Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jacht Ardennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Jacht Ardennen

    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Als ik je deze dienst kan bewijzen....

    "I kill people for money, but you're my friend, and I kill you for nothing"
    Ik laat je wel weten wanneer het tijd is.

    Publiceer ondertussen je tarief eens voor:
    - boze schoonmoeders
    - ontrouwe echtgenotes
    - suikernonkels
    - arrogante bazen
    - verkeerde politici

    Comment


    • #32
      Re: Jacht Ardennen

      Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
      Jagers zijn heel goed in afwijken.....zal mijn vraag anders stellen is het normaal dat een groepje van een vijftal jagers op en neer loopt langsheen de openbare weg om het opgejaagde wild te "ontvangen" of zijn er strikte regels voor de opstelling van de jager langsheen jachtgebied.
      Kan absoluut zeker. Daarom hangen er bordjes waarop de datum van de jacht is aangegeven. Dit is verplicht en moet je als passant daar rekening mee houden. Niet dat alle verantwoordelijkheid voor de jager daarmee vervalt maar verwond raken of zelfs erger maakt het niet aangenamer, zelfs als ben je in je recht.
      Waarom ze daar op en neer liepen, zullen wij niet kunnen verklaren. Het zou kunnen dat ze op zoek waren naar aangeschoten wild. Het is een regel dat je aangeschoten wild niet achter laat en alle moeite doet het te lokaliseren om het dier niet nodeloos te laten lijden.

      Als je rond loopt in Wallonië rond deze tijd van het jaar, zou je wel eens regelmatig kunnen geconfronteerd worden met jagers.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #33
        Re: Jacht Ardennen

        Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
        Zondag reden we met een paar wagens langs de rijksweg richting Paliseul, in de verte zagen we fluovesten heen en weer over de weg gaan en dachten dit is een kontrole maar wat verder was een bord "jacht bezig"
        We reden er langzaam doorheen omdat ze gewoon midden op de weg liepen en zelfs een tussen onze wagens heen laveerde met geladen(kogel)geweer in rambo stijl en zo in trance kijkende naar iets verderop in het veld.
        Ik vraag me af of dit allemaal zo maarkan en dacht dat iedereen een vaste "post" kreeg.
        En je hebt er niet aan gedacht/gedurfd om het hen ter plaatse te vragen? Had je toch meteen het antwoord.

        Vorige week in Duitsland ook op verscheidene plaatsen jagende jagers tegengekomen. Wordt er netjes aangegeven door verkeersborden, je mag dan maar aan beperkte snelheid rijden (waarschijnlijk om het overstekend opgejaagd wild niet eerder te doden door je wagen dan door de jager) en er is politie toezicht.
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #34
          Re: Jacht Ardennen

          Volgens mij heeft TS een schrikske gepakt van de boze meneren met de geweren.
          De jagers die ik ken weten waar ze mee bezig zijn. Veiligheid staat op de eerste plaats.
          De theoretische en praktische tests al eens meegemaakt? Das gene kak..
          Soit, ik ben blij dat ze er zijn!

          Comment


          • #35
            Re: Jacht Ardennen

            Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
            Wat ik meestal zie bij jacht langsheen de openbare wegen is dat om de zo veel meter er een jager op zijn aangewezen plaats staat.
            Hier waren het net een bende gekken over een afstand van 20 meter.
            Wie loopt nu met geladen geweer(ze gaan zeker niet vragen aan dat varken om ff te blijven staan zodat ze hun geweer kunnen laden)tussen de wagens waardoor wij dus in de vuurlijn komen te staan. Wat als die vent valt...
            Dat ze moeten jagen begrijp ik maar denk dat dit niet de manier is .
            Nee dit is inderdaad niet de manier.
            Sedert 6 jaar wonen wij pal midden in een jachtgebied. (Enfin, laat ik het zo zeggen : heel de Aude-streek is jachtgebied) Het stikt hier van everzwijnen en ik begrijp wel dat er moet gejaagd worden.
            Woensdag, zaterdag en zondag in de jachtperiode gaan wij beter niet tevoet naar onze akker. (500 meter van huis verwijderd) Want de meneren worden niet graag gestoord! Ze plaatsen hun waarschuwingsborden
            aan het begin van onze oprit en staan netjes gewapend opgesteld op amper 100 meter van ons huis vandaan.
            Vriendelijk gevraag van onzentwege om hun gebied een beetje verder te gaan verleggen leverde het volgende antwoord op : NEEN ( met de nodige pastislucht erbij...)
            Klachten kun je hier indienen bij je plaatselijke burgemeester. Wat blijkt nu? Onze burgervader is voorzitter van de jagersvereniging.
            Dus : op jachtdagen blijven wij lekker binnen
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #36
              Re: Jacht Ardennen

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Volgens mij heeft TS een schrikske gepakt van de boze meneren met de geweren.
              De jagers die ik ken weten waar ze mee bezig zijn. Veiligheid staat op de eerste plaats.
              De theoretische en praktische tests al eens meegemaakt? Das gene kak..
              Soit, ik ben blij dat ze er zijn!
              Sorry hoor, ik weet dat die theoretische en praktische testen niet simpel zijn, maar om dan met hun buikske vol pastis nadien in het ECHT te gaan jagen... Dat is er voor toch over! De laatste 2 jaar drie dodelijke ongelukken (gelukkig in hun eigen middens
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #37
                Re: Jacht Ardennen

                If you can't beat them.. join them

                Comment


                • #38
                  Re: Jacht Ardennen

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Sorry hoor, ik weet dat die theoretische en praktische testen niet simpel zijn, maar om dan met hun buikske vol pastis nadien in het ECHT te gaan jagen... Dat is er voor toch over! De laatste 2 jaar drie dodelijke ongelukken (gelukkig in hun eigen middens
                  In Zweden is de jacht een prima excuus om ongelofelijke hoeveelheden drank te verzetten. Er gebeuren daar ALTIJD ongelukken.
                  Maar terzake, ik ken iemand die ook alle jachtexamens in Duitsland heeft afgelegd en volgens hem is het in België allemaal vrij simpel. De persoon in kwestie is daar zo fanatiek mee bezig dat hij zich zelfs bekwaamt in het blazen van de jachthoorn (ik wist niet dat dit zo moeilijk was)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Jacht Ardennen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Ze mogen wat varkens komen afknallen in Vlaanderen, er lopen er toch veel teveel van rond en hun populatie stijgt dagelijks zienderogen.
                    Gaan we dan ook beginnen met wat mensen af te schieten want die populatie stijgt ook zienderogen ...en ze doen heel wat meer kwaad dan de dieren, die trouwens eerst op deze planeet rondliepen.
                    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                    Comment


                    • #40
                      Re: Jacht Ardennen

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Ze mogen wat varkens komen afknallen in Vlaanderen, er lopen er toch veel teveel van rond en hun populatie stijgt dagelijks zienderogen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                      Gaan we dan ook beginnen met wat mensen af te schieten want die populatie stijgt ook zienderogen ...en ze doen heel wat meer kwaad dan de dieren, die trouwens eerst op deze planeet rondliepen.
                      Mensen = (zijn) varkens...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Jacht Ardennen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                        ...en ze doen heel wat meer kwaad dan de dieren, die trouwens eerst op deze planeet rondliepen.
                        hoe kom je daar nou bij...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Jacht Ardennen

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Nee dit is inderdaad niet de manier.
                          Sedert 6 jaar wonen wij pal midden in een jachtgebied. (Enfin, laat ik het zo zeggen : heel de Aude-streek is jachtgebied) Het stikt hier van everzwijnen en ik begrijp wel dat er moet gejaagd worden.
                          Woensdag, zaterdag en zondag in de jachtperiode gaan wij beter niet tevoet naar onze akker. (500 meter van huis verwijderd) Want de meneren worden niet graag gestoord! Ze plaatsen hun waarschuwingsborden
                          aan het begin van onze oprit en staan netjes gewapend opgesteld op amper 100 meter van ons huis vandaan.
                          Vriendelijk gevraag van onzentwege om hun gebied een beetje verder te gaan verleggen leverde het volgende antwoord op : NEEN ( met de nodige pastislucht erbij...)
                          Klachten kun je hier indienen bij je plaatselijke burgemeester. Wat blijkt nu? Onze burgervader is voorzitter van de jagersvereniging.
                          Dus : op jachtdagen blijven wij lekker binnen
                          Eh, dat kan toch niet. Ze mogen niet op uw akker jagen zonder explicite toestemming van de eigenaar dus ze mogen daar zelfs niet zijn. Wij hebben hier hetzelfde voor gehad (en af en toe moeten we ze er nog eens aan herrinneren) op de weides van mijn grootmoeder. Daar hebben we ze verbannen nadat ze begonnen te jagen terwijl er paarden op de weide liepen.
                          Gewoon naartoe stappen en hun duidelijk maken dat ze der niet mogen zijn en ruggesteun vragen aan de boswachter. Vooral met die pastisgeur want als ze zat staan kunnen ze rare toeren uitsteken.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Jacht Ardennen

                            Voor éénieder die beweert dat ze der stomdronken staan: politie bellen, openbare dronkenschap is niet toegestaan. Ook rijden deze mannen nog met wagens, en dronken rijden is ook al niet toegestaan.

                            Btw, hier nog nooit een jager tegengekomen die alcohol dronk, enkel koffie...
                            tlijkt mij moeilijk mikken met een stuk in uw kl*ten
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Jacht Ardennen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Publiceer ondertussen je tarief eens voor:
                              1- boze schoonmoeders
                              2- ontrouwe echtgenotes
                              3- suikernonkels
                              4- arrogante bazen
                              5- verkeerde politici
                              1: Te gevaarlijk.
                              2. Als ze met mij ontrouw geweest zijn doe ik het niet. Anders, hun lingerie.
                              3. Hun insulinespuitjes
                              4. Bestaan die?
                              5. Ik ben geen massamoordenaar.

                              Komt een kerel een wapenwinkel binnen in Texas.
                              "I want to buy a gun"
                              "What do you want to shoot, sir?"
                              "I want to shoot cans"
                              "What kind of cans?"
                              "Mexicans, Puerto-Ricans..."
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                              Comment


                              • #45
                                Re: Jacht Ardennen

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Mensen = (zijn) varkens...
                                Spreek je voor jezelf?
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X