Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale alcohol tester

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digitale alcohol tester

Hallo
    Ik heb een vraagske.
    Heeft er iemand ervaring met zo een digitale alcohol tester die je online kan kopen voor minder dan 20 euro?
    Of is dit totaal brol?
    Er zulle hier waarschijnlijk wel flikken op het forum zitten, die daar iets meer over weten?

Re: digitale alcohol tester

De toestellen van de flikken kosten een paar 1000€.

Ervaring heb ik niet, maar die dingen kunnen niet nauwkeurig zijn.
    Eigenlijk kan je er maar één ding mee doen, namelijk bevestigen dat je gedronken hebt. (en daar heb ik geen machien voor nodig)
    Om te kijken of je na een etentje nog een cognacje kan drinken en dan probleemloos thuis geraakt is dit zeker niet geschikt.
    Ofwel zijn ze onbetrouwbaar, ofwel duiden ze te veel aan.

Ik weiger dus ook om die dingen te kopen om in Frankrijk onderweg te zijn. Het levert geen enkele toegevoegde waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      De toestellen van de flikken kosten een paar 1000€.

Ervaring heb ik niet, maar die dingen kunnen niet nauwkeurig zijn.
      Eigenlijk kan je er maar één ding mee doen, namelijk bevestigen dat je gedronken hebt. (en daar heb ik geen machien voor nodig)
      Om te kijken of je na een etentje nog een cognacje kan drinken en dan probleemloos thuis geraakt is dit zeker niet geschikt.
      Ofwel zijn ze onbetrouwbaar, ofwel duiden ze te veel aan.

Ik weiger dus ook om die dingen te kopen om in Frankrijk onderweg te zijn. Het levert geen enkele toegevoegde waarde.
      Juist daarmee dat ik vraag of er iemand daar ervaring mee heeft.

Comment

Zo'n goedkoop apparaat zal waarschijnlijk wel aangeven dat er alcohol gedetecteerd wordt, maar of dat ook overeenkomt met de apparatuur van de politie, daar heb je het raden naar.
        Best mogelijk dat je volgens die goedkope tester wettelijk gezien nog met de auto zou mogen rijden, en dat je even later bij een controle door de politie toch een flinke boete krijgt...

Gewoon niet drinken als je nog achter het stuur moet kruipen is de veiligste oplossing, alleen dan ben je 100% zeker dat er niet teveel alcohol in je bloed zit.
        Omdat iedereen anders reageert op alcohol is het onmogelijk te zeggen hoeveel glazen je mag drinken voor je volgens de wet teveel op hebt.
        Bij de ene persoon kan dat al na één glas zijn, anderen hebben wat meer nodig om aan die limiet te geraken.

Na het eten een cognacje drinken is volgens mij de beste manier om toch nog over de limiet te komen, dan kan je beter een aperitiefje drinken omdat de alcohol die daarin zit misschien al "verwerkt" is na de maaltijd.
        Er achteraf nog wat extra alcohol bovenop gooien is dus niet de veiligste oplossing...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Als het is voor in orde te zijn om in Frankrijk rond te rijden. Gewoon er op letten dat er die letters NF opstaan en voor de rest, gewoon niet drinken als je nog moet rijden.

Ik weet het, met die feestjes in de komende weken is dat soms moeilijk, maar het is gewoon iets waar ik mij aan hou. En ben ik toch van plan om te drinken, dan zijn er nog wel altijd taxis die je naar de bestemming kunnen brengen en nadien terug veilig thuis afleveren. En anders, dan moeten ze mij maar een veldbedje voorzien bij die vrienden of familie zodat ik mijn roes kan uitslapen daar.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

BOB hier
            Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
            ...Of is dit totaal brol?...
            Moet je niet aan twijfelen. Weggegooid geld.
            Dat is het soort toestellen dat ZEER REGELMATIG moet gekalibreerd worden... en dat kan je al snel VEEL meer gaan kosten (verplaatsing, kalibratie zelf, vervangmondstukjes,...) dan het toestelletje zelf.
            Wellicht ben je qua kost op lange termijn wel beter af met de traditionele balonnetjes. Hier verkopen ze beide en leer je er nog iets over ook.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
            X