Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wordt er geen windows dvd meer meegeleverd bij nieuwe pc ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wordt er geen windows dvd meer meegeleverd bij nieuwe pc ?

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Absoluut niet waar. Ik heb er jaren geleden al voor naar HP en Microsoft gebeld, omdat ik bij mijn HP desktop ook geen Windows DVD had gekregen . De firma die de pc assembleert, koopt bijvoorbeeld 1 DVD met daarbij 10 of 50 licentiestickers. De reservekopie van het besturingssysteem moet je zelf maken bij de eerste opstart.
    Lees eens goed wat ik schreef.
    Als je een nieuwe pc hebt gekocht bij een "grotere winkel", of gelijk welke pc winkel, en je hebt voor een Windows betaald, dan moet je een DVD meekrijgen.
    Die merk computers is andere zaak.
    Die maken een Windows specifiek voor die pc en die Windows krijg je niet geïnstalleerd op een andere machine.
    En als je me nog niet geloofd kan ik het je bewijzen.
    BTW, Windows 8 OEM kost € 99,99.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Een originele Windows 7 DVD met licentie kost toch dik 100€. Denk je dat je pc-boer die de pc assembleert dat er gratis gaat bijgeven ? Om de prijs van zijn pc's laag te houden werkt hij met multi license versie. Daardoor krijg je enkel de software op je HD
      , en het licentie-stickertje.
      Zogenaamde "merken " werken zo, een normale PC boer levert gewoon de OEM DVD mee met de PC.
      Als je betaalt voor een licentie en je krijgt geen DVD of een recovery partitie op de HD, (zoals yoep in de eerste post schrijft! ), dan is die verkoper een foefelaar (om het zacht uit te drukken) .
      Niet meer of niet minder.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Zogenaamde "merken " werken zo, een normale PC boer levert gewoon de OEM DVD mee met de PC.
        Als je betaalt voor een licentie en je krijgt geen DVD of een recovery partitie op de HD, (zoals yoep in de eerste post schrijft! ), dan is die verkoper een foefelaar (om het zacht uit te drukken) .
        Niet meer of niet minder.
        Een foefelaar zou ik niet zeggen. Wél iemand die op een legale wijze zijn PC's inclusief OS 75€ goedkoper kan leveren.

Als je Microsoft Office aankoopt met een licentie voor 5 pc's, dan krijg je toch ook maar 1 DVD met 5 licentie-stickers.
        Last edited by notex; 13 december 2012, 02:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Lees eens goed wat ik schreef.
          Als je een nieuwe pc hebt gekocht bij een "grotere winkel", of gelijk welke pc winkel, en je hebt voor een Windows betaald, dan moet je een DVD meekrijgen.
          Die merk computers is andere zaak.
          Die maken een Windows specifiek voor die pc en die Windows krijg je niet geïnstalleerd op een andere machine.
          En als je me nog niet geloofd kan ik het je bewijzen.
          BTW, Windows 8 OEM kost € 99,99.

Grtz, RF

Zoek eens op OPK ipv OEM ...

Het enige waar ik niet mee akkoord ben is het feit dat de winkel zegt dat je de pc moet binnensteken als je wil herinstalleren, ze moeten maar zorgen voor een herstelpartitie en/of de, al dan niet door de gebruiker zelf gemaakte, herstelschijven
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Eigenlijk zou alles erbij moeten zitten om de pc deftig te kunnen installeren.
            Een versie van Windows alsook alle drivers van de hardware zodat je zelf kunt installeren wat je wilt.
            Niet zoals bij de grote merken dat er van alles op staat wat je of niet gebruikt of alleen maar demo versies zijn.
            Ze komen in feite al vervuild binnen van allerlei sh.. en je hebt hem nog niet gebruikt.
            Het eerste wat ik altijd deed was een verse installatie.

Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Een foefelaar zou ik niet zeggen. Wél iemand die op een legale wijze zijn PC's inclusief OS 75€ goedkoper kan leveren.

Als je Microsoft Office aankoopt met een licentie voor 5 pc's, dan krijg je toch ook maar 1 DVD met 5 licentie-stickers.
              Ik wel, zo'n foefelaars zouden uit de markt moeten, zij gebruiken oneerlijke cocurrentiemiddelen. De handelaars die wel eerlijk werken zijn er het slachtoffer van. Ik vraag me zelfs af of de winkel van joepy zelfs een officiele licentiesticker op de PC zal plakken .....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De voorschriften willen dat elke gebruiker zijn systeem zelf moet kunnen herinstalleren en dus in die mogelijkheid moet gesteld worden.
                Het leveren van een recovery is een minimumvereiste, een DVD mag ook.
                Velen foeffelen wel om nadien nog eens geld te vragen bij een repair of setup van het OS.
                Die DVD kost geen 75€, dat is vooral de prijs van de licentie.
                Bestel eens een vervang DVD bij Microsoft, kost bijlange zoveel niet.

Bij een groepslicentie krijg je maar 1 DVD maar je hebt die dan ook en je kan zelf herinstalleren.
                Die 5 gaan dan ook naar dezelfde klant en niet naar 5 verschillende.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X