Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoprobleem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autoprobleem

Vorige week zondag (18 november) kreeg ik problemen met mijn wagen - VW Tiguan R-line 2011 2.0 CRTDI 55.000km- , namelijk volgende alarmen:
    - Bandenspanning
    - ABS
    - ESP
    - Stuurbekrachtiging
    - elektronische handrem
    - parkeersensoren
    - elektronisch parkeersysteem.

Onmiddellijk mijn banden gaan bijpompen (bandenspanning was trouwens OK) en een reset op mijn bandenspanningsysteem uitgevoerd. Alle alarmen waren weg! So far, So good! Een kleine 100m verder terug alles terug in alarm. Even gestopt en nadien geen enkel alarm meer, terug vertrokken richting garage (was toevallig op zondag open), na mijn eerste rembeurt bleek mijn rembekrachtiging niet meer te werken, toch nog "veilig" kunnen stoppen. Alles terug in alarm. Van zodra alle alarmen terug aan waren toch veilig naar de garage kunnen rijden.

In mijn garage (een van de groter van de streek) hadden ze maandag maar eerst in de late namiddag tijd voor een diagnose "aanvaardbaar voor mij". Men moest de diagnose doorsturen naar het onderzoekscentrum voor meer info. Dinsdagmorgen hebben ze dan antwoord ontvangen met de boodschap dat mijn "stuurcomputer" defect zou zijn. Een fout die volledig onder garantie komt te vallen (ik mag het hopen)! Hij was dan al onderweg uit Duitsland, ... dagen gaan voorbij, donderdagavond zou hij klaar zijn. Donderdag niet klaar, vrijdag zou het onderdeel toekomen, ... en het was drie uur monteerwerk, en ik zou mijn auto zeker terughebben om op weekend te vertrekken, ...
    Vandaag, nu 8 dagen later blijkt dat het onderdeel in Brussel en in Duitsland niet meer voorradig is en ik moet wachten tot deze aangevuld zijn, ... (waarom waren ze dan eerder onderweg?). Op mijn vraag hoe lang dat dit zou duren kreeg ik het antwoord, een dagje en dat is binnen "aarzelend", op mijn vraag: welk is realistisch, kreeg ik het antwoord: enkele weken. Hier staan we dus. Vervangwagen, er zijn er geen beschikbaar.

Ondertussen nog steeds geen auto, op mijn eerste vraag naar een vervangwagen (vorige week dinsdag) kreeg ik te horen, dat dit kan voor 30€ per dag, voor een kleine VW up. Heb dit geweigerd!
    Verder in de week was er geen vervangwagen beschikbaar. Vandaag een vervangwagen proberen eisen maar dit kon niet, er zijn er geen meer kreeg ik als antwoord. Ondertussen mij steeds kunnen behelpen met auto's van men ouders. Maar vanaf morgen ben ik autoloos, moet me dus gaan behelpen met trein en bus, en die kosten zijn niet minimaal.
    Ondertussen heb ik kosten om mij te moeten verplaatsen, autoverzekering die doorloopt zonder dat ik er iets aan heb, ... Kan ik deze verhalen?
    Stel ik mijn garage in gebreke? Kan ik een schadevergoeding eisen, daar dit nu wel heel lang duurt, ... Kan ik mijn kosten recupereren?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Re: Autoprobleem

Mischien HIER eens naar bellen en om uitleg vragen.

Comment

Mobiliteitsgarantie

Deze Mobiliteitsgarantie weerspiegelt het vertrouwen dat wij hebben in de betrouwbaarheid van onze wagens en van de kwaliteit van de service die verleend wordt door de Volkswagen Service Partners. Zij blijft geldig gedurende de volledige levensduur van de wagen onbeperkt in tijd en kilometer.

Deze heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft.

De volgende kosten worden gedekt door de Mobiliteitsgarantie:

de depannage van de wagen 24u op 24 en 7 dagen op 7
      indien nodig het afslepen naar de dichtstbijzijnde Volkswagen Service Partner
      indien de herstelling niet binnen de 3 uren kan gebeuren, de terugbetaling van de kosten voor een vervangwagen gedurende max. 3 dagen
      of, als alternatief voor de vervangwagen, de hotelkosten voor 1 nacht (ontbijt inbegrepen), voor alle inzittenden van de wagen.
      de kosten voor taxi, trein of bus voor een max. van 77 €.
      De terugbetaling van deze kosten gebeurt door de Volkswagen Service Partner die het laatste onderhoud heeft uitgevoerd.

grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
        Kan ik een schadevergoeding eisen, daar dit nu wel heel lang duurt, ... Kan ik mijn kosten recupereren?
        Als wat korandoke schrijft klopt, dan kan je dat zeker volgens mij zeker.

Goede garage Een verdeler zou beter moeten weten.

Comment

als ge "onderweg" in panne waart gevallen en beroep had gedaan op een takeldienst had je geen probleem gehad met een vervangwagen (gedurende een aantal dagen tenminste)
          jaja zo is het hoe onlogisch het ook mogen klinken
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            als ge "onderweg" in panne waart gevallen en beroep had gedaan op een takeldienst had je geen probleem gehad met een vervangwagen (gedurende een aantal dagen tenminste)
            jaja zo is het hoe onlogisch het ook mogen klinken
            Hangt af van de soort verzekering die je hebt.
            Bij panne onderweg, wordt de wagen getakeld en naar een garage (eventueel van uw keuze) vervoerd.
            Meestal krijg je dan een vervangwagen (afhankelijk van de soort verzekering) van 3 of 4 dagen.
            Wil je jouw vervangwagen langer..wordt dit bijbetalen.
            Wanneer je in panne valt en zelf naar de garage gaat, wordt dit door de verzekering niet gezien als "in panne vallen onderweg" en heb je (soms) geen recht op een vervangwagen.
            Tenzij de garage beslist..."dit is een fout van ons merk" en de garage geeft jou een vervangwagen..
            Tot zover mijn eigen ondervindingen..
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Hangt af van de soort verzekering die je hebt.
              Bij panne onderweg, wordt de wagen getakeld en naar een garage (eventueel van uw keuze) vervoerd.
              Meestal krijg je dan een vervangwagen (afhankelijk van de soort verzekering) van 3 of 4 dagen.
              Wil je jouw vervangwagen langer..wordt dit bijbetalen.
              Wanneer je in panne valt en zelf naar de garage gaat, wordt dit door de verzekering niet gezien als "in panne vallen onderweg" en heb je (soms) geen recht op een vervangwagen.
              Tenzij de garage beslist..."dit is een fout van ons merk" en de garage geeft jou een vervangwagen..
              Tot zover mijn eigen ondervindingen..
              aangezien het om een wagen gaat van 2011 is de vw-audi assistance van toepassing, die geldt voor alle "nieuwe" vw's
              mijn reactie was dan ook in deze context ; ik was ten andere jarenlang actief o.a. in de de vervangwagenmarkt voor assistentiebedrijven...en het is niet de garage die beslist over de verantwoordelijkheid over de fout, maar de importeur, lees constructeur. In voorkomend geval worden eventuele verlengingen aan het ter beschikking stellen van de vervangwagen gedragen door garagist/importeur/constructeur.
              een en ander geldt echter alleen ingeval van sleping door takeldienst.
              er zijn zo garages die hun klanten met een defect aanraden om naar huis te rijden en vandaar uit hun assistentie te contacteren voor het bekomen van een sleping met vervangwagen
              het is echter een zeer complex geheel en het geheel uitleggen zou ons veel te ver leiden
              mvg
              nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                aangezien het om een wagen gaat van 2011 is de vw-audi assistance van toepassing, die geldt voor alle "nieuwe" vw's
                mijn reactie was dan ook in deze context ; ik was ten andere jarenlang actief o.a. in de de vervangwagenmarkt voor assistentiebedrijven...en het is niet de garage die beslist over de verantwoordelijkheid over de fout, maar de importeur, lees constructeur. In voorkomend geval worden eventuele verlengingen aan het ter beschikking stellen van de vervangwagen gedragen door garagist/importeur/constructeur.
                een en ander geldt echter alleen ingeval van sleping door takeldienst.
                er zijn zo garages die hun klanten met een defect aanraden om naar huis te rijden en vandaar uit hun assistentie te contacteren voor het bekomen van een sleping met vervangwagen
                het is echter een zeer complex geheel en het geheel uitleggen zou ons veel te ver leiden
                mvg
                Dat laatste is inderdaad heel veilig, als het zoals hier, gaat over een defect aan het remsysteem... Maar ik zou in elk geval toch trachten die mobiliteitsgarantie af te dwingen : geldt het maar voor een paar dagen, dan heb je toch al dat. VW (ik rij zelf met een) is qua garantiesysteem wel redelijk stroef. Ik heb ooit ook een conflictje gehad met D'Ieteren, uiteindelijk was de oplossing dat ze mij een vergoeding zouden geven bij aankoop van een nieuwe wagen, iets waar uiteraard niets van is gekomen (maar dat had ik eigenlijk wel verwacht). Mocht d'Ieteren in dit geval ook met zo'n oplossing afkomen, dan weet je dat je dat gewoon moet weigeren, want die afspraak komen ze toch niet na.

Eigenlijk zou d'Ieteren content moeten zijn dat je wel tot je garage geraakt bent : dan hebben ze minder onkosten voor die mobiliteitsgarantie (het slepen valt toch al weg). Maar blijkbaar is dat een verkeerde zienswijze...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Dat laatste is inderdaad heel veilig, als het zoals hier, gaat over een defect aan het remsysteem... Maar ik zou in elk geval toch trachten die mobiliteitsgarantie af te dwingen : geldt het maar voor een paar dagen, dan heb je toch al dat. VW (ik rij zelf met een) is qua garantiesysteem wel redelijk stroef. Ik heb ooit ook een conflictje gehad met D'Ieteren, uiteindelijk was de oplossing dat ze mij een vergoeding zouden geven bij aankoop van een nieuwe wagen, iets waar uiteraard niets van is gekomen (maar dat had ik eigenlijk wel verwacht). Mocht d'Ieteren in dit geval ook met zo'n oplossing afkomen, dan weet je dat je dat gewoon moet weigeren, want die afspraak komen ze toch niet na.

Eigenlijk zou d'Ieteren content moeten zijn dat je wel tot je garage geraakt bent : dan hebben ze minder onkosten voor die mobiliteitsgarantie (het slepen valt toch al weg). Maar blijkbaar is dat een verkeerde zienswijze...
                  Waarschijnlijk wel. De dekking gebeurt (meestal) door een externe verzekeringsmij en in hun contract zal dat wel zo vermeld staan. Zij hebben ook een overeenkomst met takelbedrijven en als iedereen zijn auto op eigen kracht naar de garage brengt, hebben de takelbedrijven geen inkomsten. Als je dan ook nog eens stelt dat de vervangwagen dikwijls geleverd wordt door het takelbedrijf, bij die van mij toch, kan het merk of de garagist jou geen vervangwagen gratis bezorgen.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ondertussen weten we weer wat meer, en ook weer niet:

Auto nog steeds in afwachting, nog steeds geen nieuws omtrent het defecte onderdeel.

Na veel aandringen heb ik het aanbod gekregen voor een vervangwagen, heb dit afgewezen, maar met de boodschap: als ik er een wil, dient er een te zijn.

Er vertrekt nu een mail waarin ik een beroep wens te doen op een vervangwagen (echter is het voor mij niet optimaal daar ik voor mijn werk dikwijls "vuil" geladen ben, en dat met een vervangwagen (op een werf is iets tekort, of er komt een onderdeel pas om 10u binnen en mijn ploegen zijn al vertrokken, dan breng ik het hun na, ...).

Zou het realistisch zijn een gebruiksdelvingsvergoeding te vragen?
                    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

Ik kan er inkomen dat ge d'Ieteren aanwijst, maar het probleem ligt hoger dan dat. De after sales kan meestal enkel reageren als tussenpersoon want alle beslissingen over al dan niet garantie en vervangwagen enzo komen uit Duitsland. Het is ook al de vraag of de garagist vraagt om vergoeding of enkel reparatie, je zou eens moeten weten hoeveel er zijn die er niet achter vragen om zo achter hun vervangwagens toch nog iets te verdienen want in garantie herstellen kost de garagist meestal ook geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door njipelav Bekijk bericht
                        Ik kan er inkomen dat ge d'Ieteren aanwijst, maar het probleem ligt hoger dan dat. De after sales kan meestal enkel reageren als tussenpersoon want alle beslissingen over al dan niet garantie en vervangwagen enzo komen uit Duitsland. Het is ook al de vraag of de garagist vraagt om vergoeding of enkel reparatie, je zou eens moeten weten hoeveel er zijn die er niet achter vragen om zo achter hun vervangwagens toch nog iets te verdienen want in garantie herstellen kost de garagist meestal ook geld.
                        Denk jij dat werkelijk, dat VW duitsland zich gaat bezighouden met een vervangwagentje in België... VW Duitsland bepaalt de regels, en de lokale invoerders voeren die uit, maar het is echt wel D'Ieteren die bepaalt of er eventueel een commerciële tegemoetkoming komt of niet. En qua soepelheid is de joodse achtergrond van d'ieteren behoorlijk star uitgevallen...
                        Het is inderdaad VW Duitsland die bepaalt dat Audi in een aparte garage verkocht moeten worden, maar het is d'Ieteren die de verkooplicensies in België uitdeelt (en toen zijn er inderdaad een aantal hun verkooplicensie voor Audi verloren).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Denk jij dat werkelijk, dat VW duitsland zich gaat bezighouden met een vervangwagentje in België... VW Duitsland bepaalt de regels, en de lokale invoerders voeren die uit, maar het is echt wel D'Ieteren die bepaalt of er eventueel een commerciële tegemoetkoming komt of niet. En qua soepelheid is de joodse achtergrond van d'ieteren behoorlijk star uitgevallen...
                          Het is inderdaad VW Duitsland die bepaalt dat Audi in een aparte garage verkocht moeten worden, maar het is d'Ieteren die de verkooplicensies in België uitdeelt (en toen zijn er inderdaad een aantal hun verkooplicensie voor Audi verloren).
                          Ik weet niet hoe het met vw gaat, maar als ik naar porsche kijk gaat dat inderdaad wel zo. Ze hebben dan hun standaard procedures, als de auto met depanage binnen komt dan krijg je een vervangwagen, wordt daarvan afgeweken dan wordt het akkoord aan duitsland gevraagd.
                          Wel weet ik ook dat ze daar steekproeven gedaan hebben om te kijken hoe de verschillende garages reageren, een auto van een klant tegen vergoeding saboteren, deze laten binnengaan en kijken of ze alle fouten vinden en welke service ze bieden. Maar de helft van de garages gaf een gratis vervangwagen terwijl deze volgens de garantie wel inbegrepen is, gewoon omdat de garantiebedragen die de garage terugkrijgt niet zo hoog zijn als de normale prijzen.
                          Dat weet ik omdat ik familie heb die daar op de after sales werkt dus denk het niet, ik weet dat het zo is.

Comment

En de referentie Porsche ga je doortrekken naar de volledige groep ? Ik denk dat de regels iets anders liggen voor een bedrijf dat jaarlijks bijna 8.5 miljoen auto's verkoopt, t.o.v. eentje dat er 70 keer minder verkoopt... Daarnaast vrees ik dat de verhouding tussen VW en Porsche nu iets anders liggen dan vroeger. Dat kan gebeuren als de machtswissel plots in de "juiste" verhoudingen verloopt...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                            X