Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaad op mijzelf.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaad op mijzelf.

En nog 1 tip : zorg dat je laptop gepartioneerd is (of meerdere harddisks bevat). Dan hoef je enkel je C:-partitie te formateren, en al je data blijft dan gewoon staan (als je die tenminste NIET of die C: zet...).
    Daarnaast : een backup is een kopie van al je gegevens. Dus altijd zorgen dat je ALTIJD ALLE data op min. 2 plaatsen hebt staan.
    Je hebt er nogal wat die hun data uiteindelijk op een externe schijf zetten, dan die data wissen op hun laptop (want die heeft plaats te kort), en denken dat ze een backup hebben gemaakt...
    Een backup is een kopie. Een externe schijf is GEEN kopie (maar kan het dus wel zijn), een RAID opstelling (waarbij de data op 2 of meerdere schijven staat) is GEEN kopie, enz...

T'is natuurlijk jammer dat je het op deze manier moet ondervinden, maar een gewaarschuwde man/vrouw, is er 2 waard zeker .
    Groeten,

Polleke

Comment

Een Mac maakt vanzelf backups via Timemachine software. Als je wil om het kwartier. Dit samen met een Timecapsule (draadloos) en je bent al goed bezig. Wil je iets terughalen, dan heb je maar de dag of de datum te kiezen en klaar is kees.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
        Van mijn foto's van 2013 heb ik ook geen back-up. Dat ga ik mss beter ook eens doen
        Ik werk ook met een externe schijf.
        Ik zou eerst een format doen van uw schijf ... zo zijn we hier zeker van een volgend topic.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

ik maak ook dagelijks met mijn Imac via Timemachine en externe harde schijf 2 TB een backup van alles, foto's dcoumenten, mails, enz ......, gewoon super !!!!!!
          groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Een Mac maakt vanzelf backups via Timemachine software. Als je wil om het kwartier. Dit samen met een Timecapsule (draadloos) en je bent al goed bezig. Wil je iets terughalen, dan heb je maar de dag of de datum te kiezen en klaar is kees.
            Dat doet mijn Windows-pc ook ... is maar een kwestie van bachup-software te configureren of niet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat doet mijn Windows-pc ook ... is maar een kwestie van bachup-software te configureren of niet.
              Serieus???

(sorry voor de flauw grap)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Serieus???
                Ik vind mijn eigen reactie ook wat flauw maar dat van die Mac kwam over alsof het enkel bij Mac zo goed kan zijn.
                Als ge geen BU-schijf voorziet, dan zal er geen BU gemaakt worden, als ge de software uitschakelt, dan zal dat evenmin gebeuren ... Mac, PC of wat dan ook.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik vind mijn eigen reactie ook wat flauw maar dat van die Mac kwam over alsof het enkel bij Mac zo goed kan zijn.
                  Als ge geen BU-schijf voorziet, dan zal er geen BU gemaakt worden, als ge de software uitschakelt, dan zal dat evenmin gebeuren ... Mac, PC of wat dan ook.
                  Ok en verstandige mensen maker zich er niet druk over
                  Misschien is het beter om terug naar de kern van de zaak te gaan.
                  En dat is voorkomen dat ze geen problemen meer krijgt in de toekomst.

Wat is het volume van haar interne harde schijf?
                  't Gaat over een laptop dus ik vermoed dat er maar één schijf inzit.
                  Mijn ding is dat ik liever de besturing en de data compleet apart wil.
                  Dus een aparte externe harde schijf is aangewezen: voor data en&of bu.
                  Dit is een eenvoudige oplossing maar die is ook niet 100%.
                  In een desktop plaats je een extra harde schijf voor de data en van die data maak je bijv. een bu naar een externe schijf.
                  De besturing staat natuurlijk op een andere interne schijf.
                  Maar het gaat dus hier over een laptop.
                  De oplossing die ik voorstel is niet 100% maar het is beter dan niets he.
                  Plus het is een goedkope oplossing.

Zelf heb ik nooit gewerkt met aparte partities voor besturing en data.
                  Ik voel me daar niet zeker bij
                  Ook heb ik liever een bu van 1:1 dus geen data die bewerkt wordt of samengeperst wordt ed.
                  Om die data weer normaal te krijgen heb je betreffende software nodig en is dus weer een extra stap die je waarschijnlijk ook nog niet kunt toepassen na een panne.

Afhankelijk van het volume van haar harde schijf in die laptop
                  kan ze alles onderbrengen in één partitie: besturing en data en die data in een aparte folder. Dat nog kan je van de data een bu overzetten op die externe HD.
                  En dan kan ze een image maken van het geheel en die op de externe schijf overzetten.
                  Maar hier ook weer dat je software (Windows zelf dus) nodig hebt om alles terug te zetten in de laptop.

Als ik fout zit dan zal ik het wel horen.
                  Maar ik probeer hier praktisch te zijn en houd rekening met extra kosten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

kan ze alles onderbrengen in één partitie: besturing en data en die data in een aparte folder. Dat nog kan je van de data een bu overzetten op die externe HD.
                    Kom je met deze uitleg eigenlijk niet uit op een standaard installatie van Windows?

En dan kan ze een image maken van het geheel en die op de externe schijf overzetten.
                    Maar hier ook weer dat je software (Windows zelf dus) nodig hebt om alles terug te zetten in de laptop.
                    Nooit van Acronis of dergelijke gehoord?
                    Een Image terugzetten kan je wel degelijk zonder eerst Windows te installeren.

Lezen bedoel je?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Kom je met deze uitleg eigenlijk niet uit op een standaard installatie van Windows?

Nooit van Acronis of dergelijke gehoord?
                      Een Image terugzetten kan je wel degelijk zonder eerst Windows te installeren.

Lezen bedoel je?
                      Ik en ik spreek voor mezelf, leer hier niets bij, geloof me
                      Jou en mijn situatie zijn ietsje anders.

Acronis zijn extra kosten voor haar.
                      Maar ok, dit is niet onoverkomelijk.

Heb je ALLES gelezen in dit topic VerSeg?

Ik heb niets tegen een standaard installatie van Windows.

Wat zou je haar aanraden als ze enkel investeert in één (externe) HD.?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ok en verstandige mensen maker zich er niet druk over
                        Misschien is het beter om terug naar de kern van de zaak te gaan.
                        En dat is voorkomen dat ze geen problemen meer krijgt in de toekomst.

Wat is het volume van haar interne harde schijf?
                        't Gaat over een laptop dus ik vermoed dat er maar één schijf inzit.
                        Mijn ding is dat ik liever de besturing en de data compleet apart wil.
                        Dus een aparte externe harde schijf is aangewezen: voor data en&of bu.
                        Dit is een eenvoudige oplossing maar die is ook niet 100%.
                        In een desktop plaats je een extra harde schijf voor de data en van die data maak je bijv. een bu naar een externe schijf.
                        De besturing staat natuurlijk op een andere interne schijf.
                        Maar het gaat dus hier over een laptop.
                        De oplossing die ik voorstel is niet 100% maar het is beter dan niets he.
                        Plus het is een goedkope oplossing.

Zelf heb ik nooit gewerkt met aparte partities voor besturing en data.
                        Ik voel me daar niet zeker bij
                        Ook heb ik liever een bu van 1:1 dus geen data die bewerkt wordt of samengeperst wordt ed.
                        Om die data weer normaal te krijgen heb je betreffende software nodig en is dus weer een extra stap die je waarschijnlijk ook nog niet kunt toepassen na een panne.

Maar ik probeer hier praktisch te zijn en houd rekening met extra kosten.
                        Wat vreemde uitleg over die partities : Met partities zorg je ervoor dat je je hoofdbesturingssysteem kan herinstalleren, zonder dat je raakt aan een ander deel van je harddisk. Je kan het ding dus volledig opnieuw configureren, zonder dat je aan je data hoeft te raken. In principe maak je dus van 1 harddisk 2 of meerdere harddisks. Daar is niets vreemd aan. Elk besturingssysteem heeft dergelijke opties. En het dient echt om het je leven makkelijk te maken. En dat lukt dus ook op een laptop met maar 1 harddisk. En partities kan je ook aanmaken (en vergroten of verkleinen) als er al data/software opstaat. Dat kan beperkt met schijfbeheer in windows, en een pak uitgebreider met elk partitie-pakket.
                        Had Jill'tje dit systeem gehad, dan was er met haar foto's niets gebeurd... Hier is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om data en besturingssysteem in 1 partitie te plaatsen...

Heel wat laptops kunnen trouwens wel meer dan 1 fysieke harddisk hebben. Mijn 17" beest heeft er ook 2 zitten...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Help help help... Ik ga gewoon voor deze sparen : Klik.
                          Is misschien beschamend om te zeggen maar dat is goed voor mij, moet ik zelfs even voor sparen, ik kan me geen te dure dingen permiteren...

Edit, was verkeerde link, aangepast.
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Help help help... Ik ga gewoon voor deze sparen : Klik.
                            Is misschien beschamend om te zeggen maar dat is goed voor mij, moet ik zelfs even voor sparen, ik kan me geen te dure dingen permiteren...

Edit, was verkeerde link, aangepast.
                            Waarom beschamend?
                            Niks van aantrekken
                            Je doet wat je kunt en binnen jouw mogelijkheden dus? Een kat is geen mus
                            Nu moet je "hihi" zeggen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Hahahahahaha hier ga ik wel van lachen, hihi.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Niks configureren bij met een Mac.
                                Een harde schijf aanschakelen is toch niet configureren dacht ik, of vonden jullie van wel.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X