Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 - wat is het nut van een . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 8 - wat is het nut van een . . .

snelle opstart ( SSD ) als je daarna nog moet inloggen ?
    Enfin, "on the road" vind ik het wel nuttig/veilig dar je niet onmiddellijk toegang hebt tot je computer, maar thuis wil ik op de power knop drukken en onmiddellijk aan de slag kunnen gaan.
    Waarom hebben ze dit zo gemaakt ? Om "gemakkelijker" naar de Windows-shop te kunnen gaan ?
    Ik was nu zo gewoon om met gmail te werken, maar heb bij het opstarten van mijn Win 8 toch maar weer een hotmail-accountje aangemaakt.

Kan ik dat inloggen niet op een makkelijke manier aan/uitschakelen ?

( Misschien weer een "knopje" voor maken, Rudy ? )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Windows 8 - wat is het nut van een . . .

My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Merci, dat weten we ook alweer en niet zo moeilijk. Vind het ook vervelend om telkens een paswoord te moeten ingeven.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Yeps, dank U, Bottie - het is aangepast.

Comment

Nu, met Windows 8, kun je niet anders meer dan een paswoord te gebruiken. Maar met de vorige versies van Windows had dat weinig nut.

Wel, dat is niet helemaal waar. Je zal met dat paswoord de meeste mensen wel uit je Windows kunnen houden, maar iemand die er wat meer van kent hou je daar zeker niet mee tegen. Ik heb hier ook een USB-stick liggen waarmee ik kan opstarten en waarmee ik met enkele toetsaanslagen gewoon je paswoord kan wissen. Even resetten en windows start gewoon op.

Of dit ook werkt met Windows 8 weet ik eigenlijk niet, ik moet dat nog eens testen op mijn PC hier, maar zeker niet voordat ik nog eens een image file maak van mijn hard disk. Ik zou niet willen dat ik mijn eigen systeem laat crashen zonder een goede backup.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Nu, met Windows 8, kun je niet anders meer dan een paswoord te gebruiken. Maar met de vorige versies van Windows had dat weinig nut.
            Hoe bedoel je ?
            Ik heb hem nu toch ingesteld dat ik geen wachtwoord meer ingeef ? Enfin, ik heb het tijdelijk uitgeschakeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Hoe bedoel je ?
              Ik heb hem nu toch ingesteld dat ik geen wachtwoord meer ingeef ? Enfin, ik heb het tijdelijk uitgeschakeld.
              Als je die stappen hebt gevolgd die worden aangegeven via de Google link. Dan zit er dus nog altijd een paswoord in je systeem. Is ook nodig om in te loggen op de cloud van Microsoft als je je live account zou gebruiken om kunnen gebruik te maken van alle online mogelijkheden van Windows 8.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Jaja, dat begrijp ik. Maar wat zijn dan de online voordelen van Windows 8 ?

- Ik heb dropbox en ik koop niets in hunne winkel

Maar misschien zijn er nog veel andere dingen die ik nog niet ken, vandaar mijn vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Jaja, dat begrijp ik. Maar wat zijn dan de online voordelen van Windows 8 ?

- Ik heb dropbox en ik koop niets in hunne winkel

Maar misschien zijn er nog veel andere dingen die ik nog niet ken, vandaar mijn vraag.
                  Tja, ik maak gebruik van hun App Store. Op dit moment enkel de Free stuff. Maar moest daar ooit een app in opduiken die ik echt kan gebruiken, dan zou ik daar wel voor betalen.

Een ander voordeel, iets dat ik al kon gebruiken in Live Mail, is het delen van mijn agenda over al mijn toestellen. Windows 8 verwittigd nu zelfs als er een nieuwe E-mail opduikt in mijn hotmail account. Laat mijn afspraken zien op verschillende plaatsen. De Skype app zorgt ervoor dat ik nu altijd online ben, maar ik zou daarvoor nog een Skype phone willen gaan kopen, omdat ik nu nog altijd mijn koptelefoon moet inpluggen voor ik opneem. En daar Live Messenger stopt op 15 maart zal de Skype app nog interessanter maken om contact te houden met vrienden.

Ook zie ik in de toekomst de X-Box games komen naar de gewone PC. Naar het schijnt zou de nieuwe X-Box Windows 8 als OS hebben. Dus zie ik de wereld van online games langzaam samenvloeien voor het X-Box gedeelte. Ik heb nu al een X-Box live account aangemaakt via mijn Windows 8. Nu vooral voor de free games, maar dat zal over tijd ook wel weer uitbreiden naar de betalende games vermoed ik. Zo af en toe kan ik mij nog wel eens uitleven met zo een spel.

Ik heb ook Dropbox en gebruik hun app in Windows 8. En ik heb ook SkyDrive en Box. Je kan nooit genoeg online GB hebben voor stuf op te zetten dat je wilt delen tussen al je toestellen. Dropbox gebruik ik vooral voor mijn fotografie, en SkyDrive gebruik ik voor mijn documenten. Box is op dit moment nog leeg.

En er zullen nog zoveel andere mogelijkheden zijn en komen als je inlogt met je Live Account.

De enige bedenking die je er bij moet maken, is ivm de privacy. Persoonlijk heb ik geen probleem dat zij volgen wat ik online doe. Maar ik vermoed dat er wel mensen zijn die hierover anders zullen denken. Voor die mensen heb je nu in Windows nog altijd de mogelijk om in te loggen zonder een live account te gebruiken. Ik heb dat tijdens die preview versie van Win8 ook gedaan, maar de interactiviteit die is toegevoegd aan Win8 is toch wel handig vind ik.

Dus, tja, wat is het nut er nu van? Dit zal elke persoon individueel moeten invullen denk ik. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Veel van die links verwijzen toch naar bizarre inhoud zelle ... moeilijk doen als gemakkelijk ook kan.

Simpelste is naar rechter onderhoek gaan en daar in de menu gaan naar Instellingen => PC instellingen wijzigen => Gebruikers => Overschakelen naar Lokaal account
                    Volgende reboot is alles weer zoals voordien met andere Windows versies.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Veel van die links verwijzen toch naar bizarre inhoud zelle ... moeilijk doen als gemakkelijk ook kan.

Simpelste is naar rechter onderhoek gaan en daar in de menu gaan naar Instellingen => PC instellingen wijzigen => Gebruikers => Overschakelen naar Lokaal account
                      Volgende reboot is alles weer zoals voordien met andere Windows versies.
                      Maar dan moet je nog altijd je paswoord ingeven als je je PC opzet. Die links verwijzen naar een mogelijkheid om je paswoord te behouden maar ervoor zorgt dat windows er niet meer komt om vragen maar dat hij hem zelf voor jou invult bij het opstarten.

Ik doe dat hier ook zo, omdat ik nogal wat folders deel op het netwerk en ik mijn PC soms via een WakeOnLan opdracht opstart vanuit de living. Zodoende start hij dan dadelijk door tot aan zijn Modern UI en blijft hij niet hangen op het lock scherm van Win8. Niet dat dit echt nodig is, maar ik vind dat wel handig.

En de keuze om lokaal te blijven of om in te loggen via je Live Account. Dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik heb voor de laatste gekozen omdat ik soms wel eens minesweeper of één van hun kaart spelletjes speel en die moet je nu via hun App Store downloaden.
                      Mvg,
                      Rudy Mas

Comment

Maar dan moet je nog altijd je paswoord ingeven als je je PC opzet.
                        Ik heb simpelweg mijn accounttype naar lokaal gezet zoals beschreven en ik moet helemaal GEEN paswoord ingeven als ik mijn pc start en die gaat automatisch door naar de startpagina met de gekende blokjes en niet op het lockscherm.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik heb simpelweg mijn accounttype naar lokaal gezet zoals beschreven en ik moet helemaal GEEN paswoord ingeven als ik mijn pc start en die gaat automatisch door naar de startpagina met de gekende blokjes en niet op het lockscherm.
                          Waarschijnlijk omdat je op je gewoon account geen paswoord hebt ingesteld. Als je geen thuis netwerk hebt, heb je dat ook niet echt nodig.

Zo werkte ik heel vroeger ook, maar sinds ik lokaal enkele PC's en laptops in het netwerk heb staan, wil ik toch een beetje mijn eigen data beveiligen. De rest van de familie moet niet aan alles van mij kunnen.

Je kan dit simpel testen. Even <windows-key>-L drukken om je PC in lock te zetten. Waarschijnlijk zul je dan kunnen inloggen zonder dat je een paswoord moet ingeven.
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Waarschijnlijk omdat je op je gewoon account geen paswoord hebt ingesteld. Als je geen thuis netwerk hebt, heb je dat ook niet echt nodig.

Zo werkte ik heel vroeger ook, maar sinds ik lokaal enkele PC's en laptops in het netwerk heb staan, wil ik toch een beetje mijn eigen data beveiligen. De rest van de familie moet niet aan alles van mij kunnen.

Je kan dit simpel testen. Even <windows-key>-L drukken om je PC in lock te zetten. Waarschijnlijk zul je dan kunnen inloggen zonder dat je een paswoord moet ingeven.
                            Lukt niet
                            Vind dat trouwens geen ramp.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Lukt niet
                              Vind dat trouwens geen ramp.
                              Bedankt voor de info. Ik had dat namelijk nog nooit geprobeerd op een systeem zonder paswoord, en daar ik hier overal een paswoord heb, kon ik dat dus niet testen of ik zou mijn paswoord moeten verwijderen en daar had ik geen goesting in.

Ik vind dat wel handig die lock functie. Gebruikte dat op het werk veel als ik mijn plaats verliet, dan konden de pottenkijkers niet met mijn werk gaan lopen. Niet dat we elkaar niet hielpen, maar soms was er een beetje competitie onderling als we werkten aan dingen gericht naar de toekomst. Dit hield ons scherp om nieuwe dingen te leren en de baas was daar ook altijd blij mee nadien.
                              Mvg,
                              Rudy Mas

Comment

Working...
                              X