Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom???

Als je de vergelijking maakt van het aantal keer een foto bekeken wordt in de challenge tegenover in de fotohoek vraag ik me af vanwaar het grote verschil.
    Evenzo met de commentaren.
    Waarom????
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Re: Waarom???

Wat de Challenge betreft: De BD-Challenge wordt natuurlijk veel minder bezocht dan BD/Fotohoek/subfora.
    Lang niet iedereen heeft de weg gevonden naar de Challenge.
    Zal hier nog eens een wegwijzer plaatsen:

(merk op: een klikbare screenshot)

Wat BD betreft: van de 3-5 bezoekers is slechts 1 ingelogd; kijk maar eens op eender welk moment onderaan op de eerste pagina. Momenteel: 107 leden en 361 gasten
    Maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Bovendien, van die ingelogde bezoekers (niet-ingelogde bezoekers kunnen geen post maken) maakt lang niet iedereen een post, zeker niet in de Fotohoek.
    Wat het commentaar op foto's dan nog betreft, daar gelden ongeschreven sociale geplogenheden.

Waarom plaats je drie vraagtekens na het woord "waarom" in je titel?
    Last edited by LesC; 12 februari 2013, 18:06.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wat de Challenge betreft: De BD-Challenge wordt natuurlijk veel minder bezocht dan BD/Fotohoek/subfora.
      Lang niet iedereen heeft de weg gevonden naar de Challenge.
      Zal hier nog eens een wegwijzer plaatsen:

(merk op: een klikbare screenshot)

Wat BD betreft: van de 3-5 bezoekers is slechts 1 ingelogd; kijk maar eens op eender welk moment onderaan op de eerste pagina. Momenteel: 107 leden en 361 gasten
      Maar dat wist je waarschijnlijk al.
      Bovendien, van die ingelogde bezoekers (niet-ingelogde bezoekers kunnen geen post maken) maakt lang niet iedereen een post, zeker niet in de Fotohoek.
      Wat het commentaar op foto's dan nog betreft, daar gelden ongeschreven sociale geplogenheden.

Waarom plaats je drie vraagtekens na het woord "waarom" in je titel?
      Mijn stelling was dat de challenge ( per foto ) meer bezocht wordt dan gelijk welke foto in de fotohoek. Misschien had ik me verkeerd uitgedrukt? Winnaars de laatste twee maanden meer dan 1000 maal. Dat moet je eens in fotohoek gaan zoeken.
      Waarom drie vraagtekens? Omdat ik dit nogal vrij ongewoon vind.
      Niets achter zoeken.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Da's sterk! Nee, dat verbaast me en is iets wat ik zelf nog niet had opgemerkt. Teken dat we (met de Challenge) goed bezig zijn!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Mijn stelling was dat de challenge ( per foto ) meer bezocht wordt dan gelijk welke foto in de fotohoek. Misschien had ik me verkeerd uitgedrukt? Winnaars de laatste twee maanden meer dan 1000 maal. Dat moet je eens in fotohoek gaan zoeken.
          Misschien omdat in Fotohoek de foto's vlugger uit beeld verdwijnen door nieuwe geplaatste topics?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Divad Bekijk bericht
            Misschien omdat in Fotohoek de foto's vlugger uit beeld verdwijnen door nieuwe geplaatste topics?
            Ha ja, toch zeker in de beginnershoek.
            Zeer populair hoekje.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Ha ja, toch zeker in de beginnershoek.
              Zeer populair hoekje.
              das alleen de laatst paar jaar zo hoor.
              weet nog wel, dat er gevraagd werd aan leden zich wat meer met de beginnershoek te bezig te houden.
              toen zat een ieder meer in Showcase.
              misschien heeft het te maken met het gegeven, dat je tegenwoordig maar 1 opname mag posten in Showcase.
              sindsdien is nl die ommezwaai van Showcase naar Beginnershoek.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Met die 1 opname per post moet je heel wat klikken met de muis per foto die je kan bekijken.
                Dat is niet echt de beste manier, toch zeker niet voor bezoekers die naar het forum komen om alleen maar foto's te bekijken.

Er zijn er die alle dagen een foto moeten kunnen posten, en dan zakken de andere foto's ook meteen naar de volgende pagina, waar ze zeker niet meer worden bekeken.
                Daarom zou ik eigenlijk liever meer foto's per post willen zien, maar dan wel een beperking tot bijvoorbeeld één post per week (met eventueel de mogelijkheid om het topic verder aan te vullen als de topic starter nog meer foto's heeft van hetzelfde onderwerp).

Als ik bijvoorbeeld foto's gemaakt heb op de Fly-In, dan kan ik gerust een tiental foto's plaatsen, maar daarvoor moet ik dan elke dag opnieuw een topic openen, en dan worden de andere topics telkens naar beneden geduwd.
                Dat tiental foto's zal ik dan hier uiteindelijk toch niet laten zien, want ik vind het zelf ook niet leuk dat mijn foto's naar beneden geduwd worden door de mensen die dagelijks hun foto moeten kunnen posten.
                Op een vliegtuigforum zetten ze bijvoorbeeld alle foto's van een bepaald evenement in één topic, dat maakt het voor de bezoekers veel gemakkelijker om alle foto's te kunnen bekijken.
                Als ze daar dezelfde regeltjes zouden hanteren als hier, dan kreeg je elke keer misschien wel honderd aparte topics per evenement, en dan wordt het veel minder interessant om "door de foto's te bladeren".

De opsplitsing tussen fotobeoordeling en showcase maakt dat je nog veel meer moet zoeken als je foto's wil bekijken, daarom zou ik liever een beperkt aantal posts per deelnemer per week zien, met meerdere foto's per topic dan de huidige situatie waar alles uit elkaar wordt getrokken. Het gedeelte fotobeoordeling sla ik zelf gewoonlijk ook over, maar daardoor mis ik waarschijnlijk ook een heleboel mooie foto's...
                Vroeger had je het beginners forum en showcase, en dan geen onderverdeling tussen fotobeoordeling en de werkelijke showcase, toen vond ik het veel gemakkelijker om alle foto's te bekijken.
                Toen mocht je ook nog 3 foto's per topic plaatsen, dan moet je al wat minder topics per week maken als je bijvoorbeeld tijdens een natuurwandeling een aantal beestjes hebt gefotografeerd (en dan mag daar van mij gerust een limiet opzitten dan het volgende topic pas drie dagen later mag geplaatst worden zodat het forum wat minder overspoeld wordt door nieuwe topics).

Maar dat is mijn persoonlijke mening, nu vind ik dat alles teveel verdeeld is, en dat je echt moet werken als je eens een foto wil vinden, dat moet veel gemakkelijker kunnen, want dit is tenslotte toch vooral een fotoforum...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik persoonlijk vind één post per week meer als voldoende.
                  Pas dan zou je elke rubriek min of meer kunnen volgen.
                  Nu heb je bvb. iemand die een bepaalde streek, gebouw, landschap...enz.... gefotografeerd heeft en je krijgt er gedurende een tijd lang gegarandeerd elke dag een post van voorgeschoteld.
                  Op die manier wordt je gewoon overspoeld door foto's wat je de lust ontneemt om nog naar de volgende te kijken.
                  Het huidige overaanbod is voor niemand goed/plezierig.
                  Jullie doen er mee wat jullie willen, maar zoals het nu is, is het een stil afglijden naar de afgrond die heel rap dichterbij komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                    Ik persoonlijk vind één post per week meer als voldoende.
                    tja daar kan ik me bij jou (zie postgedrag) wel wat bij voorstellen hoor.
                    maar de meeste hebben gelukkig meer behoefte.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      tja daar kan ik me bij jou (zie postgedrag) wel wat bij voorstellen hoor.
                      maar de meeste hebben gelukkig meer behoefte.
                      grt,bouk.
                      Hou maar het afglijden en de afgrond in de gaten.....

Comment

De tijd dat ge hier verliest kunt ge ook spenderen om daar wat topics te doorlopen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De tijd dat ge hier verliest kunt ge ook spenderen om daar wat topics te doorlopen.
                          Veel te veel werk met " winterbanden " te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                            Hou maar het afglijden en de afgrond in de gaten.....
                            zit hier al een tijdje hoor, en zo lang ik hier zit lees ik deze berichten.
                            dus het valt allemaal best wel mee.
                            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              ... Daarom zou ik eigenlijk liever meer foto's per post willen zien, maar dan wel een beperking tot bijvoorbeeld één post per week (met eventueel de mogelijkheid om het topic verder aan te vullen als de topic starter nog meer foto's heeft van hetzelfde onderwerp). ...
                              Als die beperking afgedwongen kan worden via de forumsoftware, ben ik ook gewonnen voor dit voorstel.
                              Kan dat niet softwarematig, dan bezorg je de moderators (= vrijwilligers) een onoverzichtelijke hoop werk.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                              X