Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde HD formateren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vreemde HD formateren.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ziet er niet goed uit, partition Wizard ziet deze als een bad disk, terwijl Windows zegt dat het apparaat correct werkt.

Kan je die onderste lijn niet selecteren ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Tuurlijk is dit een "Bad Disk", Windows kan gewoon de partitie niet lezen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Die schijven uit zowel Belgacom, Telenet als Mobistarbakskes moet je vrij eenvouding kunnen gebruiken hoor. Via één of andere freeware partitiesoftware mag dit geen probleem zijn, al meermaals gedaan zonder probleem. Zal straks eens zien met welk ik dat deed, als het tegen dan nog niet opgelost is

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Tuurlijk is dit een "Bad Disk", Windows kan gewoon de partitie niet lezen.

Grtz, RF
        Ik denk niet dat die melding met Windows te zien heeft, het is de gebruikte partitiesoftware die deze melding geeft, niet Windows.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ziet er niet goed uit, partition Wizard ziet deze als een bad disk, terwijl Windows zegt dat het apparaat correct werkt.
        De home-edition van dit programma ondersteunt geen Linux Ext2, Ext3, Ext4-partities denk ik. Probeer eens een programma die deze wel ondersteunt?
        Last edited by Bottie; 2 december 2012, 22:18.
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Bestaat 'fdisk.exe' nog in het DOS scherm? Gebruikten we vroeger (vorig decenium ) om harddisken te 'herstellen'... Partitie weggooien, opnieuw aanmaken, format en klaar.

Comment

Nog eens vragen: Kan je die onderste lijn niet selecteren (in Partition Wizard), zodat de opties klikbaar worden ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
              Bestaat 'fdisk.exe' nog in het DOS scherm? Gebruikten we vroeger (vorig decenium ) om harddisken te 'herstellen'... Partitie weggooien, opnieuw aanmaken, format en klaar.
              Dat staat op een opstart diskette van Windows 95/98 en ME.
              Diskette in de floppy steken en pc opstarten vanaf de diskette, dus Windows niet laten opstarten.
              Maar op huidige moederborden kan men geen floppy meer aansluiten.
              Dat is ook de reden waarom ik altijd een oude pc achter de hand hou, dan kan ik nog altijd mijn Data Eraser gebruiken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nog eens vragen: Kan je die onderste lijn niet selecteren (in Partition Wizard), zodat de opties klikbaar worden ?
                Ja, dat kan ik maar uiteindelijk blijven alle opties grijs, ik kan niets activeren.

Comment

Probeer eens met deze:

EaseUS Partition Master Free is a free partition software that can partition hard drive and reoragnize the disk space for better performance. You can resize,move, merge and create partitions for Windows 11/10/8/7/Vista/XP.

Die kan linux-partities herkennen en verwijderen/aanpassen
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                    ... wou zelfs zeggen vorig millenium ...

Comment

Ik zou het echt eens proberen met die Gparted. Is een op linux gebaseerd partition manager : als het ding toevallig voorzien is van een linux partitie, dan zou dat moeten lukken. Je moet gewoon een ISO download en die "branden" op CD of USB-stick.

Het ding herkent het volgende :
                      btrfs
                      ext2 / ext3 / ext4
                      fat16 / fat32
                      hfs / hfs+
                      linux-swap
                      lvm2 pv
                      nilfs2
                      ntfs
                      reiserfs / reiser4
                      ufs
                      xfs

Dat windows schijfbeheer niets ziet is helaas wel geen goed teken. Normaal kan je de gewone linux partities (ext 3 of 4) met schijfbeheer zien en verwijderen (dan wordt dan herkend als een "onbekende partitie" of zo).

Het zou dus wel kunnen dat die harddisks van zo'n decoder voorzien zijn van een speciale MBR (of iets dergelijks), waarmee het niet meer mogelijk is andere partities aan te maken dan de originele...

In principe bestaat fdisk nog, maar dat is al jaren vervangen door diskpart... Nu nog dos gebruiken is voor dergelijke zaken niet meer nodig.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Of deze

Was mijn redding
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ad nauseam ... men kan niet wissen wat uw gebruikte OS niet kent ... daargelaten of de schijf al dan niet kapot is.
                          Gebruik een Linux rescue disk zoals aangegeven of probeer MHDD, daarmee kan je alle sectoren "off-line" overschrijven (alhoewel je in DOS boot) inclusief een exotische MBR ... en je hebt een reset naar "factory defaults" (of ongeveer).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ad nauseam ... men kan niet wissen wat uw gebruikte OS niet kent ... daargelaten of de schijf al dan niet kapot is.
                            Gebruik een Linux rescue disk zoals aangegeven of probeer MHDD, daarmee kan je alle sectoren "off-line" overschrijven (alhoewel je in DOS boot) inclusief een exotische MBR ... en je hebt een reset naar "factory defaults" (of ongeveer).
                            En toch was dit mijn redding
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Da betwijfel ik niet ... zeker niet als ge weet dit het een Linux draagvlak heeft .. ik heb die ook in de toolbox zitten als "rescue stick"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Da betwijfel ik niet ... zeker niet als ge weet dit het een Linux draagvlak heeft .. ik heb die ook in de toolbox zitten als "rescue stick"
                                Sorry maar ik was nu een keer heel enthousiast over dit "product".
                                En met Windows-dingen kon ik op dat moment echt niets klaar krijgen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X