Vermits mijn vrouw op 10 december op pensioen gaat, zitten we met 2 wagens. (zo goed als nieuw en weinig kilometers)
We rijden met 'n VW polo en Toyota Auris hybride.
Dus ene moest gaan en dat zou de Polo worden. Jammer, hij wordt wel 6 jaar, maar heeft nauwelijks 22.700Km.
De Auris hybride rijdt wel zalig, maar is niet geschikt voor trekhaak en kleine koffer.
Daarmee besluit ik, ze gaan allebeide de deur uit en koop 'n nieuwe grotere wagen.
Na lang zoeken kom ik uiteindelijk bij Mercedes uit, de nieuwe B 180 diesel & automaat.
Prijskaartje met alle optie's 31.000€.
Ik ga met 'n B 200 proefrijden en ik vond die niet bepaald stil van binnen. Echt 'n hoorbaar diesel geluid?
Vandaar ga ik naar Chevrolet om de nieuwe Cruze te bekijken. Dit was de grootste tegenvaller die ook heb meegemaakt.
Je hebt dat model in berline, coupe en station.
In één woord KLEIN, maar dan heel erg klein. Ik kon onmogelijk achter mijn eigen voorste afgestelde zetel gaan zitten. Niet met de benen open of in amazone houding.
En dan nog met het hoofd tegen de stijl knotsen.
Dat hoofdstuk was direct afgesloten.
Als laatste tegen de goesting van mijn vrouw, naar Skoda gaan kijken.
Daar verschoot ik even
. Deze wagens zijn verdomd degelijk afgewerkt. Doe 'n portier open en dicht en dat klinkt even solide als VW of als die Mercedes. Ook veel solider als mijn Toyota.
Het interieur is zeer mooi en degelijk afgewerkt.
En het meest gekende ...GROOOOOOT...ongelofelijk wat 'n koffer. Daar kan je rustig met 2 man inkruipen. Als je Leooo roept hoor je 'n echo
Testrit gemaakt en wat hoor ik ? ...geen dieselgeronk en zeer stil binnen.
Kompleet uitgerust met alle opties die ik gewoon ben.
Automatische regensensor & verlichting, navigatie,inklapbare en electronisch gedimde spiegels, parkeer sensoren voor&achter...etc
En dan het voornaamste wat ik moest hebben, 'n automaat. Waarschijnlijk de beste die er is, de DSG7 van VW.
Het is dus de octavia geworden en dat is gewoon het passat VW model.
Prijsverschil 11.000€ met de Benz.
Na dat mijn vrouw ermee gereden had, was ze direct overtuigd.
Nu nog 12 weken wachten...
Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Superb bekijken, die is nog 'n pak groter.
Die koffer is zo groot als 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.
We rijden met 'n VW polo en Toyota Auris hybride.
Dus ene moest gaan en dat zou de Polo worden. Jammer, hij wordt wel 6 jaar, maar heeft nauwelijks 22.700Km.
De Auris hybride rijdt wel zalig, maar is niet geschikt voor trekhaak en kleine koffer.
Daarmee besluit ik, ze gaan allebeide de deur uit en koop 'n nieuwe grotere wagen.
Na lang zoeken kom ik uiteindelijk bij Mercedes uit, de nieuwe B 180 diesel & automaat.
Prijskaartje met alle optie's 31.000€.
Ik ga met 'n B 200 proefrijden en ik vond die niet bepaald stil van binnen. Echt 'n hoorbaar diesel geluid?
Vandaar ga ik naar Chevrolet om de nieuwe Cruze te bekijken. Dit was de grootste tegenvaller die ook heb meegemaakt.
Je hebt dat model in berline, coupe en station.
In één woord KLEIN, maar dan heel erg klein. Ik kon onmogelijk achter mijn eigen voorste afgestelde zetel gaan zitten. Niet met de benen open of in amazone houding.
En dan nog met het hoofd tegen de stijl knotsen.
Dat hoofdstuk was direct afgesloten.
Als laatste tegen de goesting van mijn vrouw, naar Skoda gaan kijken.
Daar verschoot ik even

Het interieur is zeer mooi en degelijk afgewerkt.
En het meest gekende ...GROOOOOOT...ongelofelijk wat 'n koffer. Daar kan je rustig met 2 man inkruipen. Als je Leooo roept hoor je 'n echo

Testrit gemaakt en wat hoor ik ? ...geen dieselgeronk en zeer stil binnen.
Kompleet uitgerust met alle opties die ik gewoon ben.
Automatische regensensor & verlichting, navigatie,inklapbare en electronisch gedimde spiegels, parkeer sensoren voor&achter...etc
En dan het voornaamste wat ik moest hebben, 'n automaat. Waarschijnlijk de beste die er is, de DSG7 van VW.
Het is dus de octavia geworden en dat is gewoon het passat VW model.
Prijsverschil 11.000€ met de Benz.
Na dat mijn vrouw ermee gereden had, was ze direct overtuigd.
Nu nog 12 weken wachten...

Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Superb bekijken, die is nog 'n pak groter.
Die koffer is zo groot als 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.
Comment