Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder

Wat betekent vaste prijs??
    Als ik mijn meldingen bekijk weet 60 procent op het forum niet wat vaste prijs wil zeggen of zijn gewoon de dom om het te begrijpen

Even duidelijk maken

1 ik hoef niets te verkopen voor het geld kom gemakkelijk rond met maandloon
    2 ik sta niet op de rommelmarkt waar de prijs onderhandelbaar is
    3 ik bepaal steeds zelf waaraan ik verkoop
    4 denk je hou je brol dan zelf eeuuuuh dat is het plan hoef je mij echt niet te vertellen
    5 nog te duur naar je zin verder zoeken mij niet lastig vallen dat je budget lager is
    6 vind je alles te duur ? zoek een andere hobby fotografie kost nu eenmaal geld

Re: vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder

Stefan,

Als je hier een topic start met als titel "vaste prijs wil zeggen prijs is vast te duur zoek verder" en je doet je beklag dat mensen afdingen dan zal er wel een deel van waarheid in zitten zeker?

Als je iets verkoopt met een vaste prijs is dit omdat je zelf vind dat de prijs voor beide partijen meer dan aanvaardbaar is en afdingen belachelijk is. Krijg je dan na verloop niemand die op je vaste prijs wil ingaan, en je enkel mensen krijgt die afdingen kan je 2 dingen doen. Koppig vast houden aan je vaste prijs of misschien toch onderhandelen met eventuele kopers.

Ik ben er zeker van dat als je hier op BD een correcte prijs op je spullen plakt deze vlot verkocht zullen geraken.
    Ik heb hier al regelmatig iets verkocht en na het onderhandelen over de prijs toch steeds tot een akkoord gekomen.

Toch nog veel succes met je verkoop.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Mijn oude baas (een wisselagent) zei altijd "kopen kan iedereen, het is verkopen dat moeilijk is".

Baseer je op de marktprijs en niet op je aankoopprijs of de som die je verwacht te krijgen.
      Een beetje marge moet je altijd nemen.
      Prijs moet overeengekomen zijn vooraleer je ter plaatse gaat.
      Tenzij de waar niet overeenkomt met wat beloofd werd vind ik afdingen ter plaatse not done.
      Er zijn inderdaad opkopers die altijd afdingen, die hou je WEL buiten met een vaste prijs.

De markt is slap, maar dan koop je ook minder duur in.
      Hier op BD verloopt het bijna altijd zeer prettig en correct.

Comment

Ik herken de situatie die TS beschrijft van Marktplaats.
        Er zijn altijd mensen die proberen gewoon af te dingen onder het motto 'wie niet waagt, wie niet wint'.
        Heeft niets met een te hoge vraagprijs te maken.
        Eerder ging ik wel in op die zever, ging uitleggen waarom ik de vraagprijs redelijk vond.
        Nu gaat een mail waarin de vraagprijs niet geaccepteerd wordt zonder antwoord de prullenbak in.
        Die zeveraars gaan maar bij de Aldi aan de kassa afdingen op de prijs van een kar boodschappen, niet meer bij mij.

Comment

Wat een verhitte gemoederen hier weer toch.
          Vragen staat vrij, antwoorden ook. De aanbieder vraagt, de koper probeert.
          Een eeuwenoud spel. Krijg je als verkoper een onzin-bieding, ga er dan niet op in.
          Zo simpel als iets, lijkt me toch ?
          En vaste prijzen ? Ook Electrabel dacht dat die bestonden.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Wat tracht je nu eigenlijk te bereiken met deze post?
            Denk je dat nu iedereen wel plots 'je vaste prijs' gaat willen betalen of misschien helemaal niet meer.
            Iets tweedehands verkopen is een spel van vraag en aanbod en daar wordt nu eenmaal afgepingeld.
            Niet tevreden = niet verkopen en soms blijft het dan in de kast liggen en heb je helemaal niets (ook al heb je het geld niet nodig)
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik denk dat het wat voorkomt van op 2dehands, 9lives.com, ...
              Daar hebben ze er enorm van weg.
              Stel, je verkoopt een object waarvan de 2dehandswaarde 100€ is en je verkoopt het via 9lives.
              -----
              Te koop: elektrische tandenborstel met 8gb ddr3 en 100mb/s wifi

Wegens aanschaf van een vals gebit verkoop ik mijn elektrische tandenborstel met 8gb ddr3 blablabla

Meeneemprijs: 150€
              Bieden loopt tot 25/01/2013, er geldt een anti-sniper regel van 15min na het laatste bod.

-----

Dit is een beetje het ebay systeem, de verkoper is dan nog altijd vrij om een (belachelijk) bod te negeren of niet.
              Het zit er dik in dat het 1ste bod 20€ zal zijn.
              Dit is de manier van verkopen op veel forums en raakt volgens mij wat ingeburgerd bij de mensen, het is dan frustrerend als je een object met een eerlijke prijs plaatst er toch veel mensen biedingen doen die maar een fractie van die prijs is.

Het is je recht om een vaste prijs te plaatsen, het is het recht van de koper om een bod te doen die je in je achterhoofd kan houden maar reacties als "hou je brol dan zelf" zijn toch wel kinderachtig

*edit: dit is niet om op de kap te zitten van 9lives, ik vind het een geweldig forum en heb er ook al verschillende zaken gekocht en verkocht ...
              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Anderzijds zijn er verkopers (ik bedoel niet de TS) die eens ze zelf in de positie van KOPER zitten, zich wel aan die praktijken schuldig maken... t Moet van de 2 kanten komen he.

Ik heb altijd chance gehad met 2e hands kopen en verkopen, behalve in een bepaalde winkel waar ik 279 euro kreeg voor mijn zo goed als nieuwe Canon 24-105 mm f4, die de week later voor het dubbel te koop stond op hun site !
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nagel op de kop Johan. Ik spreek hier ook niet in het geval van TS.
                  Maar er zijn er die in aankoop zoveel mogelijk afbieden om dan de week erna in verkoop zoveel mogelijk winst er op te maken .
                  Die personen vinden het niet erg om dan nog een maand te wachten tot als 'de gek die het er voor over heeft' wel koopt.

Ik ben tot nu toe van de meeste spullen afgeraakt, maar ik weet dat ik er de nieuwprijs niet meer voor zal krijgen.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    Als ik mijn meldingen bekijk weet 60 procent op het forum niet wat vaste prijs wil zeggen of zijn gewoon de dom om het te begrijpen
                    Ga verkopen op Ebay, 2dehands, Kapaza, fotobeurs.com enz. daar kan je de mensen niet uitkafferen als te dom.

Comment

Als mensen een bod doen dat je niet aanstaat, reageer dan niet of met een kort en beleefd "Nee".

Wat is het probleem...

Er kan mij zelfs niemand tegenhouden bij de bakker een bod van 1€ te doen op een brood.
                      Ik neem aan dat jij ook nooit vraagt om korting op een auto, huis, ... etc...
                      Hoe reageer je dan als de verkoper zich dan gewoon omdraait en weg loopt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Als mensen een bod doen dat je niet aanstaat, reageer dan niet of met een kort en beleefd "Nee".

Wat is het probleem...

Er kan mij zelfs niemand tegenhouden bij de bakker een bod van 1€ te doen op een brood.
                        Ik neem aan dat jij ook nooit vraagt om korting op een auto, huis, ... etc...
                        Hoe reageer je dan als de verkoper zich dan gewoon omdraait en weg loopt?
                        Of nu mensen dom zijn of slim, daar kijk ik niet naar
                        Het doel van een verkoop is te krijgen wat je wilt en als beide partijen tevreden zijn dan is de zaak opgelost.
                        Zo ben ik op nog geen week tijd mijn vorige tv kwijt geraakt en ook nog een mediaspeler.
                        En dat was voor mij de eerste keer dat ik zoiets gedaan heb.
                        En.... ik had ook vaste prijzen Misschien iets aan de lage kant maar 't kon me niet schelen.
                        Als ik nu NIETS had gedaan dan stonden of lagen die spullen hier nog

Mochten de aanbiedingen aan de belachelijke kant zijn geweest dan bleven de spullen hier of de Kringloopwinkel kon ze hebben
                        Menselijk gesproken zou ik me ook op mijn tenen getrapt voelen maar dan vertik ik het ook he.
                        Alles of niks in dat geval.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Wat is het probleem...

Ik vind het niet echt een probleem, maar ambetant.
                          Als verkoper geef je d.m.v. een vaste prijs aan dat je niet wil onderhandelen.
                          Als mensen dan toch willen onderhandelen negeren ze mijn wens om niet te onderhandelen en komt op mij onbeleefd over.
                          Als de verkoper wil onderhandelen staat er bij iets van 'vrij bieden' of 'vraagprijs'.

Maar doe je dan ook daadwerkelijk soms een bod van 1 € op een brood bij de bakker?
                          Of zou je je dan ongemakkelijk voelen?
                          Korting op een huis of auto kun je vragen omdat dit meestal niet gaat om een vaste prijs maar vraagprijs.
                          Je gaat toch ook geen korting vragen op een tank benzine, je weet dat de prijs van een liter benzine een vaste prijs is.
                          Hooguit kun je de goedkoopste pomp opzoeken maar onderhandelen bij de kassa...

Comment

Sjacheren, pingelen, iets van alle tijden, maar vooral van toepassing in sommige landen waar men het niet al te nauw neemt met prijs/kwaliteit van de koopwaar. In sommige landen vindt men het zelfs abnormaal als het niet wordt gedaan. Een manier van handelen dat de laatste jaren hier ook aan het gedijen is, allicht onder invloed van de invloei van malafide lui uit die bepaalde landen. Gelukkig hebben wij er hier op BD maar heel zeldzaam mee te maken. In een beperkte selecte kring als BD verwacht men het dus niet direct. Als het zich dan ook voordoet is het veel te erger.
                            Ik zie ook niet echt het probleem dat TS zich maakt, aangezien iedereen hier toch verondersteld wordt een en ander te weten over de waarde van de hier voorgestelde waar. Het gaat toch meestal om fotoapparatuur of bijhorigheden en de personen die ze verkopen hebben toch al op een bepaalde reputatie of vertoeven hier al een tijd op allerlei fora. Eens een profiel nakijken zegt ook al iets.
                            En bovendien is iedereen vrij van vragen wat ie wil en iedereen vrij van weigeren wt ie wil...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Ik vind het niet echt een probleem, maar ambetant.
                              Als verkoper geef je d.m.v. een vaste prijs aan dat je niet wil onderhandelen.
                              Als mensen dan toch willen onderhandelen negeren ze mijn wens om niet te onderhandelen en komt op mij onbeleefd over.
                              Als de verkoper wil onderhandelen staat er bij iets van 'vrij bieden' of 'vraagprijs'.

Maar doe je dan ook daadwerkelijk soms een bod van 1 € op een brood bij de bakker?
                              Of zou je je dan ongemakkelijk voelen?
                              Korting op een huis of auto kun je vragen omdat dit meestal niet gaat om een vaste prijs maar vraagprijs.
                              Je gaat toch ook geen korting vragen op een tank benzine, je weet dat de prijs van een liter benzine een vaste prijs is.
                              Hooguit kun je de goedkoopste pomp opzoeken maar onderhandelen bij de kassa...
                              Op één brood ga ik niet bieden, maar stel dat ik aankoper ben in een rusthuis of een hotel, ja dan ga ik over prijs en dienstverlening onderhandelen.

Ik denk dat het een mentaliteit is. Ik ken mensen die in iedere boetiek (liefst zelfstandig) korting vragen, en dat ook dikwijls krijgen.
                              Dat zijn dan meestal mensen die in hun beroep ook dagelijks moeten onderhandelen, en weten welke marges winkels hebben.

Als je niks vraagt krijg je niks, en het ligt net aan jezelf hoe ver je daar wil in gaan.

Comment

Working...
                              X