Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bladwijzers Chrome op iMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bladwijzers Chrome op iMac

Vraagje, bij mij worden de bladwijzers (favorieten) gesyncd tussen de iMac en MBP.
    Nu heeft mijn dochter per ongeluk mijn map met bladwijzers gewist, die wist dat dus niet.
    Ik heb hier een Time Machine waarop backups worden bewaard, maar ik weet niet waar Chrome dat bestand bewaard.
    Mocht iemand dat weten kan ik zo hopelijk dat bestand terug zetten.
    Ik heb al wat gegoogled maar kom er niet zo snel achter.
    Het zou dan in de bibliotheek, Application support, Google Chrome moeten staan, maar die map bestaat niet.
    Er is natuurlijk de mogelijkheid om het volledige systeem terug te zetten, maar als ik het kan oplossen met dat ene plist bestand zou dat sneller gaan.

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Re: Bladwijzers Chrome op iMac

Ik werk zelf niet met Google Chrome, maar een snelle google leverde me dit op:
    The search engine that helps you find exactly what you're looking for. Find the most relevant information, video, images, and answers from all across the Web.

Dus in jouw (username) bibliotheek, en de folder zou Google heten, niet Google Chrome
    Helpt het?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Hey Les,

Dat had ik ook gevonden, maar ik ben de enige user op de iMac en daar staat dan ook geen bibliotheek map in.
      Ik heb uiteraard wel een map bibliotheek op de mac hd staan en daar staat dan ook de map application support in.
      Maar ik kan nergens de map google vinden, ook niet via de zoek functie.
      Ik snap er niets van, ik werk al vanaf het begin met Chrome.
      Dus helaas heeft jou antwoord niet geholpen. Heb je er nog één.

Ruud

PS: Ik heb zojuist nog eens de laatste versie gedownload en geïnstalleerd maar geen resultaat. Geen map Google te vinden. Very strange.
      Last edited by rufus1964; 8 februari 2013, 16:37. Reden: PS'je

Comment

Oh ja, ook nog even op de MBP gekeken maar ook daar geen map met google te vinden.
        Grrr. Moet ik dan alles terug zetten alleen voor die ene info file van chrome.

Comment

Hmmm, ik heb een vermoeden dat ik gesjost ben.
          Zou het kunnen zijn (ik kan daar niets van vinden) dat wanneer je die gegevens syncd dat er dan niets op je pc wordt opgeslagen maar ergens op hun servers.
          Zo ja, dan helpt een systemrecovery natuurlijk niet meer want die gegevens staan dan ook niet in de backup.
          Dat wordt dan waarschijnlijk terug verzamelen.

Comment

Heel vreemd... Om verschillende redenen werk ik op mijn Mac niet met zaken die van Google afkomstig zijn. Ik ben nog steeds woest op hetgeen Picasa (toch ook een Google-derivaat) ongevraagd heel diep in mijn Mac systeem-resources heeft toegevoegd. Nooit meer iets uit die hoek ! Terwijl ik Google nog steeds als zoekmachine gebruik.

Ik vertel je wellicht niets nieuws, maar je verstaat toch wel het verschil tussen de bibliotheek van je Mac (wat ik in mijn illustratie "Algemeen" noem) en die van een individuele gebruiker, of je nu de enige gebruiker bent of niet:

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ziehier mijn inhoud.

Comment

Dit is een verborgen map die je kan bereiken via het menu `Ga` in de finder en dan alt drukken.
                Dan komt in het menu Bibliotheek te voorschijn.

Comment

Hey rufus,

Bij mij bestaat er wel een map chrome is te vinden via bibliotheek, application support, google en daarin zit een mapje chrome.
                  Bibliotheek map gevonden via finder, in de linker kolom op al mijn bestanden geklikt en dan in het zoekbalkje bib ingegeven.
                  Last edited by HORNET; 8 februari 2013, 21:02.
                  Groeten,
                  Bert
                  http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

Hey Mannes, THX man.
                    Zolang een Imac en nu weet ik dat pas.
                    Heb het ook nog nooit nodig gehad.
                    Ga morgen kijken op mijn backup, ga nu naar bedje toe.

Ruud

Comment

Awel, het is gelukt.
                      De map kunnen vinden en geopend, time machine geactiveerd, weekje terug gegaan en map terug gezet.
                      En voila, daar zijn de bookmarks weer. Oef.
                      Kun je die map niet altijd blijvend laten zien of is die altijd verborgen?

Thx, Ruud.

Comment

Ik vermoed dat jij een latere systeemversie hebt dan ik. Ik werk nog met Snow Leopard 10.6), waar die folder gewoon zichtbaar is.
                        Jij dus met Lion (10.7) of Mountain Lion (10.8), waarmee ik nog geen ervaring heb. Maar wellicht vind je een manier om die folder zichtbaar te maken en te houden, en anders weet je je weg ernaar wel te vinden, niet?

Comment

Via terminal kan je ze altijd zichtbaar maken,of ze naar u navigatiekolom slepen.
                          Opzoek naar de bibliotheek map in OS X Finder op je Mac? Dan moet je hem eerst activeren, hoe je dit doet lees je in deze tip.
                          Groeten,
                          Bert
                          http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

Goeie link, en inderdaad makkelijk aan te passen!

Comment

Yep, ik werk met 10.7
                              Ik ga hem nu gewoon hidden laten, ken de weg nu. Dankzij jullie GPS systeem. hihi.

Ruud

Comment

Working...
                              X