Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jacht Ardennen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jacht Ardennen

Ik ben geen jager, maar ben er ook niet fundamenteel voor of tegen.

Op bepaalde plaatsen heeft dat nut, op andere plaatsen niet.
    En zoals in alles zijn er goede jagers, en ook dronken idioten.

Comment

Ik ben jager, jaag zowel in Vlaanderen (kleinwild en ree) als in de Ardennen (hert, everzwijn, ree). Aan alle tegenstanders die schermen met gevallen van dronken jagers: zulke jagers worden zonder pardon uit de groep gezet. Denken jullie echt dat wij dronken mensen met een wapen laten rondlopen? Kijk overigens ook eens de wetgeving en de recente gerechtelijke uitspraken eens na: voor jagers geldt nultolerantie ivm alcohol. Jammer genoeg niet voor chauffeurs.

Er zullen altijd misstanden blijven, maar toch niet in de groepen waar ik mee jaag. Ben zelf ook al op een jachtdag vertrokken omdat ik het gedrag van sommige jagers niet veilig genoeg vond. Ik spreek ze aan, als ze niet luisteren vertrek ik en spreek ik er de jachtrechthouder over aan. De rotte appels vallen er op die manier vanzelf tussen uit.
      Ivm de bovenvermelde video: ik heb andere artikels gelezen waarin sportschutters die bezig waren op een schietbaan in de buurt de schuld kregen. Maar ik heb nog nergens feiten ivm de schuldvraag gelezen, enkel beschuldigingen. Het enige feit in dat artikel is de verwonding van die mevrouw. Al lijkt het me dat met een jachtkogel (vervormt en vouwt open bij inslag, om zoveel mogelijk schokwerking te krijgen) haar gezicht er heel anders zou uitzien. Los daarvan, iemand is onverantwoordelijk met een wapen omgegaan, en moet daar de gevolgen van dragen.

Comment

Ik vermoed dat die mevrouw echt op grotere afstand getroffen is.
        Als je de knal eerst hoort, dan het fluiten, dan betekent dat dat de kogel al ruim onder de geluidssnelheid zat.
        Die zware kalibers vliegen ook behoorlijk ver, en zullen niet zo ver open gaan als ze na 300-400m nog iets treffen.

Comment

Kan evengoed zelfs iemand met een zware pcp luchtbuks geweest zijn, jammer genoeg in België vrij te koop voor iedereen boven de 18. En in sommige gevallen even krachtig, zoniet krachtiger, dan een .22 kogeltje (longrifle). Evengoed, het resultaat voor het slachtoffer is hetzelfde.

Comment

Voila, dat bedoel in nu. Met de vorige reacties en ook met de laatste reacties is niks mis. Laat er maar verder over gediscuteerd worden.
            Maar om te vragen om er een slot op te zetten omdat er verschillende meningen zijn vond ik er toch wat over.

Comment

Working...
            X