Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje USB kvm switch.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje USB kvm switch.

Het zit zo, binnenkort komt mijn nieuwe computer binnen, ik zou terug een
    KVM switch (ditmaal op usb) willen kopen en installeren, maar ik zit hier met een paar vragen,
    zal dat werken op twee verschillende Windows versies (XP en WIN 7) bovendien wil ik
    op die nieuwe WIN 7 PRO computer ook nog mijn Wacom intuos3 tablet blijven gebruiken, iemand ervaring ?

Ik wil ook alleen maar een KVM voor toetsenbord en muis, niet voor de schermen ook hier aanraders welke KVM ik het beste kan kopen ?

Groetjes, Geert.

Re: Vraagje USB kvm switch.

Geert, ga eens naar de site van Belkin en klik op de Wizard (klik)
    Daar ga je zo naar de beste oplossing van uw samengesteld systeem.
    De Intuos 3 zal zeker werken onder Win7.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Geert, ga eens naar de site van Belkin en klik op de Wizard (klik)
      Daar ga je zo naar de beste oplossing van uw samengesteld systeem.
      De Intuos 3 zal zeker werken onder Win7.

Grtz, RF
      Bedankt Luc, de monitor uit en ingangen gewoon niet gebruiken zal dus geen probleem zijn ?

Comment

Ikzelf heb een Belkin SOHO (met usb (voor klavier en muis, niet voor usb apparaten) en audio) en ben hiervan heel tevreden.

Voor de monitors heb ik toch één geconnecteerd aan de kvm. De beste/belangrijkste monitor echter rechtstreeks via dvi aan mijn hoofdcomputer.
        Lijkt me toch altijd handiger om het scherm te sharen tussen de computers.

Een tijdje geleden wel problemen gekregen met de keyboard aansturing en heb nu ook een keyboard per computer.
        Misschien dat ik eens moet proberen om de firmware van de kvm eens te herinstalleren of te vernieuwen om te kijken of het keyboard probleem dan opgelost is.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
          Ikzelf heb een Belkin SOHO (met usb (voor klavier en muis, niet voor usb apparaten) en audio) en ben hiervan heel tevreden.

Voor de monitors heb ik toch één geconnecteerd aan de kvm. De beste/belangrijkste monitor echter rechtstreeks via dvi aan mijn hoofdcomputer.
          Lijkt me toch altijd handiger om het scherm te sharen tussen de computers.

Een tijdje geleden wel problemen gekregen met de keyboard aansturing en heb nu ook een keyboard per computer.
          Misschien dat ik eens moet proberen om de firmware van de kvm eens te herinstalleren of te vernieuwen om te kijken of het keyboard probleem dan opgelost is.

Mvg

Steven
          Dat lijkt mij wel iets Steven, ziet er behoorlijk spul uit.

Bijzonderste voor mij is met één toetsenbord en muis te kunnen werken, voor het scherm zie in dan wel problemen
          omdat deze per computer worden gecalibreerd.

Geert.

Comment

Misschien dat u met deze geholpen bent, niet goedkoop eh.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Misschien dat u met deze geholpen bent, niet goedkoop eh.

Grtz, RF
              Inderdaad niet goedkoop Luc, zijn dezelfde als Steven voorsteld,
              met die DVI en audio switch vind ik het wel handig,
              maar ik zit nog steeds met de vraag of calibratie dan mogelijk is met één scherm op twee computers,
              of moet je dan een keuze maken welke computer voorrang heeft qua calibratie, mischien deze calibreren
              en de tweede gewoon zijn loop laten doen zonder nog aan de instellingen van je scherm te wijzigen ???
              Ik calibreer mijn schermen met een Gretagmacbeth Ione Pro DEZE
              Ik vind er echter weinig over terug wat betreft de bediening om over te schakelen, is dat ook een toetsencombinatie
              of hebben die twee grote knoppen ook een functie ?

Comment

Volgens mij zal maar op een PC een ICC profile kunnen aangemaakt worden daar dit op de PC wordt opgeslagen waar de X-Rite aanhangt en waar de software is geïnstalleerd.
                Het zijn bovendien waarschijnlijk ook nog eens twee verschillende VGA kaarten?

Grtz, RF

Comment

Volgens mij zal maar op een PC een ICC profile kunnen aangemaakt worden daar dit op de PC wordt opgeslagen waar de X-Rite aanhangt en waar de software is geïnstalleerd.
                  Het zijn bovendien waarschijnlijk ook nog eens twee verschillende VGA kaarten?

Grtz, RF
                  Op beide computers een ICC profile aanmaken is toch geen probleem Luc,
                  maar eenmaal je dat op de ene hebt gedaan mag je niets meer aan je scherminstellingen
                  meer veranderen, daar zit volgens mij het probleem.
                  Ik laat mijn X rite toch niet aangesloten hangen, of ik deze nu op computer één of twee wordt ingeplugd
                  maakt niets uit, als de software er maar opstaat, als ik op computer twee de ganse procedure laat doorlopen
                  zonder maar iets meer te wijzigen op het scherm zelf, dan zal hij daar zeker een profile aanmaken, maar of het resultaat
                  er op zal gelijken, daar twijfel ik aan, bijzonder omdat het twee heel verschillende schermkaarten zijn.

Comment

Ach zo, ik laat mijn X-Rite i1 altijd aangesloten omdat die de lichtomstandigheden meet.
                    Maar als u dat niet doet dan zal dit waarschijnlijk geen problemen geven het verschil in VGA kaarten zal wel heel miniem zijn op het resultaat.
                    Maar, BTW, lees dit ook eens. Misschien heb je daaraan al genoeg? Zelf niks ervaring mee hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Op beide computers een ICC profile aanmaken is toch geen probleem Luc,
                      maar eenmaal je dat op de ene hebt gedaan mag je niets meer aan je scherminstellingen
                      meer veranderen, daar zit volgens mij het probleem.
                      Ik laat mijn X rite toch niet aangesloten hangen, of ik deze nu op computer één of twee wordt ingeplugd
                      maakt niets uit, als de software er maar opstaat, als ik op computer twee de ganse procedure laat doorlopen
                      zonder maar iets meer te wijzigen op het scherm zelf, dan zal hij daar zeker een profile aanmaken, maar of het resultaat
                      er op zal gelijken, daar twijfel ik aan, bijzonder omdat het twee heel verschillende schermkaarten zijn.
                      dat valt nog te beoordelen, m.i. zal er een verschil zijn gezien we niet met echt pro monitoren werken, maar zal dat verschil zooo groot zijn? Wait and see...
                      will be continued...

Comment

Working...
                      X