Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SSD ja of nee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SSD ja of nee ?

"overprovisioneren" van je SSD schijnt alleszins een oplossing te zijn .. zeker een hééél stuk méér opzij zetten dan de fabrikant opgeeft/instelt ... (overprovisioneren = een veel kleinere partitie maken dan de SSD toelaat, Mijn 120 GB OCZ heeft 90 werkbare GB over na "overprovisioneren", let wel men moet dat doen op een "verse" SSD, ofwel een nieuwe ofwel na een "secure erase" anders helpt het niet, cellen moeten "maagdelijk" zijn. Mijn Samsung 128GB => 100GB werkbaar)

Comment

Overgestapt op een Samsung SSD van 256GB, nooit wil ik nog terug naar een HD voor OS en programma's.
      De winst dat je uit een SSD haalt is veel meer dan eender welke andere upgrade ook dat je aan je systeem doet.
      En ge kunt uw SSD inderdaad best kopen bij een goedkopere leverancier ... bij het op zoek gaan naar een nieuwe PC waren er fabrikanten bij die 600€ extra vroegen voor een SSD van 256GB, deze betaalde ikzelf 179€.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik werk al enkele jaren met SSD. en tot gisteren heb ik er ook nooit 1 probleem mee gehad.
        Nu is de ssd in mijn macbook air stukgegaan. En dit is geen goedkoop exemplaar!!! (OWC, speciaal type voor de air, 300€ voor 240Gb)
        De computer ziet de schijf gewoon niet meer. Dan moet je weer even een harddisk in de plaats gebruiken, hoe traag :-(

Comment

SSD Intel 330 120GB Nooit meer naar OS op HD!
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

En we zijn weer live!
            Nieuwe ssd gekregen, ineens upgrade naar 480Gb gedaan, timemachine teruggezet, en alles draait weer zoals voorheen, zonder dataverlies.

Comment

Heb een HP Elitebook 8760W mobile workstation met 256GB SSD + 512GB SATA. Zou ook niet meer zonder de SSD kunnen. Wat een verschil zeg. Al bij al een knap toestel al is het eerder een transportable ipv een portable ;-)
              Toestel zit aardig aan de kilo's.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
              X