Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat het is en wat het zou moeten zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat het is en wat het zou moeten zijn.

Met enige bedenkingen lees ik dat Proximus als eerste op de 4G trein springt, de anderen zullen volgen.

Ik zou daar op willen reageren met: leer aub eerst stappen voordat je wil lopen.

Het 3G netwerkin België is, volgens mij, op dit ogenblik, en zelfs voor Proxi, een dikke nul.
    Als je niet stilstaat in een zone met sterk 3G signaal mag je het meestal wel vergeten.
    Op de trein heb je zelden 3G. En de Edge van Proxi is een komplete ramp.
    Daarjuist nog in de rijdende auto, als passagier, de test gedaan in Zaffelare: drie tot 4 streepjes 3G, maar er komt niks binnen.
    Op een bepaald moment zelfs enkele honderden meter helemaal geen data signaal.
    Het 3G netwerk van Base zou sterk aan het verbeteren zijn qua snelheid, maar als ik metingen van gebruikers zie, wel ten koste van de latency, die tot drie keer langer is dan voorheen. Dan mag je VOIP telefonie ongeveer vergeten.
    Smartphone is een Samsung Galaxy S+.

Graag andere meningen hierover.
    Last edited by nete; 19 november 2012, 16:13.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Wat het is en wat het zou moeten zijn.

T'is een beetje een marketing spelletje hé ... en als er 1 mee begint dan springen ze allemaal op de kar.

Een lange tijd geleden werd Edge dood verklaard, en 3G zou snel 100% dekking geven. Nadat dit niet haalbaar bleek hebben ze dan maar Edge als fallback terug in de armen gesloten.
    Ik kan ook alleen maar vaststellen als gebruiker dat het aanbod nog ver van goed is.

Als ik 50% van de tijd 3G heb ... dan is dat erg veel. Zowel Base (iPad) als Proximus (smartphone).
    In de trein ... zeer slecht. Nu zit je wel een bewegend voertuig, ook nog eens van metaal (kooi van Faraday...).
    Maar toch ... t'is erbarmelijk.

Het lijkt er op als de technologie te snel vooruit gaat, en de operatoren niet kunnen volgen.
    T'gaat ook wel snel ... GPRS -> EDGE -> UMTS (3G) -> HSDPA (3,5G) -> HSUPA (<4G) -> LTE (4G) ...
    Ik zie zelf ook liever stap 3, UMTS overal beschikbaar ipv LTE voor 5% van de bevolking...
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Ter info: ik weet dus dat 4G geen optie is voor mijn huidige smartphone. Ik heb ook méér dan tevreden met de 3G of HSPDA snelheid "on the road", op voorwaarde dat die 3G dan iets beter werkt dan Edge... (en ja, nu en dan is dat wel het geval )

Comment

Hoe meer gezeur er komt over de zendmasten en hoe meer ze daardoor het vermogen moeten verminderen, hoe moeilijker het wordt om een deftig signaal te krijgen.
        En voordat 4G overal beschikbaar komt ... dan zijn we weer een paar jaar verder.
        Dus er nu over zeuren heeft nog niet veel zin.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hoe meer gezeur er komt over de zendmasten en hoe meer ze daardoor het vermogen moeten verminderen, hoe moeilijker het wordt om een deftig signaal te krijgen.
          En voordat 4G overal beschikbaar komt ... dan zijn we weer een paar jaar verder.
          Dus er nu over zeuren heeft nog niet veel zin.
          Inderdaad, maar dat ze eerst eens beginnen met overal al voor deftig Edge te zorgen (kruipen), daarna 3G (stappen)....

Ik heb wel de indruk dat ik, op de plaatsen waar ik meestal kom, minder 3G verbinding heb bij Proximus dan vroeger via het Base net van Mobile Vikings.
          En Proximus maar stoefen over hun magistrale dekking...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Inderdaad, maar dat ze eerst eens beginnen met overal al voor deftig Edge te zorgen (kruipen), daarna 3G (stappen)....
            Ik veronderstel dat alle providers met dezelfde problemen te maken hebben.
            Ze begonnen een goed netwerk te hebben (telefonie) maar dan komt Europa alsook België nieuwe regeltjes opleggen.
            Vermogen moet gehalveerd worden en dus moeten er zendmasten bijkomen ... maar dan loopt het stroef om nog een bouwvergunning te krijgen voor extra palen.
            Bestaande zendmasten upgraden gaat dus sneller dan nieuwe plaatsen ... en het ligt dan vooral aan de administratieve afwerking ervan bij derden (gemeenten en dergelijke).
            Dit nu algemeen en niet specifiek ene provider.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X