Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe USB HD probleem ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Externe USB HD probleem ...

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ik weet zeker dat dit niet klopt
    En is ook niet het probleempje van TS he

Opnemen met een USB-HD gaat perfect maar je kan er niets mee doen.
    Je kan enkel de HD met de opnames bewaren en dat is het dan.

Wat overblijft heb ik al 2 keren gevraagd
    (hoe formateert of "registreert" die tv zo'n HD, welk bestandsformaat gebruikt die)
    Misschien toch wel hoor: Mijn Pioneer versterker accepteert bv enkel FAT16 en FAT32 via USB. Windows kan geen drives en partities groter dan 32GB in FAT32 formatteren. Ik kan er dus geen grote HDD's aan hangen zoals de WD 1TB van Jaja

En warempel, zie hier: http://www.sony.nl/discussions/thread/146898?tstart=0

Edit de WD komt blijkbaar geformatteerd met NTFS There's nothing to setting up the My Passport when used with a Windows computer. The drive is preformatted in NTFS; all you need to do is plug it into a computer and it's ready to be used. If you want to use it with a Mac, you'll need to reformat it into HFS+ before you can write to it.
    Last edited by frank207be; 23 januari 2013, 17:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Misschien toch wel hoor: Mijn Pioneer versterker accepteert bv enkel FAT16 en FAT32 via USB. Windows kan geen drives en partities groter dan 32GB in FAT32 formatteren. Ik kan er dus geen grote HDD's aan hangen zoals de WD 1TB van Jaja

En warempel, zie hier: http://www.sony.nl/discussions/thread/146898?tstart=0

Edit de WD komt blijkbaar geformatteerd met NTFS There's nothing to setting up the My Passport when used with a Windows computer. The drive is preformatted in NTFS; all you need to do is plug it into a computer and it's ready to be used. If you want to use it with a Mac, you'll need to reformat it into HFS+ before you can write to it.
      Ik heb gene versterker
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ik heb gene versterker
        Kijk eens naar de link die ik meegaf: http://www.sony.nl/discussions/thread/146898?tstart=0

Ondertussen gevonden dat grotere HDD's ook met FAT32 kunnen worden geformatteerd: http://www.softpedia.com/get/System/...32format.shtml

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Kijk eens naar de link die ik meegaf: http://www.sony.nl/discussions/thread/146898?tstart=0

Ondertussen gevonden dat grotere HDD's ook met FAT32 kunnen worden geformatteerd: http://www.softpedia.com/get/System/...32format.shtml
          Juist, klopt allemaal.
          Als ik me niet vergis heeft een "My Pasport" géén externe voeding
          En nu?
          (sorry, flauw grap)

Mijn HD was niet FAT32 geformateerd.
          De TV herkent de schijf maar om ze bruikbaar te maken met de tv heb ik die via de tv moeten formateren.
          De tv controleert dan zelf of daarna de schijf bruikbaar is voor opnames.

Ik vermoed dat TS heeft geprobeerd wat ik aanvankelijk ook deed: de opnames bekijken via de pc en er eventueel nog iets anders mee doen
          Zal niet lukken OF je moet weten welk bestandsformaat zo'n tv gebruikt en als je dat weet kan je er dan nog iets mee doen.
          Last edited by theokus; 23 januari 2013, 18:08.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

De meeste toestellen werken met een variant van Linux (dus TV's, bluray-spelers, ...). Die kunnen FAT32 gebruiken, NTFS niet altijd. Dus dat zal hier wel het probleem geweest zijn.
            Windows kent in principe enkel FAT(32) en NTFS, dus daarmee kan je gewoonlijk niet makkelijk achterhalen in welk formaat die TV je harddisk gepartioneerd heeft.
            Onder Linux kan je dat wel. Bv. met zo'n liveCD van Pmagic.
            Die bevat oa Gparted waarmee je makkelijk allerlei partities kan aanmaken. Dat is sterk vergelijkbaar met dat schijfbeheer van windows, maar het kan meer partitietypes aan (en dus ook de Linux types).

Een schijf zonder partities (of niet door windows herkent) zal windows inderdaad niet meer herkennen in verkenner. Maar schijfbeheer kan ook zo'n onbekende partitie eerst wissen, daarna moet je die partitioneren en daarna die partities formateren zodat ze ook eens schijfletter hebben. Pas dan zijn ze terug herkenbaar in verkenner.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              De meeste toestellen werken met een variant van Linux (dus TV's, bluray-spelers, ...). Die kunnen FAT32 gebruiken, NTFS niet altijd. Dus dat zal hier wel het probleem geweest zijn.
              Windows kent in principe enkel FAT(32) en NTFS, dus daarmee kan je gewoonlijk niet makkelijk achterhalen in welk formaat die TV je harddisk gepartioneerd heeft.
              Onder Linux kan je dat wel. Bv. met zo'n liveCD van Pmagic.
              Die bevat oa Gparted waarmee je makkelijk allerlei partities kan aanmaken. Dat is sterk vergelijkbaar met dat schijfbeheer van windows, maar het kan meer partitietypes aan (en dus ook de Linux types).

Een schijf zonder partities (of niet door windows herkent) zal windows inderdaad niet meer herkennen in verkenner. Maar schijfbeheer kan ook zo'n onbekende partitie eerst wissen, daarna moet je die partitioneren en daarna die partities formateren zodat ze ook eens schijfletter hebben. Pas dan zijn ze terug herkenbaar in verkenner.
              Ik kan extensies (EXT3 bijv.) van Linux lezen in Windows....zonder gebruik van GParted ed.
              De schijf krijgt ook een letter en daarna kan ik er mee doen wat ik wil.
              (bestanden lezen , schrijven, wissen)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Die Gparted dient enkel om partities aan te maken (is dus een Linux versie van schijfbeheer). Om te lezen heb je het dus niet nodig.
                Het is mogelijk dat je een EXT3 partitie kan lezen onder windows, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Maar voor zover ik weet heb je weldegelijk bijkomende software nodig om een EXT3 partitie te lezen onder windows.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Die Gparted dient enkel om partities aan te maken (is dus een Linux versie van schijfbeheer). Om te lezen heb je het dus niet nodig.
                  Het is mogelijk dat je een EXT3 partitie kan lezen onder windows, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Maar voor zover ik weet heb je weldegelijk bijkomende software nodig om een EXT3 partitie te lezen onder windows.
                  Juist
                  En dat stukje software heb ik
                  Zoek maar op > Ext2Fsd 0.51
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Hallo,

allemaal bedankt voor de input.
                    Ik heb de HD terug kunnen formatteren en kan ze nu weer gebruiken op de computer.

Mijn bedoeling was de volgende:
                    Ik zet al mijn HD videofilms op deze externe HD en koppel die dan via de USB ingang van de Bravia TV.
                    Dat werkt perfect voor een USB-stick, maar de HD wordt niet herkend door de Bravia TV.
                    Tot daar mijn eenvoudige oplossing om eigen HD video's makkelijk op de Sony te TV te kunnen bekijken.

Waarom de weergave via een USB-stick perfect verloopt en via een externe HD niet, daar heb ik voorlipig het raden naar.
                    Maar ik zou wel graag die HD gebruiken om de HD video's af te spelen ... GRRRRRR

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hallo,

allemaal bedankt voor de input.
                      Ik heb de HD terug kunnen formatteren en kan ze nu weer gebruiken op de computer.

Mijn bedoeling was de volgende:
                      Ik zet al mijn HD videofilms op deze externe HD en koppel die dan via de USB ingang van de Bravia TV.
                      Dat werkt perfect voor een USB-stick, maar de HD wordt niet herkend door de Bravia TV.
                      Tot daar mijn eenvoudige oplossing om eigen HD video's makkelijk op de Sony te TV te kunnen bekijken.
                      Ik heb net de test gedaan. En dat lukt met een zelfs oudere HD van WD van 1T.
                      Type bestanden: mp4 en MWV.
                      Opnemen vanaf de tv met deze schijf gaat nu NIET...ik moet opnieuw formateren.

Zelfde test met een USB-stick; zelfde resultaten. Afspelen lukt maar opnemen niet.

Waarom de weergave via een USB-stick perfect verloopt en via een externe HD niet, daar heb ik voorlipig het raden naar.
                      Maar ik zou wel graag die HD gebruiken om de HD video's af te spelen ... GRRRRRR
                      Jaja
                      Het moet ergens in de handleiding staan of je kan afspelen via een USB-HD.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Voor zo'n toepassing denk ik spontaan aan Apple TV. Alleen... ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar hier zullen toch wel Apple TV gebruikers rondlopen, niet?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

En Jaja, hoe heb je ze terug kunnen formateren?
                          Mvg,
                          SW
                          BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                            En Jaja, hoe heb je ze terug kunnen formateren?
                            Heeft hij toch al beschreven in dit topic Woeki San
                            (sorry dat ik hier tussen kom)

Als ik&we het type toestel kenden dan konden er meer antwoorden (of betere resultaten) gevonden worden.
                            Je moet ook uitkijken welke usb-aansluiting je gebruikt van de tv.
                            Last edited by theokus; 24 januari 2013, 12:26.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

"Hoe" heb ik nergens gevonden, Theo. Wel dat het jaja gelukt is om opnieuw te formatteren. Post#24
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                "Hoe" heb ik nergens gevonden, Theo. Wel dat het jaja gelukt is om opnieuw te formatteren. Post#24
                                Haha
                                Het staat toch beschreven in het topic.
                                Als het systeem, Windows in dit geval, de schijf herkent dan is het al voor de helft opgelost
                                Zie ook bijv. #10.
                                ================================================== =======================
                                En daar is nog iets
                                En dat is de usb-aansluiting zelf.
                                Een tv kan aansluitingen hebben van 5V(1A) of 5V(0.5A).
                                5V(1A) is voor een usb-hd.
                                (maar ja we kennen het type tv niet he)
                                Last edited by theokus; 24 januari 2013, 12:38.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X