Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing voor nieuwe vorm van schadelijke software

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarschuwing voor nieuwe vorm van schadelijke software

Sorry hoor, maar als je banners krijgt met erotische websites, wil dit al zeggen dat je deze soort websites regelmatig bezoekt of dat je al op een website zit dat niet pluis is. Hier ook virusvrij sedert ... euh, wanneer mocht ik de eerste keer op de computer?

Comment

Ik denk dat je wel gelijk hebt ja. Als ik de banners bekijk die ik meestal zie, dan sluiten die ook altijd nauw aan aan mijn interesses. Tegenwoordig is het bijna altijd reclame over fotografie of film. De twee dingen die mij het meeste boeien.

Als ik dan per vergissing op een banner klik, dan hoef ik ten minste niet met rode oortjes achter de computer zitten.

Maar het is inderdaad zo dat je bij het surfen op iemand anders zijn PC, aan de banners al snel kunt zien waar zijn interesses liggen. Nog maar eens een bewijs van hoeveel informatie er over ons wordt verzameld terwijl we gewoon surfen naar de websites die ons het meeste interesseren.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
        Maar het is inderdaad zo dat je bij het surfen op iemand anders zijn PC, aan de banners al snel kunt zien waar zijn interesses liggen. Nog maar eens een bewijs van hoeveel informatie er over ons wordt verzameld terwijl we gewoon surfen naar de websites die ons het meeste interesseren.
        Adblock, noscript, ghostery. Drie must have's als je Firefox gebruikt. Geen banners of andere reclame meer. Scripts (ook malware) worden alleen uitgevoerd na toelaten. Trackers (zo goed als allemaal) worden tegengehouden. Enig nadeel, je schrikt geweldig als je op een "vreemde" PC je eigen vertrouwde websites ziet. Tweede "nadeel" VTMfilmpjes op krantenwebsites willen niet spelen als je de adblocker niet af zet.
        Combineer met een up-to-date antivirus en goede firewall (in- en uitgaand verkeer) en de kans dat je nog met malware te maken krijgt is bijna 100% verdwenen, enkel nog de "klikvinger" in bedwang houden.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Sorry hoor, maar als je banners krijgt met erotische websites, wil dit al zeggen dat je deze soort websites regelmatig bezoekt of dat je al op een website zit dat niet pluis is. Hier ook virusvrij sedert ... euh, wanneer mocht ik de eerste keer op de computer?
          Mijn privé computers hebben nog nooit een virus gehad...
          de laptop van het werk... al 2 keer...

En om te zeggen dat ik op het werk naar erotische rotzooi surf....
          of naar andere brol website... lijkt mij vrij sterk...
          Virussen gaan niet enkel via internet he
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Zo'n 10 jaar geleden heb ik eens een kwaad virus binnengekregen door in afbeeldingen op een Ford vrachtwagen uit de 40-er jaren ( welke weet ik niet meer) te klikken, een volledige format was aangewezen toen ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Zo'n 10 jaar geleden heb ik eens een kwaad virus binnengekregen door in afbeeldingen op een Ford vrachtwagen uit de 40-er jaren ( welke weet ik niet meer) te klikken, een volledige format was aangewezen toen ...
              Voila... de klikvinger
              bye, Maurice
              Nikon D7500

Comment

Destijds op het werk, met PC/Windows uiteraard, regelmatig (ondanks de z.g. security van een groot, internationaal bedrijf!). Ooit zelfs met het installeren van nieuw aangekochte software (uit Zwitserland).
                Met Mac, in al die jaren (zowel professioneel van 1987 tot 1993, totdat men vond dat Windows meer op zijn plaats was, en Mac er dus uit moest; als privé, sinds 1987): NOOIT.

Zonder ook maar enige vorm van antivirus*

---
                * binnen de Mac-wereld ging de spreuk van "Antivirus software is al even nuttig als antiweerwolf software; tegen iets dat er niet is, kun je je ook niet beschermen"
                Last edited by LesC; 8 februari 2013, 18:40.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Vreemd dat men dan ooit zo onnozel geweest is om tijd te spenderen om spul te maken zoals VIREX ...

Comment

Zolang er onnozelaars zijn die zoiets doms willen kopen...
                    De ergste viruswaarschuwingen komen ALTIJD van de firma's die de software leveren tegen een welbepaalde virus. Welke onnozelaar trapt daar in?

Norton bv heeft altijd vierkant gedraaid op een Mac. Toch zijn er ontelbare Mac-gebruikers die Norton geïnstalleerd hebben, omdat zij dachten even kwetsbaar te zijn als een Windows-gebruiker.
                    Sorry... maar nog altijd niet.
                    (en dat heeft niets met het marktaandeel te maken, maar met de domheid van een OS, dat makkelijker te kraken is)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Zolang er onnozelaars zijn die zoiets doms willen kopen...
                      De ergste viruswaarschuwingen komen ALTIJD van de firma's die de software leveren tegen een welbepaalde virus. Welke onnozelaar trapt daar in?
                      ....
                      Ja dit soort urban legends hoor ik al meer dan 30 jaar .. er klopt geen reet van ... nog onnozeler .. de anti-virus firmas maken zelf de virussen ... "Welke onnozelaar trapt daar in? "

Comment

Blijkbaar is het gedaan met dat flikkenvirus : link...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Alleszins goed nieuws!

Comment

Maar ondertussen komt er uit Rusland alweer mail voor "Geachte BNP PARIBAS FORTIS Client"

De link gaat naar : gswater.ru/templates/suvrov/frt/asp/ bnppf.php en die wordt reeds aangeven als "malicious website" in Firefox.

Men zal steeds achter de feiten aan blijven lopen en het zijn de gebruikers die moeten aangeleerd worden om dit soort mails te herkennen en negeren.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Heb er vandaag zo 4 gekregen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                              X