Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Via DVD-SHRINK van een ISO -file een DVD-file maken (Audio_TS en Video_TS) - SNELHEID

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Via DVD-SHRINK van een ISO -file een DVD-file maken (Audio_TS en Video_TS) - SNELHEID

Amai mijne frak, even een simpel testje gedaan door een ISO-file in DVD-SHRINK om te zetten in een DVD-file.
    ( dus niet op DVD branden, gewoon de files )

Ik bespaar jullie de technische specificaties van zowel de oude als de nieuwe computer.

1) Op mijn oude desktop die onder XP werkt en die, al zeg ik het zelf, nog redelijk performant is.
    Verwerkingstijd = 4 minuten 49 seconden

2) Op mijn nieuwe laptop
    Verwerkingstijd = 2 minuten 3 seconden

Op zich niet wereldschokkend, maar nu een extra testje.

Ik zet de ISO op mijn SSD en laat de DVD-files ook naar de SSD schrijven...

Verwerkingstijd = 54 seconden ! ! !

Nu mijn vraag: de SSD had ik vooral bedoeld om het OS op te zetten, maar daar de SSD toch groot genoeg is,
    zou ik die zeker voor zulke dingen willen gebruiken.
    Ook om zelf gemaakte video's te renderen, want dat duurt ook nogal lang.

Natuurlijk als "werkschijf", eenmaal alles gemaakt is, gaat dat naar de data-schijf.

Moet ik iets speciaal doen om die SSD te "onderhouden" of gaat Windows 8 daar mooi zorg voor dragen ?
    Last edited by Alfa Centauri; 5 januari 2013, 18:39.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Via DVD-SHRINK van een ISO -file een DVD-file maken (Audio_TS en Video_TS) - SNEL

Je mag zelfs niets ondernemen om die SSD te onderhouden want een SSD behoeft geen onderhoud. Defragmenteren ook niet dus.
    Wat je best doet is het programma dat bij je SSD geleverd werd, uitvoeren. Dit programma zorgt ervoor dat sommige programma's en instellingen aangepast worden om zo de leeftijd van je SSD te verlengen.
    Je hoeft je zeker geen zorgen te maken over de levensduur van je SSD, die zal waarschijnlijk wel je computer zelf overleven.
    Hoehel eens op SSD, je zal er heel wat over vinden!

Comment

Re: Via DVD-SHRINK van een ISO -file een DVD-file maken (Audio_TS en Video_TS) - SNEL

Die SSD heeft DELL er in gestoken en ik zie niet zo direct gerelateerde soft.

Het is een 256 GB SSD ( SATA 6.0Gbps ) van SAMSUNG

Model: MZ - 7PC256D

Comment

Het enige wat je kan doen om het ding te onderhouden is zo een 10% van de disk niet te partitioneren. De disk helemaal vol zetten is ook geen goed idee. Als je aan 80% blijft zitten dan ga je niet snel in de problemen komen wat snelheid betreft.

Het snelheidsmonster voor een desktop lijkt me:
        SSD voor het OS
        SSD van 40GB als swap
        SSD als werkdisk (photoshop en deze toestanden)
        IDE voor storage
        NAS als backup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Het enige wat je kan doen om het ding te onderhouden is zo een 10% van de disk niet te partitioneren. De disk helemaal vol zetten is ook geen goed idee. Als je aan 80% blijft zitten dan ga je niet snel in de problemen komen wat snelheid betreft.

Het snelheidsmonster voor een desktop lijkt me:
          SSD voor het OS
          SSD van 40GB als swap
          SSD als werkdisk (photoshop en deze toestanden)
          IDE voor storage
          NAS als backup
          Het is een laptop, maar ik heb 3 (eventueel 4) plaatsen om opslagmedia te installeren:

Support for four storage devices: one 2.5" drive in easy eject drive bay; one 2.5" drive in internal bay; one 2.5" in optical bay caddy
          ; one solid state Mini-Card; Dell Fast Response Free Fall Sensor standard
          • 7200rpm SATA 3Gb/s hard drive from 320GB up to 750GB; 7200rpm 320GB FIPS Certified Self Encrypting Drive
          • SSD (Solid state drive) from 128GB to 512GB SATA 6Gb/s
          • 128GB or 256GB Solid State Mini-Card secondary storage device
          Optional RAID 0 or 1 (requires minimum of two storage devices); Optional RAID 5 (requires minimum of three storage devices)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Die SSD heeft DELL er in gestoken en ik zie niet zo direct gerelateerde soft.

Het is een 256 GB SSD ( SATA 6.0Gbps ) van SAMSUNG

Model: MZ - 7PC256D
            Indexeren uitzetten
            prefetch idem
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

En waar staan die 2 knopjes, Theo?
              Of moet ik in de registry gaan knoeien!

Comment

En waar staan die 2 knopjes, Theo?
                Of moet ik in de registry gaan knoeien!
                Kijk naar de "Eigenschappen" van schijf C. > indexeren uitvinken.

*prefetch.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Dat is goed voor de levensduur van de ssd, maar eigenlijk steek je die dingen om aangenaam te werken. Voor de prijs moet je het tegenwoordig ook al niet meer laten.

Comment

Dat is goed voor de levensduur van de ssd, maar eigenlijk steek je die dingen om aangenaam te werken. Voor de prijs moet je het tegenwoordig ook al niet meer laten.
                    Daar doen we het voor
                    Die 10% reserve zou ook niet meer nodig zijn. Heb ik van een goede kennis en ex-BD-er
                    Toch bij een SDD van Intel.
                    Ik zeg het nog eens: die Toolbox van Intel is zijn geld waar omdat die bevestigd (of niet) dat de SSD optimaal wordt gebruikt.

Mocht het nodig zijn: wissen of formateren is niet voldoende om een SSD optimaal te gebruiken.
                    Ik gebruik daar Gparted Magic voor, die maakt de SSD volledig leeg.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Die SSD's hebben al een deel dat niet gepartioneerd is, dat hebben ze altijd al gehad en dit wordt gebruikt om de levensduur te verlengen. Je kan dus zelf de levensduur nog wat verlengen, maar voor de werking is het niet nodig.

Als je weet hoe een SSD werkt zou ik wel aanraden om het ding niet helemaal vol te zetten, want dat ga je wel merken aan de snelheid.

Comment

Die SSD's hebben al een deel dat niet gepartioneerd is, dat hebben ze altijd al gehad en dit wordt gebruikt om de levensduur te verlengen. Je kan dus zelf de levensduur nog wat verlengen, maar voor de werking is het niet nodig.

Als je weet hoe een SSD werkt zou ik wel aanraden om het ding niet helemaal vol te zetten, want dat ga je wel merken aan de snelheid.
                        Heb ik met een harddisk ook nooit gedaan. Altijd (getracht ) 1/4 vrij te houden.

Comment

Wel ik was misschien niet duidelijk.
                          Ik ben gewoon bang dat de goede (lees SNELLE ) werking van de SSD op den duur zal worden aangetast.
                          Maar als ik het goed begrijp, dient die PREFTECH net om sneller te werken.
                          Afblijven dus ?

En dat indexeren uitvinken ? Doe ik dat nu of niet ?

Comment

Wel ik was misschien niet duidelijk.
                            Ik ben gewoon bang dat de goede (lees SNELLE ) werking van de SSD op den duur zal worden aangetast.
                            Maar als ik het goed begrijp, dient die PREFTECH net om sneller te werken.
                            Afblijven dus ?

En dat indexeren uitvinken ? Doe ik dat nu of niet ?
                            Beslissen in jou plaats kan ik of kunnen wij niet
                            Probleem = zekerheid he.
                            Probleem = opzoeken, lezen EN begrijpen
                            Ontleed het woordje "pre fetch" eens.
                            Je zegt zelf dat die prefetch dient om sneller te werken...dat is juist en van toepassing op de binnenkort "oudere" harde schijven.
                            Ken je één harde schijf die kan concurreren met een SSD?
                            Eigenlijk komt het er op neer dat prefetch bij een SSD geen zin heeft
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Sorry Theo, ik had het ook nog eens verkeerd gelezen
                              Dus, OK, pre fetch ( zie als we het splitsen, leest het makkelijker ) uitschakelen want het heeft weinig nut.
                              En wat winnen we dan daarmee ? Maar dan moet deze dummie in de registry duiken

En het indexeren ? Uitvinden is makkelijker. Maar doen of niet ?

( ik zal onze gemeenschappelijke vriend es mailen, want het is er nog altijd niet van gekomen )

Comment

Working...
                              X