Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ons onderwijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ons onderwijs

    Daarjuist op de achtergrond het debat gevolgd over het "failliet" van ons onderwijs
    Dat ze godv***** eerst eens stoppen met alle lkr en docenten te versmachten onder een papierberg. Binnenkort gaan ze bij sollicitatie vragen als je je diploma hebt gekocht of het hebt gekregen van de raad van state

  • #2
    Re: Ons onderwijs

    Heu ... de essentie van de zaak is dat het dogma "academisch onderwijs" MOET zou moeten doorbroken worden ten voordele van een (hogere) "technische" opleiding. Dan hoeven we binnenkort geen dichte drommen indieërs te importeren om onze industrie te bevolken terwijl de "licentiaten, doctors, docenten en professoren" bij de koopjes in het uitstalraam staan. De algemene kwaliteit van een academische opleiding wordt IMHO, trouwens door deze gigantische instroom al zwaar belast door nivellering naar beneden toe.

    Comment


    • #3
      Re: Ons onderwijs

      Ik begrijp.

      Maar zolang je de ouders niet beter opvoedt zal er geen moer veranderen. En ouders opvoeden is het moeilijkste wat er is, probeer een dokterskoppel maar eens te overtuigen dat hun zoon garagist wil worden.

      En a propos : hoewel ik academicus ben draag ik het technisch onderwijs een zeer warm hart toe, ik heb na mijn opleiding chemie nog automechanica, glasblazen en nog van dat fraais gevolgd, ik heb iedere steen van mijn kelder drie keer vast gehad (3x 16.000 kilo) en op zijn plaats gemetst (om van de rest maar te zwijgen). We hebben echt wel nood aan verstandige mensen die poten aan hun lijf hebben. Maar Smetten wil opnieuw het VSO uitvinden, onhaalbaar en onbetaalbaar.
      Waarom laten ze niet iedereen doen waar ze goed in zijn ????

      Ik ben ook ouder en heb me altijd voorgenomen om die fout niet te maken, mijn dochter heeft een master Engels-Zweeds met aanvullende master American Studies en mijn zoon werkt als buffer bij NewHolland.
      Ik denk dat hij zich momenteel stukken beter voelt in zijn vel.

      Comment


      • #4
        Re: Ons onderwijs

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ik begrijp.

        Maar zolang je de ouders niet beter opvoedt zal er geen moer veranderen. En ouders opvoeden is het moeilijkste wat er is, probeer een dokterskoppel maar eens te overtuigen dat hun zoon garagist wil worden.
        Dat voorbeeld werd idd aangehaald ... Ouders poneren dat hun kind vrij is in zijn keuze ... tot die kleine op een dag zegt "Ma/Pa, ik ga garagist worden" .. en dan zeggen Ma/Pa .. bwaah ga eerst maar naar d'univ ...

        En a propos : hoewel ik academicus ben draag ik het technisch onderwijs een zeer warm hart toe, ik heb na mijn opleiding chemie nog automechanica, glasblazen en nog van dat fraais gevolgd, ....
        ... maar natuurlijk ... voor wie "poten" aan z'n lijf heeft is geen berg te hoog en desktop academici zonder "technisch oog" haalt men er zo uit (wat IMHO op zich natuurlijk geen gebrek is, eerder een tekortkoming). Wie trouwens wetenschappelijk onderzoek doet zonder enig technisch doorzicht komt er vandaag de dag zeer bekaaid vanaf .. and trust me .. I know what I'm saying! LOL! (.. en ik heb mij kunnen uitleven in de scheikunde, electronica en informatica ... ... name it, I've done it (nu ja, toch bijna ... ))

        Comment


        • #5
          Re: Ons onderwijs

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Dat voorbeeld werd idd aangehaald ... Ouders poneren dat hun kind vrij is in zijn keuze ... tot die kleine op een dag zegt "Ma/Pa, ik ga garagist worden" .. en dan zeggen Ma/Pa .. bwaah ga eerst maar naar d'univ ...
          Heel juist.

          Comment


          • #6
            Re: Ons onderwijs

            Ach, laat ze hun gang gaan met het onderwijs,
            binnen enkele jaren hebben ze de leerkrachten er niet meer voor...

            Secundaire scholen, zullen binnenkort verschieten van de leerkracht tekorten.
            Hogere scholen, krijgen binnenkort (zoals bij mij, slechts 5 jaar geleden, het geval was) uitgebluste mensen uit de privé die niet weten wat lesgeven werkelijk is...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Ons onderwijs

              Wel, ik werd iets gewaar, al een tijd geleden, dat er verandering was.
              Het leek mij op minder kwaliteit en meer kwantiteit.
              De studie ingenieur kreeg een splitsing: industrieel ir. en "full" ir. als ik het zo mag uitdrukken.
              De ene is de andere niet

              Of bachelor en master: "halfvol" en "vol"

              Ik stam nog uit de tijd van het "PMS".
              Die hielp je o.a. een keuze maken naar een beroep dat jou "zou" liggen.
              Toch zijn er meer verhalen van mensen die geslaagd zijn in het leven, tegen het advies in van zo'n PMS

              Van de medische testen bij zo'n PMS, er was een dokter aanwezig en een paar verpleegsters, kon je een trauma aan overhouden.
              Niet leuk voor een 11 of 12 jarige.
              Op een gegeven moment moest ik blazen...in een toestel.
              Awel, ik blies he...
              De verpleegster sloeg bijna achterover bij het zien van mijn resultaat.
              Je kon aan haar zien dat het helemaal niet goed was.
              En zij vertelde dat aan haar collega's, met mijn cijfer in haar handen, en ik kon dat horen en zien.
              Ik kreeg het er benauwd van en de schrik sloeg me om het hart.
              Het resultaat, dat bewuste cijfer, bleek héél laag te zijn. 't Was een wonder dat ik nog rond liep.
              Achteraf begreep ik pas dat het een test was om de longinhoud te kennen.
              Als die trut nu mij had gezegd dat ik zo lang mogelijk moest blazen in dat ding he.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Ons onderwijs

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Achteraf begreep ik pas dat het een test was om de longinhoud te kennen.
                Als die trut nu mij had gezegd dat ik zo lang mogelijk moest blazen in dat ding he.


                Ik herinner me nog het laatste PMS bezoek/medische controle (ik zat toen denk ik al in 'graduaat', laatste jaar dat het op 2 jaar kon) en we waren met de meesten van de klas onder de middag op café geweest... was een leuke middag, misschien minder voor de verpleegsters en de dokter, maar er was iemand die een kan volledig gevuld had met je weet wel wat dat ze moesten checken... gelukkig was er toen geen alcohol test inbegrepen...

                Comment

                Working...
                X