Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mysterie van de piramides van Gizeh...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mysterie van de piramides van Gizeh...

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Wist dat er ook in Zuid-Afrika een massa dolmen en menhirs staan? En weet je waar ook? Op de bodem van Loch Ness!!! Jawel, dat meer is niet overal even diep en op een diepte van 30m is een steencirkel ontdekt. Dat betekent dat die cirkel minimaal 9000 jaar oud is.

Walter
    Le nouveau Berlitz est arrivé.
    Sorry hoor Walter maar je moet je eens dringend nader laten informeren omtrent de diepte en de voedselrijkheid van het Loch Ness.
    Ik heb de volledige tentoonstelling bij Drumnadrochit doorlopen, The Bermuda Triangle heb ik al tijdens mijn studentenperiode gelezen en het bedrog van Erich Von Däniken (waren de goden kosmonauten) ook.

Maar nu moet ik echt even kijken naar de TV1, ze hebben het zojuist over een ander soort bedrog.
    Homeopathie

Comment

Piramiden vind je overal, van China over Egypte en Mexico tot in Tenerife
      Daarom veronderstel ik dat het niet zozeer met uitzonderlijke intelligentie te maken heeft qua architectuur.
      Trouwens zouden ze het toen van elkaar geweten hebben?

Onopgeloste vraagstukken blijven idd. het transport, die zware stenen op hoogte krijgen en op zijn plaats, de afwerking en de waterpassing.
      Alhoewel men stenen heeft aangevoerd via de Nijl en over grote afstanden.
      Men zou het water van de Nijl kunnen gebruikt hebben om de basis van een grote piramide waterpas te krijgen d.m.v. greppels die met elkaar verbonden waren.
      Hoe ze een rechte hoek hebben uitgezet weet ik niet (driehoeksmeting dus).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

We mogen de intelligentie van onze voorouders toch niet onderschatten hé. Hoe komt het dan dat WIJ zo verstandig zijn. (soms )
        OK. De evolutie zorgt ervoor dat we altijd slimmer en slimmer worden. Maar 3000 jaar of 6000 jaar stelt bijna niets voor.
        (Mijn bedenkingen hierbij als ik 's morgens de krant lees hou ik voor mezelf )

Uiteraard hadden onze voorouders niet de technische mogelijkheden om mensen op de maan of mars of venus te brengen.
        Stel dat ze rond die piramiden grote (houten ?) damplanken gebouwd hebben en die met de hulp van vele duizenden slaven gevuld hebben met water. Emmertje per emmertje of met, voor ons, primitieve pompen.
        Dat ze dan die brokken steen van 800 ton in een vaartuigvormig ding van tenminste 800m³ mee naar boven gepompt hebben. De arbeid om 800m³ water of een bassin met een steen van 800 ton naar boven pompen is gelijk.

Stel dat ze zodoende op een heel eenvoudige wijze die steen tot op de millimeter nauwkeurig kunnen positioneren.
        Dan kunnen ze piramiden bouwen.

Mijn voorbeeld is een heel wild idee. OK . Ik ben er van overtuigd dat onze voorouders nog wildere en betere ideeën hadden om die piramides te bouwen.
        Anders zouden die piramiden er niet zijn en zouden wij in onze moderne tijd, door een falende evolutieleer, een tekort aan intelligentie en inventiviteit vertonen.
        Maar die piramides staan er. Gelukkig voor ons waren onze verre voorouders ook intelligent. Ze hebben ons dat genetisch doorgegeven. De bouwtechnieken van piramides ten spijt.

Het feit dat er op andere continenten ook piramides staan heeft niets met rondreizende wezens in vliegende schotels te maken. Dat is omdat piramides bouwen in die tijd toptechnologie was. En ieder volk wou zich bewijzen met de kennis van de toen gangbare toptechnologie..... Nu nog hé!
        Als het verschil in tijdstip tussen de bouw van die piramides op verschillende continenten ons nu een eeuwigheid lijkt is het omdat er toen nog geen vliegtuigen waren. Laat staan internet, dat is nu tot op de seconde..............
        Vroeger hadden ze waarschijnlijk enkele eeuwen nodig om technologie uit te wisselen. Nu hebben we Wiki en..... BD.
        Last edited by Skitch; 31 januari 2013, 01:25.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Maar nu moet ik echt even kijken naar de TV1, ze hebben het zojuist over een ander soort bedrog.
          Homeopathie
          Die uitspraak doet mij vermoeden dat ik nog les van u gehad heb
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Le nouveau Berlitz est arrivé.
            Sorry hoor Walter maar je moet je eens dringend nader laten informeren omtrent de diepte en de voedselrijkheid van het Loch Ness.
            Ik heb de volledige tentoonstelling bij Drumnadrochit doorlopen, The Bermuda Triangle heb ik al tijdens mijn studentenperiode gelezen en het bedrog van Erich Von Däniken (waren de goden kosmonauten) ook.

Homeopathie
            Allee Paul, dat is nu niet netjes hé, je zet me hier weg als de eerste de beste believer in whatever. Wat heeft de voedselrijkdom van het meer van Ness vandoen met een steencirkel?? Vanuit mijn interesse in biologie en paleontologie en als natuurgids heb ik me ook daar ooit intensief mee beziggehouden= je dacht toch niet dat ik in het monster geloofde hé???
            Nee waar ik het over heb is een geregistreerde vondst van een steencirkel die, onder water liggend, niet anders dan méér dan 5000 jaar geleden gemaakt geweest is. Ik vind nu even de bronvermelding niet meer, maar geen nood er zijn er zoveel, hier, eentje in Frankrijk, ook ouder dan 5000 jaar : http://www.atlantisquest.com/Carnac.html
            Mijn punt is 1: de klassieke geschiedschrijving treedt niet af van het idee dat onze voorouders meer dan 5000 jaar geleden louter jager verzamelaars waren, rondtrekkende nomadengroepen van gemiddeld 80 personen. Die zijn echter niet in staat steencirkles op te trekken, dat vereist veeel meer cöordinatie en organisatie dan rondtrekkende groepen kunnen opbrengen.En trouwens, nauwelijks 500 jaar later bouwen we dan zoiets als de grote piramide?!
            Het heeft er hoe dan ook alle schijn van dat in een oeroud verleden een hoogtechnologische beschaving heeft bestaan; sommige relicten zijn gewoon gemaakt met machines, punt, daar treed ik niet van af. En naarmate we dichterbij in de tijd komen lijkt de kennis uit dat verleden juist af te nemen. het loont in dit verband de moeite om eens de anthikitera op te zoeken: dat ding bestaat echt, wat je er mee kunt doen is niet zo vreemd voor de tijd van toen, je astrologische gegevens bepalen, maar de manier waarop het gemaakt is, de precisie, dat is zo anachronistisch als de pest.
            En de eerste barsten in de algemene visie van historici zijn er toch al hoor: wereldwijd, van Dwaraka aan de kust van India over "doggerland" tot de ondiepe kustgebieden van noord en west-Spanje: overal vindt men sporen van uitgestrekte stenen nederzettingen onder water, 8 of meer duizend jaren oud. Het onderzoek naar deze onder metersdikke sliblagen liggende overblijfselen van oeroude steden verloopt moeizaam is duur en staat nu niet hoog op de agenda, maar aan het licht komen zal het.

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Op internet wel, in het echt niet. En wat wil je aantonen?
              Dat daar niet bijzonder veel groeit om fatsoenlijk touw van te maken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                We mogen de intelligentie van onze voorouders toch niet onderschatten hé. Hoe komt het dan dat WIJ zo verstandig zijn. (soms )
                ... De evolutie zorgt ervoor dat we altijd slimmer en slimmer worden.....
                Da's een bijzonder kort door de bocht stelling! Kijk er de cultuur-historische geschiedenis van verschillende volkeren maar op na ... er is IMHO geen enkele reden om aan te nemen dat jij slimmer zal zijn dan je (voor)ouders ... uit de context neemt men aan dat dit zo zal zijn, maar dat is louter "circumstancial evidence"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Daarom misschien dat men koorden of riemen van leder gebruikte? De Zuid-Amerikaanse indianen doe dat nu nog, geloof ik.

Comment

Da's een bijzonder kort door de bocht stelling! Kijk er de cultuur-historische geschiedenis van verschillende volkeren maar op na ... er is IMHO geen enkele reden om aan te nemen dat jij slimmer zal zijn dan je (voor)ouders ... uit de context neemt men aan dat dit zo zal zijn, maar dat is louter "circumstancial evidence"
                    De Grieken en de Romeinen bijv.
                    Waren toch straffe gasten

Of de Spartanen.... die hadden iets leuks
                    Als je bij een discussie maar hard genoeg schreeuwde dan werd er geluisterd
                    en uitgevoerd wat je wilde. Dus de schreeuwer had gelijk.

Vandaag de dag zijn er nog zo lieden
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Dan hebben ze die van ergens anders mee gebracht waar wel het materiaal aanwezig was. Daarvoor hoef je niet echt een Einstein te zijn.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        En de eerste barsten in de algemene visie van historici zijn er toch al hoor: wereldwijd, van Dwaraka aan de kust van India over "doggerland" tot de ondiepe kustgebieden van noord en west-Spanje: overal vindt men sporen van uitgestrekte stenen nederzettingen onder water, 8 of meer duizend jaren oud. Het onderzoek naar deze onder metersdikke sliblagen liggende overblijfselen van oeroude steden verloopt moeizaam is duur en staat nu niet hoog op de agenda, maar aan het licht komen zal het.

Walter
                        Heb je daar soms meer info over ergens?
                        Kvind niet direct iets via google, maar vind het wel "leuke" materie...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Heb je daar soms meer info over ergens?
                          Kvind niet direct iets via google, maar vind het wel "leuke" materie...
                          Begin hier al mee:

Divers from oil companies have found remains of a 'drowned world' with a population of tens of thousands - which linked Britain to the continent and might once have been the 'real heartland' of Europe.

In recent times many ancient cities have been found under the water in various locations around the world. Some of these cities date back over 10,000 years old.

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Dan hebben ze die van ergens anders mee gebracht waar wel het materiaal aanwezig was. Daarvoor hoef je niet echt een Einstein te zijn.
                            yeah sure ... van den Aldi ... komaan zeg!

Comment

yeah sure ... van den Aldi ... komaan zeg!
                              Nazca, dat is peru he?
                              en... heeft peru geen regenwoud en mangrove?

dus in 1 zelfde land hebben ze een regenwoud, mangrove en die Nazca woestijn?
                              waarom zou het onmogelijk zijn dat ze... uit het regenwoud "touw" hebben meegenomen?

Waarom moet je ook altijd mensen proberen belachelijk te maken...
                              't is een vrij interessante discussie (kheb hier dingen gelezen... dat ik niet wist... )
                              Kunnen we het niveau dus hoog houden?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Maar jongen toch, informeer u even over de omstandigheden en plaats ze in een context ... gelooft ge nu echt dat die jongens van Nazca op een loopje naar het regenwoud gingen om daar wat gras gaan te snijden om touwen te maken? Naar Lima is al 467Km langs de huidige weg en naar het Oosten en Noord-Oosten loop je regelrecht de Westelijk (hoge) Andes in!
                                uit wikipedia "..Due to the dry, windless, and stable climate of the plateau and its isolation, for the most part the lines have been preserved. Extremely rare changes in weather may temporarily alter the general designs. As of recent years, the lines have been deteriorating due to an influx of squatters inhabiting the lands..." een ideaal klimaat voor een overvloedige plantengroei dus ..
                                ... is dat hetzelfde broodje aap verhaal als zouden ze warme-lucht ballons gemaakt hebben om hun lijnen te kunnen zien van uit de lucht ... sommige dingen geloof ik echt niet hoor.

Comment

Working...
                                X