Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaan jullie USB compactflash cardreaders ook zo snel stuk? Firewire beter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gaan jullie USB compactflash cardreaders ook zo snel stuk? Firewire beter?

Ik heb al verschillende usb compactflash cardreaders gehad, maar steeds gaan die stuk na +-1j (electronica binnen werkt niet meer).
    Zowel enkel CF als all-in ones.

Zou zo'n firewire compactflash cardreader langer meegaan?

Werk liever met zo'n kaartlezertje dan telkens je camera met kabel te moeten vastmaken.
    Wat zijn jullie ervaringen?

Re: Gaan jullie USB compactflash cardreaders ook zo snel stuk? Firewire beter?

dit ga ik ook volgen want heb hetzelfde probleem al drie nieuwe lezers gekocht en de enigste die werkt is een vierde, oudere usb 1.0 (een merkloos maar stevig ding)
    nikon coolpix s9100

Comment

Heb er twee.
      Eentje van Hama (USB): goedkoop ding en werkt nog.
      Eentje van Sony (USB): werkt ook nog.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Toen ik 3 jaar geleden mijn eerste dslr had gekocht heb ik deze card reader erbij genomen. Inmiddels is het wel usb 3.0. En hij werkt nog altijd .
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Even hout vast houden, ik heb nog nooit een cardreader stuk gehad.
          Mvg,
          SW
          BD1071BE

Comment

Ik heb ook nog geen defecte geheugenkaartlezer gehad.
            Voor de CF kaartjes gebruik ik een Sandisk geheugenkaartlezer (alleen CF), ik weet niet meer wanneer ik die heb gekocht.

Ben je zeker dat het de electronica is die stuk gaat?
            De kans dat de contactpinnetjes plooien doordat het kaartje er niet helemaal recht voor zit is veel groter dan dat de electronica het begeeft.
            Daarom is een geheugenkaartlezer waar het CF kaartje vrij diep in gaat beter dan eentje waar het maar net in past om contact te maken.
            Als het kaartje er dieper in gaat dan komt het vanzelf recht voor de contactpinnetjes te zitten (nooit op een hoek duwen, duw in het midden zodat het zeker niet scheef komt te zitten voor de contactjes).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X