoegd. Je zal vanaf dat moment ook de foto’s, filmpjes en muziek op je tablet, smartphone of computer naar je televisie kunnen doorsturen, belooft Telenet. Daarvoor dien je wel over een recente HD Digicorder te beschikken; de nieuwe zwarte of het grijze type DC-AD2100. Is dat nog niet het geval, dan kan je je huidige toestel voor een eenmalige kost van € 39 omruilen voor het meest recente model.
                                Bron

Ruud
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...