Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omnium verzekering.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omnium verzekering.

Een vraagje, vooral voor diegenen die niet met een bedrijfswagen rijden, want die zijn toch steeds omnium verzekerd.
    Hoelang rijden jullie gewoonlijk met de verzekering alle risico's? Meestal gaat het verzekerde kapitaal vanaf het derde jaar pijlsnel naar beneden. Daarom dringt de vraag zich op wanneer het de beste tijd is om te gaan denken aan bvb. een kleine omnium. (diefstal, brand en glasbreuk).
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Omnium verzekering.

Ik denk dat de meesten dat na het 3de jaar doen om die reden.
    Zelf wordt dit ook mijn laatste jaar omnium. Volgend jaar een mini omnium (is nu ook mijn 3de jaar).
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Ik denk dat de meesten dat na het 3de jaar doen om die reden.
      Zelf wordt dit ook mijn laatste jaar omnium. Volgend jaar een mini omnium (is nu ook mijn 3de jaar).
      Ik heb er dus ook 3 jaar opzitten, vandaar dat ik het ook overweeg.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hangt af van de wagen en zijn restwaarde.

Als een wagen 17.000€ gekost heeft en het is een merk dat snel in waarde mindert, dan zal je al sneller kunnen beslissen om af te stappen van een omnium.
        Maar als je een wagen hebt van 40.000€ en het is er eentje dat zijn waarde goed behoudt, dan is het soms nuttig om een omnium langer te houden.

Meestal houden wij de omnium zolang de restwaarde enkele veelvouden blijft van de premie.
        Om de restwaarde (afhankelijk van aangenomen waarde of reële waarde) te berekenen moet je zien welke formule je verzekering je biedt en wat de afschrijvingstabel is.
        Onze wagen is nu 8 jaar en de restwaarde dat de verzekering betaalt is nog steeds een tienvoud van de premie.

De rest is uw budget dat beslist ... kan je de premie verder aan of kan je een nieuwe wagen betalen mocht je iets voor hebben zonder omnium.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik rij 1 jaar met volledige omnium en dan nog 3 jaar met kleine omnium.
          Groetjes,
          Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
            Ik rij 1 jaar met volledige omnium en dan nog 3 jaar met kleine omnium.
            Ik heb de navraag gedaan en een kleine omnium kost bijna de helft van een grote omnium.
            Een grote omnium dekt alles, een kleine echter alleen brand, loslopend wild, natuurschade en glasbreuk.
            Vroeger gaven ze daar ook nog diefstal bij maar dat kan je bij ons al niet meer hebben zonder volledige omnium.
            Als ik de helft moet betalen om maar 1/10 te krijgen, dan is de keuze ook snel gemaakt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De leasing van onze bedrijfswagens loopt in principe over 4 jaar en 120.000 km, met uitzonderingen voor degene die zeer weinig rijden (5jaar), en korter voor degene die beduidend véél meer doen.
              Voor alle firmawagens lopen omnium contracten, maar de firma draagt alleen de franchise bij het eerste ongeval.
              Bij een 2de ongeval betaal je zelf 50% van de franchise, nadien de volle franchise, en als je nog meer brokken rijdt, dan krijg je er een C4 bovenop, en niet die van Citroen.

Hoe lang je een omnium neemt is je eigen keuze. Voor een dure auto zou ik dat toch 5 jaar durven aanhouden, tenzij je makkelijk zelf een nieuwe kan betalen als je auto perte totale gaat.
              Er zijn weinig mensen die het langer dan 4 jaar doen, aldus mijn makelaar.

Comment

Bij mijn laatste 3 nieuwe wagens heb ik telkens 3 jaar genomen , dan schakel ik over naar een kleine omnium maar dat is meestal maar voor 1 a 2 jaar aangezien ik altijd om de 4 a 5 jaar vernieuw. Voor een wagen in de duurdere prijsklasse ( pakweg 45.000 a 50.000 euro ) zou ik toch zeker niet minder nemen, voor een goedkopere wagen ( pakweg 20.000 ) zou ik persoonlijk het houden op een 2-tal jaar ofzo... ( volgens mijn makelaar is dit een beetje wat hij merkt dat zijn klanten doen )
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
                X