Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent levenslange garantie AMC.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat betekent levenslange garantie AMC.

Wij hebben sinds 33 jaar AMC kookpotten bij velen bekend als kwaliteit.

Daar is normaal levenslang garantie op, maar een AMC verkoper op de jaarbeurs

zegt dat wij nu geen recht op garantie meer hebben op handvaten en dergelijke.

Wij hebben dus een aankoopdocument waar duidelijk LEVENSLANG GARANTIE op staat.

Wat betekent nu eigenlijk levenslang garantie, is dat het leven van het aangekochte materiaal of van de eigenaar ?
    Last edited by Guest42; 27 november 2012, 10:32.

Re: Wat betekent levenslange garantie AMC.

Levenslang is zo lang als de normale levensduur.

Ik zou toch eens aandringen, enne als je er zin in hebt eens nakijken wat testaankoop hierover te zeggen heeft.

Sommige automerken geven ook levenslang mobiliteitsgarantie, maar denk nu niet dat je elke 5 jaar een nieuwe batterij zal krijgen, en elke 350.000km een nieuwe motor. Je zal een vervangwagen krijgen en een dikke factuur als je de motor laat vervangen, en na een jaar of 20 krijg je te horen dat er geen wisselstukken meer zijn...

Comment

zijn de handgrepen van staal of van kunststof? Vaak ik de garantie (weet ik van toen ik nog bij Sola werkte) enkel op staal en fabrieksfouten. Mensen die kwamen met kunsttstofgrepen die kapot waren moesten ook zelf nieuwe grepen kopen. Bij staal werd het wel kostenloos vervangen.

Comment

Staat er geen disclaimer bij dat bepaalde gebreken en normale slijtage niet bij de garantie horen ?
        Waarschijnlijk beroepen ze zich daarop, en vallen de handvatten onder gebruiksslijtage.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Gisteren heb ik ook een mail verstuurd naar de hoofdzetel te Sint-Martens-Latem,
          deze morgen eentje terug gekregen dat alles GRATIS zal worden vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Gisteren heb ik ook een mail verstuurd naar de hoofdzetel te Sint-Martens-Latem,
            deze morgen eentje terug gekregen dat alles GRATIS zal worden vervangen.
            waar BD al niet goed voor is.
            effe in Chit/Chat vermelden en het is opgelost.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              grt,bouk.
              BD en chit & chat is (bijna) net zo goed als " Effe Apeldoorn bellen".

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                BD en chit & chat is (bijna) net zo goed als " Effe Apeldoorn bellen".

Grtz, RF
                Met dit verschil dat BD gratis is voor elke klant
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  grt,bouk.
                  Problemen bouk

Ik heb mijn openingsbericht wat aangepast, de vraag blijft nog steeds onbeantwoord.

Wat betekent nu eigenlijk levenslange garantie, niet alleen in dat geval kan je iets kopen waar
                  een certificaat Levenslang Garantie bijzit, velen lossen dat op door bankroet te gaan, of een fusie
                  te sluiten en samen te smelten met een ander bedrijf enz.
                  Wat zijn je rechten als je duur spul hebt gekocht, en zo een bewijs in handen hebt ????
                  Mischien kan jij daar eens een zinnig antwoord op geven i.p.v. iets als bovenstaande ????

Comment

van het net:
                    Heb je je nooit afgevraagd wat ‘levenslange garantie’ inhoudt? Als jouw chip kapot is, dan krijg je geen garantie, omdat ‘hij niet meer leeft’. Het is dus een loze kreet, die niemand kan waarmaken. In een museum staan nog gereedschappen uit 1600, als die een levenslange garantie zouden hebben, dan zou je nu nog bij de producent moeten kunnen aankloppen.
                    En als ze bedoelen: mijn leven, dan is dat van de gekke. Als ik nu iets koop en ik krijg na de kassa een hartaanval, dan zou mijn garantie vervallen zijn.
                    Men zou het kunnen verbieden omdat het als een lege truc wordt ervaren door de wetgever.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Problemen bouk

Ik heb mijn openingsbericht wat aangepast, de vraag blijft nog steeds onbeantwoord.

Wat betekent nu eigenlijk levenslange garantie, niet alleen in dat geval kan je iets kopen waar
                      een certificaat Levenslang Garantie bijzit, velen lossen dat op door bankroet te gaan, of een fusie
                      te sluiten en samen te smelten met een ander bedrijf enz.
                      Wat zijn je rechten als je duur spul hebt gekocht, en zo een bewijs in handen hebt ????
                      Mischien kan jij daar eens een zinnig antwoord op geven i.p.v. iets als bovenstaande ????
                      Als een bedrijf overgenomen wordt, dan blijf je rechten hebben. Gaat het failliet, dan is de garantie weg...

Maar wat juist valt onder levenslange garantie, ik vrees dat dat voer is voor rechters als ze het zo ver laten komen, en het hangt ook af van wat er juist in de kleine letterkes staat.
                      Een deftig bedrijf dat zoiets schrijft lost dergelijke zaken meestal met de glimlach op.

Als je bij Colruyt terug gaat met een fles wijn die kurk heeft, dan krijg je een andere zonder enige discussie.
                      Ze weten ook wel dat je meestal niet terugkomt.

Ik ben in mijn job ook een tijdje verantwoordelijk geweest voor garanties, en heb me altijd stevig verzet tegen zeer lange termijnen waarop dan een hoop uitzonderingen toepasselijk zijn of zeer strikte voorwaarden die niemand vervult. Je verhoogt daarmee gewoon het aantal discussies.

Als ik me niet vergis geeft een Koreaans automerk 7 jaar garantie, maar maximaal 150.000 km.
                      Voor veel mensen genoeg, maar een veelrijder zit daar na een jaar of 3-4 al aan...

Comment

Goed dat ze het nog onder garantie willen doen maar buiten dit ...

Levenslange garantie bestaat niet in België wegens bij wet verboden.
                        Als ik het niet mis heb (wetten veranderen veel), dan was dit beperkt tot 50 jaar en dan nog afhankelijk van producttype.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik vind de vraag van reg wel een doordenkertje.

Is een beetje zoals bij levensverzekeringen: wat als je nu geloofd in leven na de dood en er pas uitbetaald wordt bij de dood?
                          Kan schijndood dan ook niet gelden?

Comment

Working...
                          X