Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat betekenen de contrastverhoudingen precies ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat betekenen de contrastverhoudingen precies ?

Zal mij binnenkort een nieuwe pc aanschaffen.
    Beeldscherm is belangrijk voor mijn foto- en videobewerking.
    Heb via de winkel een BEcq GW2250M monitor met contrastratio 1000:1 gezien (139,00 euro) en via pixmania een Samsung T22B350EW monitor met tv functie met dynamisch contrast van 5000000:1 voor de prijs van 169,00 euro. Wat betekenen die verhoudingen precies ? Hoe hoger, hoe beter beeldkwaliteit ?
    Bedankt voor jullie reactie(s).

Re: Wat betekenen de contrastverhoudingen precies ?

Contrastcijfers van monitors moeten vaak met een korrel zout worden genomen. Je slaat er best enkele reviews op na. In de praktijk komt "contrast" bij een LCD monitor er vooral op neer dat het zwart donker genoeg is en niet "donkergrijs".

Als je beeldscherm belangrijk is voor foto -en videobewerking zou ik alvast kijken naar een model dat niét op een TN paneel is gebaseerd. De GW2250M zou van die 2 schermen zeker mijn voorkeur genieten.

Edit: deze heeft degelijke reviews en is iets groter http://www.notebooksbilliger.de/tft+...l+full+hd+hdmi
    Last edited by JCviggen; 30 januari 2013, 12:16.

Comment

Bedankt voor uw reactie.
      Dus als ik goed lees is 5000000:1 niet noodzakelijk beter dan 1000:1 vermits uw voorkeur gaat naar een Benq beeldscherm met contrastratio 1000:1 .
      Wat bedoel je met TN paneel ? Voor wat staat deze afkorting ?
      Ik dacht dat ik een koopje had gevonden : http://www.pixmania.be/be/nl/1199771...50ew-full.html
      Niet dus

Comment

Simpelweg gezegd is TN is de technology van het LCD scherm.
        Voor foto- en videobewerking geniet bv een IPS scherm de voorkeur omdat de kleurweergave doorgaans beter is en de kijkhoek heeft ook minder invloed.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Ok, bedankt.
          We zijn een beetje slimmer

Comment

Kijk zeker eens naar de Dell Ultrasharp serie, zeer positieve ervaring mee (en ik ben niet de enige ). Ook zeer goed qua prijs kwaliteit.

Comment

Working...
            X