Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het `andere` kerstmarkt topic (Luik, Maastricht, Koln, Strasbourg, Munchen...?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het `andere` kerstmarkt topic (Luik, Maastricht, Koln, Strasbourg, Munchen...?)

Nog minder dan 2 weken en we kunnen eens lachen met de Amerikaanse Doomsdayers op tv in hun gepantserde bunkers met jarenlange voedselvoorraad, booming Doomsday business...
    Actueel en indringend nieuws en profetische boodschappen over de eindtijd, extreem klimaat, de Opname, etc.

Daarmee denken we al verder om eens een sfeervolle alternatief kerstmarkt/shoppingdagje in een andere stad te doen.

-Luik (zou te ver van station liggen, maar gezellig) ?
    -Maastricht stad zelf voor de algemene kerstsfeer en wat winkelen, iemand daar al geweest in de kerstperiode ?
    (Valkenburg grot zou te druk zegt men en ver van Maastricht evt bussen?)
    -Koln lijkt ons ook tof, de Duitsers kunnen dit goed vieren
    -Een collega gaat zelfs jaarlijks naar München, iemand deze al gedaan?
    -Strasbourg zou top zijn

Nog andere tips bij ons of evt kort over de grens?
    We zijn eens naar Amsterdam geweest in de kerstweek, nooit meer, geen enkele kerstmarkt noch sfeer, enkel een saaie boekenmarkt
    Brussel is minder dit jaar met de discotheeklichten, Antwerpen was nooit de moeite (zelfs volgens Antwerpse collega)

Re: Het `andere` kerstmarkt topic (Luik, Maastricht, Koln, Strasbourg, Munchen...?)

U bent Van Harte Welkom:

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Het `andere` kerstmarkt topic (Luik, Maastricht, Koln, Strasbourg, Munchen...?)

Duitsland is het land bij uitstek
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Die van Straatsburg is inderdaad zeer groot en bekend. De markt ligt zo een beetje verspreid over de hele stad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Die van Straatsburg is inderdaad zeer groot en bekend. De markt ligt zo een beetje verspreid over de hele stad.
          Ik heb verschillende jaren gewoond in Straatsburg en inderdaad dat is een mooie kerstmarkt, verspreid over verschillende pleinen en straten van de stad en een aangename sfeer.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Nog andere tips bij ons of evt kort over de grens?
            We zijn eens naar Amsterdam geweest in de kerstweek, nooit meer, geen enkele kerstmarkt noch sfeer, enkel een saaie boekenmarkt
            Brussel is minder dit jaar met de discotheeklichten, Antwerpen was nooit de moeite (zelfs volgens Antwerpse collega)
            Hangt ervan af waarnaar je op zoekt bent?

Ga je voor de typische Kerstmarkt sfeer of hoort shop till you drop er ook bij?

Indien je voor de eerste optie gaat den kan ik jou Trier, Bernkastel-Kues, Aachen & Köln aanbevelen.
            Kies je voor het tweede dan ga je best naar Düsseldorf, München, Frankfurt am Main, Stuttgart, Kassel, etc.

Antwerpen en Brussel zijn geen kerstmarkten imo, het zijn eerder "gewone" wekelijkse markten waar ze surplus kerstversieringen en kerstartikelen verkopen.

btw; ik zou niet te lang meer wachten om een Duitse Kerstmarkt te bezoeken, je hebt nog welgeteld 16 dagen tijd want na Kerstmis is het ginds afgelopen.
            Last edited by kirsten_dl; 9 december 2012, 18:16. Reden: n.v.t.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik vind de kerstmarkt in Rijsel best wel de moeite.

Comment

Ik ben er allergisch aan.
                Meer dan wat overprijsde Glühwein en braadworst is er toch niet te zien.
                En kerstballen of kaarsen koop ik wel hier.

Trouwens, de duitsers kunnen stevig overdrijven met hun versiering. Ik heb ooit in een hotel in de buurt van Hameln gezeten eind November. Daar was geen vensterbank, deur of kast te vinden of de kerstballen en takken kwamen je tegen.
                Gewoon teveel...

Comment

Working...
                X