Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra 1.3 Ecoflex 95pk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opel Astra 1.3 Ecoflex 95pk

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    wat de overname betreft hangt een beetje af welke staat deze zich bevind en de aantal km dat erop zitten en natuurlijk ook de leeftijd.
    Huidige Astra is van februari 2006 (dus bijna 7 jaar), 140.000 km en de staat is gewoon perfect, zowel binnen- als buitenkant. 'Enjoy' uitvoering met als opties elektrische ruiten achteraan, automatische airco, voorstoelen met lendensteun en armsteun, volwaardig reservewiel. Ongevalvrij.

Ik rij zoals gezegd 50km per dag, 25 heen, 25 terug. Daarvan is er zo'n 15km autosnelweg.
    Een zware motor moet ik niet meer hebben, te zwaar voor de portemonnee. Een 1.7 is het hoogste dat ik ga. Veel vermogen betekent ook snellere bandenslijtage. 95pk lijkt me meer dan genoeg, het is gewoon het feit dat de cylinderinhoud klein is. Zoals ik zei, m'n pa heeft een Meriva (vorig model) met een 1.7 CDTI van 100pk, slechts 5 pk verschil met die 1.3. Die 1.3 zou dan bijna dezelfde prestaties moeten neerzetten als de 1.7 100 pk. Of zie ik het verkeerd ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

een paar jaar geleden met dezelfde astra gereden (1.3 cdti), enkele weken, als vervangwagen. Nooit meer! Hopeloos, veel te weinig vermogen, al leek het op papier genoeg. Mijn normale wagen toen was een VW Jetta met 105pk, en die vond ik meer dan snel en krachtig genoeg. Terwijl dat toch nauwelijks een racemonster is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Huidige Astra is van februari 2006 (dus bijna 7 jaar), 140.000 km en de staat is gewoon perfect, zowel binnen- als buitenkant. 'Enjoy' uitvoering met als opties elektrische ruiten achteraan, automatische airco, voorstoelen met lendensteun en armsteun, volwaardig reservewiel. Ongevalvrij.

Ik rij zoals gezegd 50km per dag, 25 heen, 25 terug. Daarvan is er zo'n 15km autosnelweg.
        Een zware motor moet ik niet meer hebben, te zwaar voor de portemonnee. Een 1.7 is het hoogste dat ik ga. Veel vermogen betekent ook snellere bandenslijtage. 95pk lijkt me meer dan genoeg, het is gewoon het feit dat de cylinderinhoud klein is. Zoals ik zei, m'n pa heeft een Meriva (vorig model) met een 1.7 CDTI van 100pk, slechts 5 pk verschil met die 1.3. Die 1.3 zou dan bijna dezelfde prestaties moeten neerzetten als de 1.7 100 pk. Of zie ik het verkeerd ?
        Ik vrees dat je dat verkeerd "kan" zien. Het hangt voornamelijk af van de koppelkromme van de motor. In principe is dat voor de meeste turbodiesels nu redelijk gelijklopend maar toch zijn er verschillen. De polo van mijn zus (1.6 TDI) en mijn golf (1.9 tdi) hebben beide 90 pk (en ongeveer evenveel koppel bij ongeveer hetzelfde lage toerental), en toch voel je duidelijk dat die golf bij lage toeren meer goesting geeft dan die polo. Als je doortrekt is die polo wel sneller, omdat het ding lichter is. Maar bij lage toeren is het ding redelijk futloos.
        Persoonlijk vind ik een 1.3 in een dergelijke auto te licht. Heb toen ik mijn golf kocht (6.5 jaar geleden), ook met de astra gereden in 1.3 versie en dus de Golf gekocht...
        Maar dergelijke lichte motoren zullen steeds meer voorkomen. Ford haalt uit een 1 l. 3 cilinder nu 125 pk (benzine) en blijkbaar voel je daar niet dat het maar een 1 l. is. Die technologie wordt uiteraard steeds beter. VW haalt uit zijn 1.4 TSI nu ook 140 pk (vroeger 160, maar ze hebben de compressor eruit gezwiept). Dat is uiteraard iets anders dan mijn poloke van 60 pk uit dezelfde inhoud (dat was dan zonder turbo).
        Mijn volgende wordt in elk geval een benzine (wegens te weinig kilometer). Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Als mijn vrouw rijdt moet de weg wel verder vrij zijn dan als ik rij.

Walter
          D850

Comment

Working...
          X