Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson P50 werd heel traag, + oplossing voor dat probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epson P50 werd heel traag, + oplossing voor dat probleem

De laatste tijd was mijn Epson P50 heel erg traag, als ik iets wou afdrukken duurde het meer dan 5 minuten vooralleer die eindelijk regeerde.

Dan ben ik op zoek gegaan naar een oplossing, en ben via Google hier terecht gekomen https://www.hccforums.nl/showthread.php?t=1814
    In post nr4 kan je de juiste oplossing vinden voor het probleem.
    Het blijkt dus dat die printer elke keer een bestandje maakt als je een afdruk maakt, en als de map met die bestandjes een bepaalde grootte krijgt, dan begint de printer te haperen.
    Is dat een ingebouwde fout om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd een nieuwe printer koopt, of hebben ze bij Epson per ongeluk een foutje gemaakt in hun software?

Ik had de printer al opnieuw geïnstalleerd, maar blijkbaar was met het verwijderen van de printerdrivers dat ene mapje toch blijven staan.
    Nu ik dat mapje verwijderd heb werkt de printer terug zoals in het begin.

Ik was eigenlijk al van plan om die printer naar het containerpark te brengen omdat ik meer dan een kwartier had moeten wachten om een paar blaadjes tekst af te drukken.
    Er lag toen gelukkig geen hamer in de buurt...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Epson P50 werd heel traag, + oplossing voor dat probleem

Haha Bart; een hamer...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Haha Bart; een hamer...
      Als je elke keer zo lang moet wachten voor die printer eindelijk wakker wordt, dan ga je op den duur je geduld verliezen, zeker als je al een aantal zaken hebt geprobeerd om dat op te lossen.
      Volgens mij is dit gewoon een ingebouwde beperkte levensduur zodat je op tijd terug een nieuwe printer gaat kopen.
      Het kan toch niet dat een printerfabrikant die al zo lang bestaat, dat die per ongeluk zo'n "fout" maakt waardoor de printer na een bepaald aantal afdrukken plots niet meer normaal wil werken.

Ik ben niet de enige met dat probleem, ik heb er via Google nog een heleboel gezien die net hetzelfde probleem hebben (blijkbaar ook met andere Epson printers).
      Daarom heb ik het hier ook vermeld, omdat ik er zeker van ben dat er op BD ook wel een aantal zijn die dezelfde printer hebben.
      Die moeten er dan niet met een hamer op kloppen, maar dat verborgen mapje opzoeken en verwijderen...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Daar is een naam voor: product sabotage, zo heet dat.
        Het zit zelfs in chips bij printers bijv. zodat na een bepaalde tijd de printer stuk lijkt.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Working...
        X