Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

adapter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• adapter

Iemand enig idee waar je 'adapters' kunt kopen voor bv. een CD-radiospeler of Electro-spel van de kinderen. Op 1 van de 2 staat 9V, op de andere staat niks. Ben al in een aantal winkels geweest en nergens kon men mij helpen.
    Misschien online, maar ik weet niet goed wat we nodig hebben.
    Al doende leert men...

Flickr

Re: adapter

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Iemand enig idee waar je 'adapters' kunt kopen voor bv. een CD-radiospeler of Electro-spel van de kinderen. Op 1 van de 2 staat 9V, op de andere staat niks. Ben al in een aantal winkels geweest en nergens kon men mij helpen.
    Misschien online, maar ik weet niet goed wat we nodig hebben.
    Met deze gegevens ben je niet veel, want dan weet je nog het belangrijkste niet, namelijk het vermogen,
    dat staat normaal op het toestel zelf vermeld, er bestaan van die adapters die je kan instellen op een aantal
    verschillende spanningen, en waar je ook uit een aantal verwisselbare aansluitpluggen kan kiezen.

Comment

De polariteit van het stekkertje staat meestal ook op het apparaat, als dat niet het geval is, dan zal je moeten gokken (meestal zit de "-" aan de buitenkant, maar dat is niet altijd zo...).
      Sommige apparaten zullen wel beveiligd zijn tegen een verkeerde polariteit van de adapter, maar daar kan je ook niet echt op rekenen.
      Een apparaat waarbij er alleen maar wat lampjes moeten branden, dat gaat meestal niet stuk door een verkeerde polariteit, als er elektronica inzit dan moet je wel voorzichtig zijn.

Als je weet hoeveel batterijen er in passen, dan weet je ook de spanning die de adapter moet leveren (4 x 1,5V = dus 6V).
      Apparaten waar kleine batterijtjes in passen, die verbruiken meestal niet veel stroom, en dan heb je ook geen zware adapter nodig.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hier in de straat bij een selexion winkel, universele adapters van max 1000 mA.
        Instelbaar tot 12v, kost iets van 12 euro ofzo.
        Plaats:antwerpen, misschien te ver voor jou.
        Maar volgens mij moet dat toch redelijk te vinden zijn.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik weet niet vanwaar je bent, Nena, maar bij AITEC te Heverlee hebben ze die in alle maten en gewichten.

EDIT: ah, ik zie LEUVEN !

Wel, Aitec is op de Naamse Steenweg, ik dacht iets verder dan het Heilig Hart College, maar aan de overkant. Ergens onderaan in een appartementenblok.

Zeer goede winkel, met mensen die kennis van zaken hebben. Echt waar.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ik weet niet vanwaar je bent, Nena, maar bij AITEC te Heverlee hebben ze die in alle maten en gewichten.
            Dat weet ik zijn. Zal er eens langs gaan Bedankt!
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
            X