Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Op één brood ga ik niet bieden, maar stel dat ik aankoper ben in een rusthuis of een hotel, ja dan ga ik over prijs en dienstverlening onderhandelen.

Ik denk dat het een mentaliteit is. Ik ken mensen die in iedere boetiek (liefst zelfstandig) korting vragen, en dat ook dikwijls krijgen.
    Dat zijn dan meestal mensen die in hun beroep ook dagelijks moeten onderhandelen, en weten welke marges winkels hebben.

Als je niks vraagt krijg je niks, en het ligt net aan jezelf hoe ver je daar wil in gaan.
    Verkoopprijzen in winkels (niet alle winkels, en niet alle branches) zijn voorzien op een korting. De autohandel zit in een andere situatie. De verkoop is slecht, de stocks zijn enorm (en/of de aankoopverplichtingen van de dealers) en alle wagens zijn goed (sorry, ik veralgemeen, maar het gros is goed), kwaliteit is geen verkoopsargument, verbruik ook niet, etc. Waar haal je dan de klant mee binnen? Inderdaad, met de verkoopprijs (en 0% krediet etc)

Ik ben er niet zo zeker van dat de mensen die een korting bedingen in een boetiek beroepsonderhandelaars zijn, want dan zouden er enorm veel aankopers etc rondlopen.

Maar als een verkoper (hier op BD of elders) een vaste prijs aangeeft, dan respecteer ik dat en ga ik niet onderhandelen (of afpingelen), ook al omdat het op niets of peanuts uitdraait. Las zijn prijs mij correct lijkt, dan koop ik, anders niet. Ik hou dan weer niet van prijsloze aanbiedingen. Als je iets verkoopt, dan weet je hoeveel je daarvoor wil hebben, en dan deel je dat mee. Ben je niet zo zeker van de juistheid van de prijs, dan geef je dat aan door te vermelden "bespreekbaar" of dergelijke.
    Op een biedingsite (ebay...) wordt geboden, je ziet de evolutie van de biedingen, en je weet wanneer je genoeg hebt geboden, net als op een echte veiling. Onzichtbare biedingen vind ik zelfs onaantrekkelijk.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      ....behalve in een bepaalde winkel waar ik 279 euro kreeg voor mijn zo goed als nieuwe Canon 24-105 mm f4, die de week later voor het dubbel te koop stond op hun site !
      Ik kom uit een familie van handelaars, ik heb geleerd niet naar de winstmarge te kijken, die interesseert mij niet. Als je je lens voor 279 euro verkocht hebt, dan was je toch tevreden met de prijs? En als iemand diezelfde lens een week later voor 558 euro (het dubbele, zoals je aangeeft) koopt, zal die wel gelukkig zijn met zijn aankoop. Dat de handelaar daar 279 euro aan verdiend heeft, maakt hem dan ook weer blij. Vergeet niet dat die lens wellicht niet voor de volledige prijs is verkocht, misschien voor 500 of minder, en misschien maanden te koop heeft gestaan. De handelaar heeft er mogelijk garantie op gegeven, heeft jou betaald en wellicht maanden gewacht om zijn investering terug te verdienen, de lens op zijn site gezet etc. Die man moet er wel van leven, huur en personeel betalen...
      Business is business.

Comment

Re: vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder

Helemaal akkoord met hierboven.
        Je kan de rekening van een ander niet maken. Als je niet tevreden was met die 279€, had dan niet verkocht hé.

Of, begin zelf met een fotozaak in 2dehands spullen als je denkt dat dat allemaal makkelijk geld is.
        Niemand zal je beletten om dat te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Helemaal akkoord met hierboven.
          Je kan de rekening van een ander niet maken. Als je niet tevreden was met die 279€, had dan niet verkocht hé.

Of, begin zelf met een fotozaak in 2dehands spullen als je denkt dat dat allemaal makkelijk geld is.
          Niemand zal je beletten om dat te doen.
          Dank je. Ik ben dus niet het enige genie hier.......

Zullen we samen een 2de hands winkel beginnen, er zijn posts die erg waardevol zijn

Comment

Misschien is het een menselijke eigenschap om juist wanneer aangegeven wordt dat het om een vaste prijs gaat toch te gaan afdingen.
            Wanneer bij een zojuist geverfde deur (bijvoorbeeld) een bordje "nat" staat wordt men pas nieuwsgierig of de deur al droog is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Misschien is het een menselijke eigenschap om juist wanneer aangegeven wordt dat het om een vaste prijs gaat toch te gaan afdingen.
              Wanneer bij een zojuist geverfde deur (bijvoorbeeld) een bordje "nat" staat wordt men pas nieuwsgierig of de deur al droog is.
              Zou best kunnen.

Zeg dat er miljarden sterren zijn, die op enorme afstanden van de aarde zitten, dan gelooft iedereen je, maar, zoals je zegt, zullen dezelfde mensen voelen of de verf wel nat is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

Mmmja....ik visualiseer dat dan altijd een beetje. O meneer wou zeker even testen of de verf al droog was?, waarop je BAF hem met zijn smoelwerk even over en weer schuurt over het deuroppervlak. Lucht op, heerlijk.

Walter
                D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Mmmja....ik visualiseer dat dan altijd een beetje. O meneer wou zeker even testen of de verf al droog was?, waarop je BAF hem met zijn smoelwerk even over en weer schuurt over het deuroppervlak. Lucht op, heerlijk.

Walter
                  Dat was jij dus!

Ook zo met scherpe messen. "Wil je mijn vinger even oprapen, ik geloofde je niet toen je zei dat je mes vlijmscherp is"

Of krachtige remmen (gordel, iemand?) en topsnelheid (rijbewijs, aub?)

Comment

Working...
                  X