Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Serieuze journalist gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Serieuze journalist gezocht

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    ...........
    De reden waarom ik het op BD vraag, is omdat ik in het verleden al met veel dingen geholpen werd via BD.
    Ik heb zelfs mijn boekhouder via iemand op BD!
    aha...dank voor de toelichting.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      En hoe kom jij aan + 126.000 berichten bouk.
      slom pom..!
      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Dat ze Maurice Dewilde maar uit zijn graf halen, die maakte d'r werk van
        "Waar waart gij.....???"

Inderdaad, Wat TV betreft: Volt, geschreven pers: De standaard, De Morgen, Humo.

@droopy007:
        Wat er mis is met Story? Tja.... als je dat al moet vragen
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          "Waar waart gij.....???"

Inderdaad, Wat TV betreft: Volt, geschreven pers: De standaard, De Morgen, Humo.

@droopy007:
          Wat er mis is met Story? Tja.... als je dat al moet vragen
          Zijn verhaal & story & levensloop was onlangs nog te zien op Canvas.
          Heerlijk! In dat stadion in Chili...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Laat hier net een berichtje staan van iemand van de VRT bij "Waar lagen jullie", misschien al een eerste stap?
            Niet mijn type programma maar het lijkt me een typische Koppen onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Alle wegen leiden naar BD Bouk . . . De TS zal dit niet enkel hier gepost hebben, daar ben ik vrij zeker van. Maar BD wordt door duizenden mensen bezocht, je weet nooit wat er hier uit de bus valt qua nuttige informatie . . . en daarbij, fotografie en journalistiek zijn echt wel aan elkaar verbonden he . . .
              Inderdaad, als ik google kom ik haast altijd op BD uit. Lang leve BD !!
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Inderdaad, als ik google kom ik haast altijd op BD uit. Lang leve BD !!
                Niet vergeten dat Google jou zoekprofiel bijhoudt en je hierdoor naar BD brengt, een persoon die dezelfde zoekstring ingeeft zou wel eens totaal andere sites voorgesteld kunnen krijgen als hij andere interesses heeft.

Comment

Ik kan je niet aan een serieuze journalist helpen, maar heb gisteren toevallig wel een gehandicapte vrouw (elek. rolstoel) met hulphond tegengekomen in de bus (lijn 21, STIB in Brussel). Chauffeur hielp netjes mee om deze mevrouw aan haar halte uit de bus te laten, zelfs terwijl dat voor hem een paar minuten vertraging opleverde. Dus af en toe lukt het wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Niet vergeten dat Google jou zoekprofiel bijhoudt en je hierdoor naar BD brengt, een persoon die dezelfde zoekstring ingeeft zou wel eens totaal andere sites voorgesteld kunnen krijgen als hij andere interesses heeft.
                    klopt, ik krijg vaak een heel andere site.
                    grt,bouk.

Comment

Ik heb lang in de sector gewerkt. Veel met mensen met rolstoelen op vakantie
                      geweest. Dikwijls lange brieven vol aanklachten geschreven. Terrassen waarop
                      ze ons weigerden te bedienen, vanwege niet appetijtelijk; niet in Griekenland
                      maar in ons eigenste Brugge. Treinen die ons weigerden mee te nemen, waar
                      totaal geen voorziening was om mensen in een rolstoel in het voertuig te helpen.
                      Vliegtuigen waar we als eerste moesten instappen, laatste er uit, en de persoon
                      in de rolstoel moest altijd aan venster zitten, omdat indien er iets gebeurde, hij
                      of zij de gang niet zouden blokkeren. Hotels toegankelijk voor rolstoelen, ja de
                      kamers wel, de eetzaal wel, de douches wel, maar het hotel zelf lag 3 trappen
                      omhoog. Ach, duizenden voorbeelden. Vooroordelen. Beledigingen. Discriminatie.
                      Ik heb lang gedacht er een boek over te schrijven. Maar uit al die brieven heb ik
                      geleerd dat het niemand een moer interesseerde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        ...

Vliegtuigen waar we als eerste moesten instappen, laatste er uit, en de persoon
                        in de rolstoel moest altijd aan venster zitten, omdat indien er iets gebeurde, hij
                        of zij de gang niet zouden blokkeren. ...
                        Ja, maar dit maakt toch logica, nee? Nuchter bekeken is iemand die niet zelfstandig kan stappen een gevaar voor de andere passagiers bij een evacuatie. In blinde paniek is er het overlevingsinstinct van de mens die boven komt en staat er voor hun iemand die niet kan stappen zal deze vertrappeld worden, aan de kant geduwd, ... Fraai is het allemaal niet maar 100'den voorbeelden tonen dit aan dat het dan elk voor zich wordt en ze op zo'n moment en grotere kans op overleven hebben als ze als laatste geëvacueerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Ja, maar dit maakt toch logica, nee? Nuchter bekeken is iemand die niet zelfstandig kan stappen een gevaar voor de andere passagiers bij een evacuatie. In blinde paniek is er het overlevingsinstinct van de mens die boven komt en staat er voor hun iemand die niet kan stappen zal deze vertrappeld worden, aan de kant geduwd, ... Fraai is het allemaal niet maar 100'den voorbeelden tonen dit aan dat het dan elk voor zich wordt en ze op zo'n moment en grotere kans op overleven hebben als ze als laatste geëvacueerd worden.
                          Natuurlijk. Ik snap dat ook wel. Langs de andere kant heeft de persoon
                          in kwestie al zo veel nadelen (handicaps) in zijn leven dat hij de eerste
                          is die ik zou willen redden.
                          Daar zal ik wellicht niet de kans toe hebben als hij aan het venster zit,
                          ergens midden in een rij, want die mensen voor of achter (dicht bij een
                          trap) zetten, komt niet bij ze op.
                          Natuurlijk niet: zij moeten hem niet ter plaatse "slepen". Vaak genoeg
                          meegemaakt dat ze niet eens een handje helpen als je weer eens met
                          iemand door de gang sleurt. Het is al ieder voor zich voor een catastrofe.
                          Enfin, als ik de dames en heren van die vliegmaatschappij bezig hoorde,
                          mochten we ons gelukkig prijzen dat we mee mochten. Want eigenlijk
                          hoorde het niet, zo'n mensen in een vliegtuig, zo'n mensen op vakantie.

Comment

@doudeke
                            ken dit gevoel.....alle "sensiblilserings" campagnes ten spijt......met een rolstoelpatient kom je nergens
                            alsof je hun wereldje indringt...hier in de kuip van gent zijn bijna alle toiletten o de 1ste verdieping......of in de kelder
                            ga dan maar eens een terrasje doen...op de vrijdagmarkt ja, dan kan ik met mama naar de openbare parking via de lift naar het openbare toilet....
                            pffff wordt er soms horendul van
                            maar ik laat me niet kisten....ga er zeker tegenaan
                            groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                              @doudeke
                              ken dit gevoel.....alle "sensiblilserings" campagnes ten spijt......met een rolstoelpatient kom je nergens
                              alsof je hun wereldje indringt...hier in de kuip van gent zijn bijna alle toiletten o de 1ste verdieping......of in de kelder
                              ga dan maar eens een terrasje doen...op de vrijdagmarkt ja, dan kan ik met mama naar de openbare parking via de lift naar het openbare toilet....
                              pffff wordt er soms horendul van
                              maar ik laat me niet kisten....ga er zeker tegenaan
                              Ja, ik ken dat gevoel. Gent is al erg, maar een stad als Boulogne Sur Mer in
                              Frankrijk nog veel erger. Alsof het godvergeten plicht is om een toilet in de
                              kelder te hebben.
                              En dan maar zoeken terwijl de nood hoog is. Ach, we hebben ook wel veel
                              gelachen en plezier gemaakt. Zo heb ik eens een meisje dat dringend moest
                              op de nek genomen en naar beneden gedragen. Hadden we de verkeerde
                              deur genomen en kwamen in de kelder terecht. Gelukkig vonden we daar
                              een emmer.

Voor de middenstand is het ook niet altijd gemakkelijk. Zo hebben ze hier in
                              Brugge ooit iemand verplicht om een groot gehandicapten w.c. te installeren.
                              Een dure operatie voor een klein restaurant.
                              Maar goed de man was voor en deed het. Zo was hij eindelijk rolstoeltoegan-
                              kelijk en kwam als dusdanig in de gidsen terecht. Klein probleempje, echter.
                              De voordeur van zijn zaak was niet breed genoeg om een rolstoel binnen te
                              laten. Van de stad Brugge kreeg hij geen toestemming om daar iets aan te
                              veranderen. Historische karakter van de stad.
                              Zat hij daar met zijn mooi, groot toilet en aanbeveling rolstoeltoegankelijk te
                              zijn. Tsja.

Ik had dat boek misschien toch moeten schrijven...

Comment

Ik meen me toch te herinneren dat er niet zolang geleden iets op tv geweest is hierover.
                                Dit ging volgens mij over het feit dat je persé moest reserveren voor de bus waar je mee mee ging.
                                En dit was dan ook zo'n hekel punt omdat sommige chauffeurs dan toch niet de moeite wilden nemen.
                                Maar er waren er ook die een rolstoeler meenamen en hielpen ondanks geen reservatie.
                                Feit is wel dat er bus moet zijn waar zij in kunnen. Dus die reservatie snap ik wel ergens.
                                Ik weet wel niet meer bij welk programma dit was.
                                We hebben (ik en een vriend) in het verleden ook eens een lokale reportage gemaakt over de toegankelijkheid van rolstoelen.
                                Dat was een opdracht bij de kursus video. Dan wel alleen hier in het dorp bij lokale winkels en openbare gebouwen.
                                We hebben wat afgelachen maar ook gemerkt dat het verdomd moeilijk is.
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                                X